Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|01| Hi Daddy

Edytuj post

Witajcie! Dzisiaj pierwsza recenzja. Opowiadanie autorstwa hug ya. http://hi-daddy-niallhoranff.blogspot.com/

-Wygląd (12/20)
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (5/10) 
Czcionka jest czytelna, nie za duża, nie za mała. Niestety jednak brakuje akapitów i wyjustowania. Pamiętaj o tym, że ułatwiasz czytelnikowi czytanie. 
~Odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (7/10)
Nie podoba mi się nagłówek bloga. Jest wykonany zapewne przez ciebie, raczej nie zachęca i nie przykuwa uwagi. Pamiętajmy, że o wygląd również warto zadbać. Jest wiele szabloniarni, gdzie można zamówić szablon. 
-Treść(50/90) 
W tym:
~Styl pisania (5/10)
Przewracam się na łóżku i otwieram oczy. Zamrugałem kilka razy i uderzyłem otwartą dłonią w budzik który po chwili umilkł.
Już w pierwszym zdaniu pojawia się błąd. Zaczynasz czasem teraźniejszym, a cały rozdział próbujesz pisać przeszłym. 
Masz bardzo dziwny styl pisania. Kolokwializmy występują chyba w każdym rozdziale. Ukróć to. Zmień słownictwo, bo nie jest to ciekawe i przyjemne dla oka. Nie chciałabym tego czytać. To twoje początki, więc nie będę zbyt niemiła. Po prostu popracuj nad budową zdań, logiką, interpunkcją i wzbogać opisy. 
~fabuła (3/10)
Pomysł na opowiadanie jest mało oryginalny. Inspirowałaś się filmem Tylko mnie kochaj. Rozumiem, że blog miał obracać się wokół tego, ale fabuła powinna posiadać Twoje własne, oryginalne wątki. Tego zabrakło. Za mało kreatywności. 
~'prędkość' akcji (2/5)
Akcja rozwija się zbyt szybko. Powinnaś dać nam poznać bohaterów. Za dużo wątków w jednym rozdziale. Hej, spokojnie, zwolnij. Nic się nie stanie, kiedy rozciągniesz opowiadanie na więcej części. 
~sposób zaciekawienia czytelnika (6/10)
Nie było czegoś takiego, co przyciągnęłoby moją uwagę i zmusiłoby czekać cierpliwie na kolejne rozdziały. Myślę, że to przez błędy oraz brak pomysłu. Odczuwałam to z każdym następnym fragmentem tekstu. Nie miałaś zaplanowanego opowiadania, więc po jakimś czasie stało się to monotonne. Spontaniczność nie zawsze działa.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (8/15)
Powinnaś dodawać więcej opisów (punkt niżej). Jeśli rozbudowałabyś nam bohatera, jego wygląd, historię, byłoby lepiej. Niall Horan - gdybym nie była Directioner, nic by mi to nie mówiło. Nie wiedziałabym, czy jest blondynem, brunetem czy może czarnoskórym. To twoja historia i to ty tworzysz świat postaci. Na pewno kreujesz im inne charaktery niż mają w rzeczywistości. Więc są to zupełnie inni ludzie.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (5/10)
Bardzo wiele powtórzeń wprowadzało mnie w irytację. W słowniku występują również inne słowa, które możesz użyć. W zasadzie brakowało konkretnych opisów. które przekazałyby czytelnikowi to, co masz w głowie. Skupiłaś się na marnych dialogach.
~zapis dialogów (3/5)
-Może mam. Ale bardziej niż chemia interesuje mnie czemu siedzisz jak na szpilkach.
-Idź powtarzać wzory chemiczne - kiwnąłem głową w stronę jej pokoju.
Tak nie zapisujemy dialogu!
Po pierwsze.
Wypowiedzi dialogowe każdego bohatera zaczynać się powinny od nowego wiersza z wzięciem akapitowym i tzw. pauzą dialogową, czyli myślnikiem. Krótko mówiąc, każdą kolejną wypowiedź należy traktować jak kolejny akapit.
Po drugie.
Dialogi zamyka się kropką wtedy, gdy narracja nie odnosi się do wypowiedzi bohatera. W przykładzie:
– Dobranoc. – Otworzył drzwi i wyszedł.
Przykład bez kropki:
– Cześć – odparł z westchnieniem.
Po trzecie.
Postawienie kropki po wypowiedzi narratora sprawia, że dalszy tekst rozpoczyna się wielką literą (niezależnie od tego, czy jest to dalsza część dialogu, czy narracji).
Dwa przykłady.
– Kocham cię – wyszeptała Ewa. Jej głos był ciepły i czuły.
– Kocham cię – wyszeptała Ewa. – Jesteś wspaniały.
Po czwarte.
Narrację wplecioną w tekst można oddzielić myślnikiem z obu stron.
Przykład:
– Powinniśmy – powiedział – przemyśleć to jeszcze raz.
Po piąte.
Gdy zdarzy Ci się, że wpleciona narracja doprowadzi do zbiegu myślnika i przecinka, to przecinek należy pominąć.
Przykład:
– Wiem – powiedziała – że mnie nie znosisz.
I ostatnią rzeczą, jaką mam do sprostowania w tej sprawie jest to, iż wypowiedź dialogową jednej osoby wraz z narracją należy składać w ciągu. Nie ma znaczenia jej długość. Jednak, gdy pojawia się przerywająca wypowiedź narracja, która odnosi się do zachowania innej osoby niż mówiąca, to każdy z elementów, czyli narrację i dalszą wypowiedź, należy składać od nowego akapitu.
Trochę skomplikowane w teorii, więc rozjaśni to przykład:
– Dowiedziałam się, jaki tak naprawdę jesteś.
Adam nie wiedział, co powiedzieć.
– Wydaje ci się – kontynuowała – że pozjadałeś wszystkie rozumy. 
~interpunkcja (3/10)
Brak przecinków razi. Zdarza ci się niepotrzebnie stawiać spację przed znakami interpunkcyjnymi. Często "zjadasz" kropkę w wielokropkach. Czas otworzyć dobre poradniki i poczytać na ten temat. Jeśli się za coś zabieramy, to chociaż z jakąkolwiek wiedzą. Chociaż każdemu wolno próbować i popełniać błędy, nie przeczę.
~spójność tekstu (15/15)
Tutaj nie mam zarzutów. Spójność tekstu była. 
-Podsumowanie:
W sumie 62 punkty! Gratuluję, gdyż jest to ocena Dostateczna.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Uważam, że twoje opowiadanie jest dobre. Piszesz w porządku. Musisz się dostosować do pewnych zasad interpunkcji. Nie widziałam u ciebie błędów ortograficznych, co jest już dużym plusem. Ja też kiedyś zaczynałam. Dalej pracuję nad swoim stylem i nie poddaję się, bo wiem, co chcę i co lubię robić. Tobie też życzę powodzenia w pisaniu. Pamiętaj! Sprawdzaj swój tekst przed dodaniem. Nawet kilka razy. Najlepiej jak to zrobić Beta. Autor przeważnie nie widzi swoich błędów.
~Skyfallgirl

6 komentarzy

  1. Whow, bardzo dziękuje :)
    Wiem, moja interpunkcja jest potworna, moja polonistka ciągle zwraca mi uwagę że nie piszę przecinków i tak dalej, ale ja i tak nie potrafię poprawić się jeżeli o to chodzi. Szablon jest kiepski bo sama go robiłam :D Dialogów także nie umiem poprawić, kiedyś próbowałam pisać ze spacją ale szybko wypadło mi to z głowy.. Bardzo dziękuję że poświęciłaś swój czas na zapoznanie się z moim blogiem i pokazanie mi co robię źle :)
    Pozdrawiam hug ya :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc, bo o to chodzi w projekcie tego bloga :) Mam jednak nadzieję, że postarasz się poprawić niedociągnięcia xx powodzenia

      Usuń
  2. Jak ty mi pod postem to i ja tobie.
    Powiedz mi czego nie zrozumiałaś w zdaniu "Na spam jest miejsce tylko w zakładce spam"? Ja rozumiem, że chcesz rozsławić bloga, ale do tego jest specjalna zakładka! Więc z łaski swojej jak zachce Ci się u kogoś spamować to rozejrzyj się najpierw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A pisz gdzie chcesz. Ważne, aby odczytać.

      Usuń
  3. „Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (10/10)”.
    Czemu maksimum, skoro czcionka jest nieczytelna, a tekst niewyjustowany? Akapitów też brak.

    „Ale tylko troszkę :)”
    Brak kropki na końcu zdania.
    To w reckach się emotki stawia? Hmm.

    „Fabuła jest popularna. Wręcz bardzo. Nie jest inspirowana filmem "Tylko mnie kochaj". Jest nawet za bardzo podobna. Nie przekonała mnie”.
    To nie jest inspirowana, ale jest zbyt podobna? Dziewczyno, zdecyduj się. Zresztą, fabułę tworzy autor opka, a nie film, którym się autor inspiruje, droga łoceniająco.

    „Tutaj kolejny minus. Akcja rozkręca się za szybko. Już w pierwszym rozdziale pojawia się główna bohaterka. Nie zdążamy poznać bohatera”.
    HAHAHAHAHAHAHAHA. To dziwne, że główna bohaterka się pojawia w pierwszym rozdziale?

    „Wspominałam, że fabuła jest mało ciekawa. Mnie za bardzo nie zaciekawiła (...)”.
    Pleonazm? Powtórzenie?

    „Jeśli rozbudowałabyś nam bohatera, jego wygląd, historię, byłoby lepiej. Niall Horan - gdybym nie była Directioner, nic by mi to nie mówiło”.
    A ktoś gdzieś się kłócił (zakładka „pytania”), że nie trzeba znać fanfiction i anime, żeby oceniać na ich podstawie. Czyżby Skyfallgirl?

    „Zbyt wiele powtórzeń. Staraj się nie używać kilka razy tego samego słowa w akapicie. Nie ma wielu opisów. Dużo dialogów. Musisz rozpisywać akapity. Wtedy zaciekawisz czytelnika. Opisuj krajobrazy, wnętrza pomieszczeń, wyglądy postaci, uczucia”.
    Chyba łoceniająca nie zauważyła, że u niej o powtórzenia bardzo łatwo. Słownictwo też dość ubogie.

    Zapisu dialogów nawet tu nie skomentuję, bo z Twojego tłumaczenia nie da się nic zrozumieć. Poza tym, od kiedy dywiz jest pauzą/półpauzą?

    „Brak przecinków razi”.
    Jakiś przykład? Bo z łocenki da się wyciągnąć, skoro z bloga się nie chciało.

    „Często "zjadasz" kropkę w wielokropkach”.
    To może zasugeruj ałtorce, ile ich powinno być?

    „Uważam, że twoje opowiadanie jest dobre. Piszesz w porządku”.
    A wyżej było tyle uwag...

    „Najlepiej jak to zrobić Beta”.
    Polska język trudna być.

    „Autor przeważnie nie widzi swoich błędów”.
    Łoceniająca widocznie też.

    Komentarz do tej łocenki mógłby być dziesięć razy dłuższy, niż sama łocenka. Droga łoceniająco, czy raczej recenzentko, żadnych konkretów tu nie zawarłaś, a tę łocenkę można podstawić pod wiele innych blogasiów, bo z jej treści nie wynika, że w ogóle się zagłębiłaś w tekst.

    Pozdrawiam, M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pierwsze blog mógł zostać już zmodyfikowany. Cały jego wygląd mógł ulec zmianie od czasu wystawiania oceny. Drugą rzeczą jest to, że jest to pierwsza ocena i dopiero uczyłyśmy się i nadal w sumie uczymy.

      „Uważam, że twoje opowiadanie jest dobre. Piszesz w porządku”.
      A wyżej było tyle uwag...

      Pomimo błędów opowiadanie może być dobre. Dlaczego nie?
      Trochę nie rozumiem takiego wytykania błędów... Załóżcie ludzie własne ocenialnie i róbcie to jak wy chcecie :P
      Pozdrawiam!

      Usuń

© Agata | WioskaSzablonów.