Ariana dla WS | Blogger | X X X

23 kwietnia 2015

|02| Angels to fly.


Dzień dobry! Dzisiaj przybywam z kolejną recenzją. Nie było dużo rozdziałów, a ja wróciłam wcześniej. Poza tym blog czytało się przyjemnie i jestem zmuszona do postawienia kolejnej zadowalającej oceny. Zapraszam autorkę  Neither I do analizowania.Blog: angels-to-fly-fanfiction.blogspot.comKategoria: fanfiction.
-Wygląd (20/20)
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (10/10) 
Nie robisz akapitów, ale tworzysz odstępy między myślami, a to ułatwia czytanie. Tekst wyjustowany, także nie będzie minusa. Cieszę się, że zadbałaś o czytelną czcionkę i nie przesadziłaś z jej wielkością.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Szablon bardzo ładny. Kolorystyka bloga jest przyjemna dla oka, ja lubię kolor niebieski, więc miło było zerknąć na całokształt. 
Całe szczęście w zakładce "Bohaterzy" nie stworzyłaś ogromnych opisów postaci, które powinny zostać zawarte w opowiadaniu.
-Treść(75/90)
W tym:
~Styl pisania (10/10)
Styl pisania masz bardzo dobry. Czyta się to płynnie, przyjemnie. Nie muszę się zastanawiać o co mogło ci chodzić, co miałaś na myśli. 
~fabuła (7/10)
Podoba mi się pomysł na to opowiadanie. Nie jest zwykły, ale niestety też, nie jest bardzo oryginalny. Mimo to wciąga. Chce się czytać dalej. 
~'prędkość' akcji (3/5)
Akcja toczy się trochę za szybko. Zwolniłabym tempo, rozpisała wątki, dodała opisy. Mogłoby się więcej dziać.
~sposób zaciekawienia czytelnika (8/10)
Postać Harry'ego zdecydowanie zaciekawia najbardziej. Tajemniczość. To właśnie ta cecha przyciąga mnie do tego opowiadania. Mam nadzieję, że przyciągnie również innych czytelników.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (15/15)
Umiesz tworzyć świat bohaterów. Kiedy czytałam twoje opowiadanie, coraz bardziej zagłębiałam się w losy postaci. Dzięki opisom, o których wspomnę niżej, byłam rozczarowana, że rozdziały tak szybko się skończyły.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (7/10)
Opisy uczuć są naprawdę ważne. Dobrze, że je dodajesz. Wtedy czytelnik może odczuć sytuację bohatera. To jest zupełnie co innego niż suchy dialog. Za to masz dużego plusa. Co do reszty opisów, mogłabyś dodawać więcej przemyśleń. Rozciągaj rozdziały nie tylko rozmowami między postaciami. Opowiadanie musisz przedstawiać nam, tak jak widzisz je w głowie. A nie zrobisz tego, jeśli będziesz omijać opisy. 
~zapis dialogów (0/5)
Po pierwsze. 
Wypowiedzi dialogowe każdego bohatera zaczynać się powinny od nowego wiersza z wzięciem akapitowym i tzw. pauzą dialogową, czyli myślnikiem. Krótko mówiąc, każdą kolejną wypowiedź należy traktować jak kolejny akapit. 
Po drugie. 
Dialogi zamyka się kropką wtedy, gdy narracja nie odnosi się do wypowiedzi bohatera. W przykładzie:– Dobranoc. – Otworzył drzwi i wyszedł. 
Przykład bez kropki:– Cześć – odparł z westchnieniem.
Po trzecie. 
Postawienie kropki po wypowiedzi narratora sprawia, że dalszy tekst rozpoczyna się wielką literą (niezależnie od tego, czy jest to dalsza część dialogu, czy narracji). 
Dwa przykłady. 
– Kocham cię – wyszeptała Ewa. Jej głos był ciepły i czuły. 
– Kocham cię – wyszeptała Ewa. – Jesteś wspaniały. 
Po czwarte. 
Narrację wplecioną w tekst można oddzielić myślnikiem z obu stron. 
Przykład:– Powinniśmy – powiedział – przemyśleć to jeszcze raz. 
Po piąte. 
Gdy zdarzy Ci się, że wpleciona narracja doprowadzi do zbiegu myślnika i przecinka, to przecinek należy pominąć. 
Przykład:– Wiem – powiedziała – że mnie nie znosisz. 
I ostatnią rzeczą, jaką mam do sprostowania w tej sprawie jest to, iż wypowiedź dialogową jednej osoby wraz z narracją należy składać w ciągu. Nie ma znaczenia jej długość. Jednak, gdy pojawia się przerywająca wypowiedź narracja, która odnosi się do zachowania innej osoby niż mówiąca, to każdy z elementów, czyli narrację i dalszą wypowiedź, należy składać od nowego akapitu.
Trochę skomplikowane w teorii, więc rozjaśni to przykład: 
– Dowiedziałam się, jaki tak naprawdę jesteś. 
Adam nie wiedział, co powiedzieć. 
– Wydaje ci się – kontynuowała – że pozjadałeś wszystkie rozumy. 
~interpunkcja (10/10)
Plus za interpunkcje. Naprawdę trzeba się dobrze dopatrzeć, aby coś zauważyć. Bardzo się pilnujesz. Nie mam zarzutów.
~spójność tekstu (15/15)
Spójność tekstu była. Nie przeskakiwałaś nagle z jakieś sytuacji do innej, urwanej z kosmosu. Jak mówiłam, nie musiałam się domyślać. 
W sumie zdobyłaś 95 punktów! A jest to ocena Bardzo dobra.
~uwagi/rady dla autora opowiadania:
Wiele razy wspominałam o tym, abyś dodawała więcej opisów. Tego się trzymaj. Nie robisz błędów językowych, ortograficznych. A jeśli już jakieś są, to jedynie literówki. Pracuj nad swoim stylem. Mogę ci doradzić, żebyś promowała bloga. Znajduj czytelników i zachęcaj ich do czytania. Powodzenia i gratuluję :)
~Skyfallgirl

3 komentarze

  1. Hejka! Dopiero znalazłam tego bloga, idę się zaraz wpisać do zamówień :3 Nie chciałabym się wtrącać, ale czy tutaj "Treść(0/90)" nie ma błędu? Bo potem pisałaś "w tym: (...)" i zaczęłaś wypisywać resztę, nie wiem, czy dobrze zrozumiałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację, nie podsumowałam w treści! Dziękuję ;)

      Usuń
  2. Dziękuję bardzo za ocenienie! No cóż, zawsze miałam problemy z opisami :p. Jestem naprawdę zaskoczona twoją pozytywną oceną, jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas xx

    OdpowiedzUsuń