Ariana dla WS | Blogger | X X X

24 kwietnia 2015

|03| Sex Blog


Witajcie. Dzisiaj pojawiam się z recenzją dla Pauline Styles.
Kategoria: fanfiction.
Blog: http://sex-blog-harrystyles.blogspot.com/
-Wygląd (20/20)  
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (10/10) 
Akapity - są. Wyjustowanie - jest. I o to chodzi.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Podoba mi się szablon. Ma świetne kolory, a nagłówek zachwyca. Wygląd zachęca do pozostania i przeczytania rozdziałów.

-Treść(0/90) W tym:
~Styl pisania (5/10)
Trochę ciężko się czyta to co piszesz. To taki misz masz. Powtarzasz słowa, zmieniasz myśli. Czytelnik gubi się w tym, co chcesz przekazać.
Rozdział 1

Wiem mało orginalna nazwa, ale mi to nie przeszkadza. (!!!)
oryginalna*

Po drugie, to zdanie jest mową potoczną. Tak można powiedzieć do kogoś w rozmowie. Nie możesz zapisywać tak myśli. Jeśli już, to powinno to wyglądać tak:Nazwa jest mało oryginalna, ale mi odpowiada.
Kolejny błąd:
- Vic[po zwróceniu się do osoby, stawiamy przecinek] chyba czas się wziąć do pracy- powiedziałam nagle.
Nie chciałam przerywać przyjaciółce w czytanie, ale kolejny numer gazetki szkolnej sam się niestety nie napisze. Mimo, że bardzo tego w tamtej chwili chciałyśmy.
Vicky podniosła wzrok znad książki i spojrzała na mnie.
- A nie możemy poczekać na Alexa? Bez niego i tak nie będziemy miały kompletnej gazetki- powiedziała trochę smutno.
Podkreśleniem zaznaczyłam powtórzenia, jak i literówki, ale one zdarzają się każdemu. Musisz ich unikać. Jest naprawdę dużo słów zastępczych. Jeśli chodzi o "powiedziałam", możesz napisać "zwróciłam się", "odparła", "mruknęła". "Trochę" w ogóle tu nie pasuje, jest niepotrzebne. Wystarczy samo smutno.
Nie będę tutaj wypisywać każdego z błędów. Popracuj jeszcze nad swoim stylem, będzie lepiej. 
- Też cię kocham [przecinek przed zwrotem do osoby} Cross- powiedział kpiąco chłopak.
- Też cię kocham, Cross- powiedział kpiąco chłopak.
Nie wierzę. Znowu to samo. Kolejna osoba chce się dowiedzieć kim jestem. Nie chwila.
Co to znaczy "Nie chwila?" Jeśli już to "Nie, chwila". Tak jak np. "Tak, oczywiście", "Nie, tam to z lewej".
Przejdźmy do rozdziału 2. Ale pamiętaj, nie wypisuję wszystkich błędów. Są to tylko przykłady.
Rozdział 2
Nie mogła sobie normalnie wybrać lepszego momentu. Cross mnie zabije.
Znów mowa potoczna. 
Nie mogła sobie wybrać lepszego momentu.*
- Mamo [przecinek po zwrocie do osoby] nie mogę teraz rozmawiać. Spieszę się na spotkanie z Vic!- zaczęłam zakładać vansy.
- Mamo, nie mogę teraz rozmawiać. Spieszę się na spotkanie z Vic!- zaczęłam zakładać vansy.
Księżniczko [przecinek po zwrocie do osoby]  proszę odpisz mi. Stało się coś? Mam dzwonić po policję albo na pogotowie?
Coś się stało?*
Miałam świadomość, że jak będę mu odpisywać to mi nie da spokoju, ale tak na dobrą sprawę jakbym mu nie odpisywała to też mógłby mi nie dać, więc co za różnica.   
Miałam świadomość, że jak będę mu odpisywać to nie da mi spokoju. Chociaż jakbym mu nie odpisała, też mogłabym go nie otrzymać.*
Rozdział 4
Kiedy mój budzik zadzwonił o 6 rano byłam wykończona. Alex polazł sobie dopiero o jakieś 23.30. Normalnie masakra.
Liczby zapisujemy słownie. Poszedł byłoby ładniej, nie tak kolokwialnie. Ostatnie zdanie znów odpada. Jest niepotrzebne i bezsensu.
~fabuła (8/10)
Za fabułę przyznam ci 8 punktów. Jest ciekawa, nietypowa. Nie powtarza się, co piąte opowiadanie. Ale rozwinęłabym więcej wątków. Zaciekawiłabyś czytelnika. Rozdziały nie byłyby krótkie. 
~'prędkość' akcji (4/5)
Myślę, że mogłabyś trochę zwolnić z tempem akcji. Jednakże nie jest to też takie istotne. Tutaj nie będę się za bardzo czepiała.
~sposób zaciekawienia czytelnika (7/10)
Relacja między Harrym a Sav jest ciekawa. Nigdy się nie widzieli. Rozmawiają przez internet, telefon. Blog bohaterki jest głównym punktem opowiadania i to był strzał w dziesiątkę. Ale powinnaś pisać to, co ona umieszcza na blogu. Bo poza tym, że pisze na temat, o którym wspomniała, nie wiemy nic.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (7/15)
Za mało opisów bohaterów. Zdecydowanie. Nie przedstawiłaś bohaterki z wyglądu. Harry'ego każdy zna, bo to Harry Styles. Ale chwila, czytelnik nie będący Directioner, odcięty od świata celebrytów, skąd ma wiedzieć, jak wygląda główny bohater? Zdjęcia za ciebie tego nie przedstawią :)
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (5/10)
Słabo, wręcz bardzo słabo. Unikasz tego, jak ognia. To bardzo źle. Musisz opisywać wszystko. Uczucia, myśli, wnętrza. Działasz w ten sposób na wyobraźnię czytelnika. Nie pozastawiaj wszystkiego na barkach dialogów. One są tylko częścią całego opowiadania. Opisy wzbogacają całą twoją wizję.
~zapis dialogów (4/5)
Zapis dialogów masz prawidłowy, ale tak jak mówiłam, zapominasz o przecinkach.
~interpunkcja (6/10)
Zapominasz o przecinkach. Przed "czy", "jak" one również się pojawiają. Poczytaj o interpunkcji. Miałam kiedyś z nią problem, zresztą teraz też czasem zapominam. Znalazłam dobre materiały i pracowałam nad tym, aby poprawić błędy.
~spójność tekstu (5/15)
Wspominałam o tym w stylu pisania i tam Cię odsyłam :)
W sumie zdobyłaś 77 punktów, a jest to ocena dobra.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Analizowałam twoje opowiadanie nie po to, abyś poczuła się urażona, a po to, aby ci pomóc :) Mam nadzieję, że skorzystasz z tych rad. Moim zdaniem jesteś na dobrej drodze. Nie piszesz tragicznie, nie robisz błędów ortograficznych, a tego nie umiem znieść, więc duży plus. 
~Skyfallgirl

4 komentarze

  1. Dziękuję za recenzję. Przepraszam, że dopiero dzisiaj pisze komentarz, ale nie miałam dostępu do komputera, a na telefonie trudno mi się pisze.
    Literówki są najpewniej dlatego, że po prosyu pisze często na telefonie, a później zazwyczaj nie chcę mi się tego wszystkie sprawdzać. Jeśli chodzi o opisy to, to nie jest tak iż ja ich unikam. Nic z tych rzeczy ja je uwielbiam pisać, ale czekam z nimi po prostu do momentu przylotu Harry'ego, bo teraz nie mam zbytnio uczuć, które mogłabym opisać. Prawdę mówiąc nigdy nir miałam problemu z interpunkcją. Nigdy ztego co pamiętam nie uczono mnie, że przed "czy" i "jak" stawia się przecinek, a o stawianiu przed nazwiskami itp. zapomniałam.
    Wszystkie błędy postaram się poprawić i po napisaniu 3 rozdziałów chyba poproszę oponowna recenzję. Oczywiście jeśli mogę.

    Pozdrawiam Pauline :*

    OdpowiedzUsuń