Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!

04.08.2017 r. — przewidywana data opublikowania oceny bloga Niania Louis Tomlinson.


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|06| Anyhow, from here you won't escape

Edytuj post


Witam was ponownie.
Dziś przybywam z recenzją bloga: http://under-the-key.blogspot.com
Należy on do kategorii: Fanfiction.

-Wygląd (15/20)  
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (5/10) 
Totalny brak wyjustowania.
Co do czcionki, nie mam zarzutów.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Bardzo fajny szablon.
Spodobał mi się od pierwszej chwili, pomimo że nie jest to moja kolorystyka.
-Treść(60/90) W tym:
~Styl pisania (8/10)
Styl masz przystępny.
Czasami zdarzało mi się zastanawiać nad tym, co masz na myśli. Jednak nie jest to, aż tak rażący błąd.
~fabuła (7/10)
Przyznałam ci 7 punktów. Fabuła nie jest zła, po prostu twój blog jest jednym z kilku, w których główna bohaterka jest przetrzymywana. Gdybyś rozwinęła więcej wątków byłoby bardziej oryginalnie. Nie jest ona zła, jednak mogłaby być lepsza.
~'prędkość' akcji (3/5)
Na początku prędkość jest szybka, niestety później strasznie spowalnia. Zaczyna się robić nudno. Radziłabym troszkę rozwinąć akcję.
~sposób zaciekawienia czytelnika (6/10)
Relacja między Harrym i Chanel bardzo mnie zaciekawiła.
Jednak fajnie by było gdybyś pokazała coś więcej.

~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (10/15)
Tworzenie świata przedstawionego wychodzi ci fajnie
Chciała bym więcej dowiedzieć się Harrym. Tak samo jaki i o Chanel.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (5/10)
Chciałabym dowiedzieć się więcej o miejscu w którym się znajduje. Opisałaś niektóre rzeczy w jednym rozdziale. Niestety dla mnie osobiście nie jest to wystarczające. 
~zapis dialogów (3/5)
-Dlaczego pytasz?-z jego ust wydobyły się słowa, które ledwo uchwyciłam w uszach.
To nie jest prawidłowa pisownia. Pomiędzy pauzą  powinna być spacja
- Dlaczego pytasz? - z jego ust wydobyły się słowa, które ledwo uchwyciłam w uszach.
Ile razy mam mu jeszcze powtarzać, że nie jestem głodna? A może od razu wygarnę mu, że jego jedzenie nie jest jadalne i może je sobie wsadzić w rowa? Przynajmniej by się zamknął.
Tutaj również masz błąd. Po pierwsze zmieniłabym  szyk w tym rozmyśleniu. Po drugie nie istnieje coś takiego jak Rowa, raczej chodzi ci o Rów. Następnie wsadzić to słowo z mowy potocznej. Nigdy nie używaj go w pisaniu.
Ile razy mam mu jeszcze powtarzać, że nie jestem głodna?  Może od razu wygarnę mu, że jego jedzenie nie jest jadalne i może je sobie włożyć w rów?  Przynajmniej by się zamknął.

-Największą niespodzianką byłoby gdybyś się odsunął albo odwiózł mnie do domu.
Powinnaś wstawić spację kiedy dajesz pauzę.
- Największą niespodzianką byłoby, gdybyś się odsunął albo odwiózł mnie do domu.
~interpunkcja (5/10)
Brak przecinka przed Gdybyś. Ciągle powtarzasz słowo że. Postaraj się go zastąpić innym słowem. Zdarza ci się wstawić przecinki w nieodpowiednim miejscu bądź w ogóle in nie wstawiasz. Radzę poczytać zasady interpunkcji :)
~spójność tekstu (14/15)
Teks jest raczej spójny. Zdarzały się momenty gdziem zaczynasz jakąś myśl, później piszesz coś innego, a następnie wracasz do pierwszej myśli.
To nic takiego.Jednak postaraj się to jakoś zniwelować.
-Podsumowanie:
W sumie uzyskałaś 75 punktów. Jest to ocena Dobra
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Popraw zapisywanie dialogów. Sprawdzaj teksty zanim je wstawisz 2 razy, żeby nie było w nich błędów interpunkcyjnych. Postaraj się, żeby twoje opowiadanie było bardziej oryginalne. No i najważniejsze nie używaj mowy potocznej, gdyż w opowiadaniach nie powinno się jej stosować. Opowiadanie nie jest złe, jednak wprowadziła bym  w nim kilka zmian. Uważam, że jesteś blisko tego, by pisać dobrze, tylko musisz trochę dostosować się do zasad.
~Vove_Diana

1 komentarz

  1. Chciałam wtrącić co do tego rowa, że "włożyć w rów" brzmi wręcz śmiesznie i moim zdaniem oryginalna wersja brzmi o wiele lepiej. Dlaczego radzisz jej żeby nie używała mowy potocznej w pisaniu? Przecież to nie jest zakazane. Owszem, nie warto przesadzać, ale Twoja uwaga jest bezpodstawna. Jeżeli bohaterką opowiadania jest młoda, swawolna nastolatka to ma prawo ukazywać w ten sposób swoje myśli. Trzeba pamiętać, że pisanie z pierwszej osoby ma także swoje prawa i należy uwzględnić to, iż bohater ma również swoją osobowość i swój sposób wyrażania myśli. Jeżeli kolokwializmy nie są w literaturze nadużywane, to wręcz działają na jej korzyść, ożywiają bohaterów i dodają realizmu. Takie jest moje zdanie.
    Poza tym, zauważyłam błędy w Twojej ocenie. Nie chce mi się ich wymieniać, bo w wielu miejscach brakuje przecinków, Gdzieniegdzie dwie spacje zamiast jednej. Myślę, że znalazłabyś te błędy, gdybyś bardziej się przyłożyła, w końcu dajesz rady, co do poprawnego pisania.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WioskaSzablonów.