Ariana dla WS | Blogger | X X X

29 kwietnia 2015

|07| Bo los pragnie, byś spełnił swoją Własną Legendę



Tym razem przybywam z recenzją bloga: http://nowy-swiat-andrei.blogspot.com
Kategorii: Fantastyka


-Wygląd (20/20) 
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (10/10) 
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (9/10)
Skarbie, szałowy masz wygląd bloga. Genialnie dobrane kolory, wyjustowany tekst. Nie mam nic do dodania, jest genialnie.
-Treść(75/90) 
W tym:
~Styl pisania (8/10)
Piszesz w przystępny sposób. Zdarzają ci się literówki, bądź błędy leksykalne. Jednak nie jest to wcale, aż takie złe.
~fabuła (8/10)
Przypadła mi do gustu. Nie zadecydowało to jednak o mojej decyzji. Bardziej o decyzji zadecydowało to że, nie jest to fabuła stricte przepisana ze " Zmierzchu ". Jest oryginalna i to mnie przekonało.
~'prędkość' akcji (4/5)
Nie jest szybka, przeciwnie. Jest umiarkowana i spokojna.
~sposób zaciekawienia czytelnika (9/10)
Bardzo ciekawy. Opisy są, dialogi są. Oddajesz uczucia. Przekonałaś mnie tym
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (14/15)
Potrafisz to robić. Najbardziej mnie ciekawi jak rozwinie się relacja Nathana i Andrei oraz to, co jeszcze może spotkać Andre.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (10/10)
Szczerze? Masz ode mnie piątkę z tej kategorii. Opisy uczuć, odczuć, bohaterów. Wszystko jest. Naprawdę dobrze ci to wychodzi. 
~zapis dialogów (4/5)
Zapis jest prawidłowy. Mam tylko jedno " ale " , po  tym jak kończysz wypowiedź bohaterów 
znajdują się czasownik określający sposób mówienia, bądź wykonywanej czynności (np. powiedział, odpowiedział, rzekł,  mruknął, szepnął, wzruszył, poruszył, przeszedł itp.), zawsze pisz je z małej litery.
— Dołączyłem do nich. Nie miałem innego wyjścia. — Wzruszył ramionami i popatrzył na mnie wzrokiem mówiącym: ,,Rozumiesz’’. — Opuściliśmy miasto.
Niech to wygląda tak:
— Dołączyłem do nich. Nie miałem innego wyjścia. — wzruszył ramionami i popatrzył na mnie wzrokiem mówiącym: ,,Rozumiesz’’. — Opuściliśmy miasto.
~interpunkcja (4/10)
Tutaj powiem że, jestem trochę załamana. Jak można tak często powtarzasz słowa: A, że, żeby? Postaraj się je zniwelować do dwóch w jednym akapicie. Będzie to wtedy lepiej wyglądało. Następnie brakuje ci w niektórych miejscach przecinków, czasem wstawiasz je w nieodpowiednich miejscach. Popracuj nad tym 
~spójność tekstu (14/15)
Tekst jest spójny. Są akapity, praktycznie nie przeskakujesz z moment w inny moment.

Ogólna liczba punktów którą zdobyłaś to 95. Jest to ocena Bardzo Dobra. Gratulację

~uwagi/rady dla autora opowiadania 
Zniweluj szczególnie to " A ". Oraz inne ciągłe powtórzenia. Postaraj się żeby twój blog był jeszcze bardziej oryginalniejszy niż jest. Poza tym nie mam nic do dodania.
~Vove_Diana

2 komentarze

  1. Hejo! :3
    Dziękuje ogromnie za ocenę! ♡ :*
    Ogromnie cieszę się, że wystrój bloga się podoba i robi wrażenie, ponieważ wszystko robiłam sama i naprawdę spędziłam nad tym masę swojego czasu, który mogłam poświęcić na pisanie. Jednak nie żałuję :D
    Heh. Jeśli chodzi o te literówki. Taaak. Zdążają mi się, a na początku było ich jeszcze więcej >.< Zawsze przed opublikowaniem rozdziału go czytam, ale zawsze musi mi coś umknąć. Podziwiam tych, co nawet nie popełniają nawet najmniejszej literówki. Zazdroszczę im, a sama bardzo bym tak chciała. Moje biedne oczy nie wyłapują już tego. Szkoda... :/
    Cieszę się, że fabuła się spodobała. Ja ogólnie to gustuję w fantastyce, ponieważ jest to mój ulubiony gatunek i często - na przykład przed snem - wymyślam sobie przeróżne historyjki i czasami wklejam je do swojej historii ^.^ Zauważyłam, że lepiej to właśnie pisze mi się, jak są takie klimaty ♡
    Pisząc, wkładam to całe swoje serce. Staram się, by wszystko było jak najlepiej. Opisy wcale nie są takie łatwe, natomiast dialogi tak. Przedstawiam świat taki, jaki sobie wyobrażam, choć czasami naprawdę jest trudno to wszystko opisać xD
    Ach! Opisy! Mogłam się spodziewać, że właśnie to wyjdzie mi najlepiej :3 Można powiedzieć, że jest to taka moja mocna strona i bardzo lubię to wszystko opisywać, a w szczególności uczucia, ale jak już wspomniałam wcześniej, to czasami naprawdę jest trudno dobrać odpowiednie słowa, by wyszło... By było można zrozumieć, o co chodziło autorowi i żeby odczucia bohaterów były jak najbardziej widoczne itd. (:
    Dziękuję za wskazanie mi jego błędu z tymi czasownikami. Jakimś dziwnym trafem, wcześniej nie zwracałam uwagi na to, że takie rzeczy pisze się z małej litery, a jeszcze nikt mi tego nie powiedział, więc stokrotne dziękuję! ♡ :3
    Interpunkcja... Taa... Ona i ortografia to zawsze była moja słaba strona i tak jest aż do teraz. Błędy ortograficzne czasami robię takie tragiczne, że już nie wiadomo, czy ma się śmiać, czy płakać. Naprawdę! Już nawet nie będę się przyznawała, by się jeszcze bardziej nie pogrążyć xD Nawet nie wesz jak ogromnie się cieszę, że komputer to wszystko mi poprawia :3 Postaram się unikać tych słów i zastępować je innymi. No, ale to dopiero mój pierwszy blog, pierwsza taka historia, gdzie dopiero się uczę, bo nie mam jeszcze doświadczenia w dziedzinie pisania, a bardzo bym chciała rozwijać się w tym kierunku, ponieważ mam zamiar zostać pisarką! :D I dzięki swoj historii, jaką publikuję na blogu i tym wszystkim oceną - ta to dopiero pierwsza, ale zgłosiłam się jeszcze do innych - rozwijam się i nie piszę już tak fatalnie itd. :D
    Wow. Nie spodziewam się 5. Liczyłam conajmniej na 4 i jest to dla mnie ogromny szok, ale za to na mojej twarzy pojawił się przeogromny uśmiech!!! :D
    Za rady serdecznie dziękuję. Będę ich przestrzegała i się poprawiała. To wszystko jest dla mnie bardzo ważne i wszelkie krytyki, pochwały naprawdę dają mi ogromną motywację, a ja dzięki temu coraz lepiej piszę, co zauważają moi czytelnicy ^.* I postaram się zastąpić to ,,A’’ innym słowem! :D
    Jeszcze raz ogromnie dziękuję kochana! ♡ :* Pozdrawiam cieplutko i ślę buziaki! :***
    madziula0909

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co. Pisz dalej, a sama zobaczysz czytelników będzie jeszcze więcej. Powodzenia

      Usuń