Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!

04.08.2017 r. — przewidywana data opublikowania oceny bloga Niania Louis Tomlinson.

|09| Maid

Edytuj post
Dzień dobry. Chcę jak najszybciej zrobić zamówienia i otworzyć kolejkę. Naprawdę lubię sprawdzać wasze opowiadania, a nie chcę, abyście czekali zbyt długo. Dlatego teraz przychodzę z recenzją dla Dominic Chester.Blog: http://loverapture.blogspot.com/Kategoria: Fanfiction
 -Wygląd (15/20)  
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (5/10)
Brak wyjustowania, brak akapitów, czcionka nie jest przyjemne do czytania. To Arial, nie polecam, jeśli chcemy, aby szablon był przyciągający.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Do szablonu nie mam zastrzeżeń. Dobre CSS, ciekawy nagłówek. Przyciąga uwagę. Podoba mi się estetyka tej pracy. 
-Treść(0/90) 
W tym:
~Styl pisania (2/10)
Przepraszam, nie chcę cię urazić swoją opinią, ale muszę być szczera. Nie jest to opowiadanie dobre. Styl pisania masz zły, musisz naprawdę bardzo nad nim popracować. 
Błędy interpunkcje, niekończenie zdań. Tego nie da się czytać.
Wzięłam prysznic po czym ubrałam na siebie
Co na siebie ubrała? Zdjęcie? Wstawiłaś zdjęcie, a to nie jest opis. Nie wyobrażam sobie, żeby w książce ktoś napisał. A ściany miały kolor...(zdjęcie). 
Wzięłam prysznic, po czym założyłam na siebie fioletowy sweterek. Wciągnęłam jeansy i byłam gotowa.
Nie ma czegoś takiego jak "ubrałam". Może być ubrałam się w, ale nie samo ubrałam. 
Ruszyłam przed siebie wciąż był bardzo wcześnie.
Ruszyłam przed siebie wciąż było bardzo wcześnie. (tak brzmiałoby zdanie bez literówki.)
To zdanie nie ma kompletnie sensu. Masło maślane. Zaczynasz nową myśl, nie łącz tego w jeden ciąg.
Ruszyłam przed siebie. Było bardzo wcześnie.
Musiałam zdążyć zrobić śniadanie ponieważ Lilly z dziewczyna , która mieszka i również pracuje u Tomilsona wyjechała na tydzień do Irlandii na pogrzeb matki. Zwykle przychodziłam w południe ale sytuacja się nieco zmieniła. 
Po pierwsze: Jeśli piszesz o Lousie Tomlinsonie i nie zmieniasz mu imienia i nazwiska, to pisz poprawnie. Tomlinson.
Po drugie: kolejne zdanie nie ma sensu. Kompletnie. Ani spójności ani logiki ani poprawności językowej. Nic nie trzyma się kupy.
Nie wypisuję to wszystkich błędów, bo recenzja nie miałaby końca. Ale podam ci kolejny w ostatnim fragmencie pierwszego rozdziału.
Wyglądał naprawdę seksownie miał potargane włosy , oczy w kolorze głębi oceanu,  luźną koszulkę i dresy ukazujące wyeksponowaną przez lata treningów literę V . STOP Hayes o czym ty myślisz ? To twój pracodawca do cholery. 
Jak powinno wyglądać poprawne zdanie:
Wyglądał naprawdę seksownie. Miał potargane włosy i oczy w kolorze głębi oceanu. Na siebie założył luźną koszulkę i dresy eksponujące literę V. Stop. Hayes, o czym ty myślisz? Do cholery, to twój pracodawca.
Rozdział 2
Odepchnęłam od siebie Tomilsona  , który nie czuł się zażenowany całą sytuacją,  po czym opuściłam  kuchnię pełna wstydu. Idąc do pokoju gdzie trzymałam torebkę i płaszcz usłyszałam ich podniesione głosy 
Poprawnie:
Odepchnęłam od siebie Tomlinsona. Nie wydawał się zażenowany całą sytuacją. Opuściłam kuchnię, całkowicie zawstydzona. Idąc do pokoju, gdzie trzymałam torebkę i płaszcz, usłyszałam ich podniesione głosy. 
Na końcu zdań stawia się kropkę. 
-Lou kompletnie Cię odbiło , podrywasz kogo ? sprzątaczkę!-  krzyknął Zayn nie wiedziałam co odpowiedział mu mój pracodawca ponieważ czym prędzej opuściłam posiadłość.
Poprawnie:
- Lou, kompletnie ci odbiło. Kogo podrywasz? Sprzątaczkę!-  krzyknął Zayn.
Nie wiedziałam, co odpowiedział mój pracodawca, ponieważ, czym prędzej opuściłam posiadłość. 
Istnieją przecinki.
Nie będę przedstawiać kolejnych błędów. Polegają one na tym samym. Nie mają sensu, składu i poprawności. Jakiejkolwiek.
~fabuła (2/10)
Fabuła byłaby nawet ciekawa, gdybyś umiała ją przedstawić. Niestety jeszcze nie potrafisz tego robić. Musisz pracować nad wszystkim.
~'prędkość' akcji (0/5)
Za szybko. Za szybko. Za szybko. 
~sposób zaciekawienia czytelnika (0/10)
Nic mnie nie zaciekawiło. Już widząc błędy, chciałam jak najszybciej to wyłączyć. Ale dotrwałam do końca, aby móc ocenić twoje opowiadanie.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (0/15)
Chciałabym ci postawić punkty. Naprawdę. Ale nie mam za co. Twoje FF to same dialogi, błędne dialogi i zdania bez logiki.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (0/10)
Nie widziałam tam żadnego opisu. Opisu czegokolwiek. Powinnaś to robić. Powinnaś dodawać opisy wyglądu, uczuć, wnętrz. Zaciekaw czytelnika, przekaż mu obraz, który masz w głowie. I oczywiście, zrób to poprawnie. 
~zapis dialogów (0/5)
Kompletna porażka. Czytasz jakieś opowiadania, książki? Powiedz mi, skąd bierzesz pomysły na takie zapisy dialogów? Przecież to jest coś okropnego.
–Mam na imię Jasmine Hayes , i.. –Tak wiem dziecko tu masz wszystko co będzie Ci potrzebne przerwała mi pokazując na wózek wypełniony płynami i szczotkami –Tak oczywiście przejęłam go a ona dodała- Zacznij od biur na 20 piętrze poleciła , znikając w jednej z wind. 
Poprawnie:
– Mam na imię Jasmine Hayes i... - przerwała mi.
–Tak,  wiem dziecko. Tu masz wszystko, co będzie ci potrzebne - pokazała na wózek wypełniony płynami i szczotkami.
 –Tak,  oczywiście. 
- Zacznij od biur na 20 piętrze - poleciła, znikając w jednej z wind. 
~interpunkcja (0/10)
Przed znakami nie stawia się spacji. Nigdy. Stawiasz przecinki tam gdzie nie trzeba, a zapominasz tam, gdzie trzeba je postawić.
~spójność tekstu (0/15)
Brak spójności tekstu. Moje argumenty są na górze. Przedstawiłam Ci je już parę razy.
W sumie zdobyłaś 17 punktów. Jest to ocena niedostateczna.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Zanim zaczniesz pisać dla kogoś, zacznij uczyć się pisać dla siebie. Nie przyciągniesz czytelnika błędami. Przykro mi. Popracuj nad tym, co chcesz robić. Nie wystawiłam jeszcze nikomu niskiej oceny. To moja pierwsza i robię to z przykrością, lecz muszę. Nie chcę mieć wyrzutów sumienia, że cię oszukałam, że myślisz, że robisz dobrze. Nie. Nie robisz.
Chcieć to jedno, potrafić to drugie. Aby się rozwijać, nie można stać w miejscu. Ty stoisz, bo z każdym kolejnym rozdziałem, nic się nie zmieniało, jeśli chodzi o Twój styl.
Oceny:
Celująca: 120-110
Bardzo dobra: 109-85
Dobra: 84-65
Dostateczna: 64-45
Dopuszczalna: 44-20
Niedostateczny: 19-0
~Skyfallgirl

Informacja dla wszystkich. Chcesz u mnie zamówić recenzję? Dobrze. Tylko licz się z tym, że oceniam szczerze i dokładnie. Chcę ci pomóc, wyznaczając błędy. Pamiętaj :)

2 komentarze

  1. Nie będę kłamać zabolało , ale dzięki temu zdecydowałam zamknąć opowiadanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz? I stawiasz spację przed przecinkiem. Oto chodzi. Musisz zwracać uwagę na błędy. Nie chcę cię zniechęcać, to nie ma sensu. Po prostu popraw styl pisania, poczytaj o poprawności językowej.

      Usuń

© Agata | WioskaSzablonów.