Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|11| Po drugiej stronie

Edytuj post

Informacja dla wszystkich: Po ostatniej recenzji, która nie była wysoka, przedstawiam kolejną. Ponownie musiałam zamknąć kolejkę. Strasznie Was dużo, a nam brakuje stażystek. Mam nadzieję, że to się zmieni i będziemy mogły szybciej przyjmować zamówienia.
Blog: http://www.hermiona-riddle-po-drugiej-stronie.blogspot.com/Kategoria: Fanfiction, fantastyka.

-Wygląd (0/20)  
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (0/10) 
Tekst nie jest wyjustowany. Czcionka jest mała i nie ładna. W ogóle nie przykuwa uwagi. Raczej odtrąca.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (0/10)
Cóż mogę powiedzieć? Tutaj nie ma szablonu za co od razu obniżam punkty. Kolory są nieładne. Nic się nie trzyma siebie. Gdybym weszła na Twojego bloga, tak po prostu, nie zostałabym na nim,  bo wygląd mówi na starcie "do widzenia". Jest wiele szabloniarni, gdzie możesz znaleźć szablon. Lub też go zamówić.
-Treść(52/90) 
W tym:
~Styl pisania (5/10)
Styl pisania masz przystępny. Nie jest on zły. Wytyczę Ci kilka błędów, abyś wiedziała, gdzie je popełniasz. Nie będą to wszystkie, które wypiszę.
Szła korytarzem. Podłoga była kamienna, a ściany białe i ogołocone z jakichkolwiek ozdób. Na końcu tunelu majaczyły się jakieś drzwi. Podbiegła do nich. Z przeraźliwym skrzypem uchyliły się, a ona zobaczyła kawałek pokoju. Podłoga była w nim z drewna, ściany przyozdobione obrazami.
Robisz powtórzenia. Staraj się ich unikać. Zastępuj synonimami.
Spała sama z Ginny w wieży Gryffindoru.
Spała sama, czy spała z Ginny? Anakolut językowy.
Anakolut – błąd składniowy zniekształcający budowę zdania, powodujący zanik związku logicznego między jego członami; inaczej mówiąc, jest to wypowiedź zorganizowana pod względem składniowym tak, że jej poszczególne człony kłócą się z porządkiem logicznym zdania i są niepoprawne pod względem gramatycznym.
Ciekawe, skąd Charlie to wie.
Poprawnie:
Ciekawe skąd Charlie o tym wie.
~fabuła (5/10)
Nie jest świetna, ale nie jest zła. Dla fanów HP na pewno przystępna, może zachęcająca. Daje 5 punktów, ponieważ mnie nie przekonała.
~'prędkość' akcji (2/5)
Akcja rozwija się za szybko. Powinnaś zwolnić tempo. Nie musimy wszystkiego wiedzieć już w drugim rozdziale. 
~sposób zaciekawienia czytelnika (5/10)
Dam ci 5 punktów, bo liczę na to, że zaciekawiasz fanów HP. Niestety mnie nie. Ani fabułą, ani stylem pisania.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (8/15)
Musisz więcej opisywać. To znaczy, starasz się to robić, ale bohaterowie nie są tu przedstawieni, jak powinni. Nie wiem, jak wygląda Hermiona. W życiu nie czytałam Harry'ego Pottera. Skąd mam to wiedzieć? Nie możesz omijać takich istotnych rzeczy. To jest wada osób, które piszą FF. Wiesz dlaczego? Bo skoro opisują kogoś sławnego, to myślą, że każdy wie, jak wygląda i to jest zbędne. W opowiadaniu nie można tego unikać. Nieważne, czy to jest fanfiction, czy nie. Pamiętaj o tym i staraj się dodawać.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (8/10)
Opisy przedmiotów, wnętrz są. Ale dalej brakuje przeżyć bohaterów i opisów samych postaci. 
~zapis dialogów (5/5)
Prawidłowy zapis dialogów.
~interpunkcja (9/10)
Odejmuję jeden punkt, bo jednak czasem zapominasz o przecinkach. 
~spójność tekstu (5/15)
Trochę słabo. Gubiłam się w tym, co czytałam. Naprawdę. Czasem nie wiedziałam, co się dzieje. Musisz pisać rozważnie. Nie przenosić się nagle z sytuacji do sytuacji. Powoli, krok po kroku. Opisuj wszystko, nie daj czytelnikowi zastanowić się nad tym, co się właśnie stało.
W sumie zdobyłaś 52 punkty. Jest to ocena Dostateczna.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Jesteś na dobrej drodze. Radzę, abyś dostosowała się do moich drobnych rad. Zawsze to może coś pomóc Pamiętaj o opisach, o przecinkach i trzymaj się logiki.
Życzę ci powodzenia w pisaniu :)
~Skyfallgirl

4 komentarze

  1. dzień dobry xx
    Skyfallgirl mam pytanie, a mianowicie: czy ty również przyjmujesz zgłoszenia stażystek? xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jeśli wyślesz je na mój mail, ponieważ nie mam dostępu do maila Natalii, a tak na razie wyjechała.
      alicja2412@interia.pl

      Usuń
  2. Bardzo Ci dziękuję za opinię i poświęcony czas :)
    Szablon. Najgorsze na tym blogu, wiem. Zmienię go jak najprędzej.
    Dziękuję za zwrócenie uwagi na temat opisów bohaterów – na pewno wykorzystam tą radę w kolejnych opowiadaniach. Ha! Mogłam się domyśleć, że opisy przeżyć uczuć wewnętrznych pójdą się kochać. Wolę opisywać to, co mogę zobaczyć, a w tych opisach... Muszę wczuć się w bohatera, co dla mnie jest nieco trudne z rcji tego, że jestem trochę mniej wrażliwa.
    Przyznaję, że początek był nieco kulawy – za szybka akcja, niespójność z dalszymi częściami, itp. Może to wina tego, że jestem w gorącej wodzie kąpana i najpierw robię, a potem myślę.
    Interpunkcja – zasługa mojej polonistki. Podziękuję jej :)
    Tak więc jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam,
    Dravelia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dobrze odebrałaś moją opinię. Staram się zrobić to w neutralny sposób. Życzę ci powodzenia w pisaniu :) Pozdrawiam.

      Usuń

© Agata | WioskaSzablonów.