Ariana dla WS | Blogger | X X X

2 maja 2015

|12| Disappointed Trust.



Witajcie. Próbuję szybko uporać się z ilością zamówień i przyjmować kolejne. Vove Diana ma już ich dużo i też się nie wyrabia. Składajcie proszę zamówienia u nowej stażystki.
Blog: http://disappointedtrust.blogspot.com/
Kategoria: Fanfiction.

-Wygląd (2/20)  
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (2/10) 
Tekst nie wyjustowany. Czcionka za duża. 
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (0/10)
Brak szablonu. Przez to blog jest nie estetyczny, odrzuca. A wiadomo co najpierw przyciąga czytelnika. Jego wygląd. Niestety tutaj nie mam za co postawić punktów.
-Treść(10/90) 
W tym:
~Styl pisania (2/10)
Styl pisania bardzo zły. Piszesz typowego imagina o One Direction. Zaczynasz i to rozumiem, ale bardzo słaby styl. Nie publikuj, póki się nie nauczysz. Oczywiście nie mówię tu o perfekcji. Jednakże czytelnicy wymagają nieco więcej, a to jest za mało.
Rozdział 1
- Jak tam u ciebie?- spytał( serio takie coś).
- A jak myślisz. Byłam zdruzgotana, później okazało się,że byłam...-na całe szczęście w porę ugryzłam się w język.
Co to ma znaczyć "serio takie coś"? Nie możesz tak pisać. Nie rozmawiasz z nikim. Używasz mowy potocznej.
Dzień później strasznie bolał mnie brzuch. W szpitalu lekarz powiedział, że byłam w ciąży, ale płód się nie przyjął. Taa teraz siedzę w domu razem z moją siostrą Alexis i przyjaciółką Megan.
Błąd na błędzie. Bolał ją brzuch. W kolejnym zdaniu straciła dziecko. W trzecim siedzi sobie z przyjaciółkami. Twoje "taa" jest nie dopuszczalne w opowiadanie. Chyba, że w dialogu, kiedy napiszesz go poprawnie. 
Moje życie nie jest bajką i już nigdy nie będzie( Czy aby na pewno?). Razem z dziewczynami oglądałam film. 
Sama spójrz. To nie ma sensu. Rozmyślała nad życiem i nagle ni z gruchy ni z pietruchy oglądała film. Zero logiki.
Nie są to wszystkie błędy w tym rozdziale. Właściwie cały rozdział jest błędny.
Rozdział 2
Zadzwonię do niej, wybrałem numer. 
Może po prostu napiszę, jak powinno to wyglądać.
Zadzwonię do niej - postanowiłem. Wziąłem telefon i wybrałem numer.
Trochę pogadałyśmy, kiedy wychodziłyśmy z kawiarni, wszedł razem z jakimiś kolesiami jeden z przyjaciół Harrego- Zayn.
- O cześć Darcy.
Nie wiadomo, kto to mówi. Bo to, że wszedł sobie jakiś Zayn, nie wiadomo kto, to dobrze. I co dalej? 
Rozdział 3
Otworzyłam drzwi.... O mój Boże co On tutaj robi? Po co tutaj przyszedł? 
- Hej Darcy, możemy pogadać?
- Hej i raczej nie.- chciałam zamknąć drzwi, ale przytrzymał je ręką.
Duch Święty przyszedł? Bo nie wiem, naprawdę. Zdania są nie poprawne gramatycznie, stylistycznie i logicznie. Nie mają najmniejszego sensu.

~fabuła (1/10)
Fabuła nie jest ciekawa, ani oryginalna. Miałam chłopaka, był gangsterem. Liczyłam, że się zmienił. Jak mógł się zmienić, jak był gangsterem. Nie przesadzajmy. Poza tym to jest typowe. Ona jest w ciąży, ale mu nie powie. A potem straci dziecko. Oklepany temat.
~'prędkość' akcji (0/5)
Och prędkość akcji to mamy tutaj zawrotną. Już w pierwszym rozdziale dowiadujemy się prawie wszystkiego. Oprócz tego, że nie wiemy jak bohaterzy wyglądają, czym się zajmują, co lubią, gdzie mieszkają, to wiemy praktycznie wszystko. Za szybko wcielasz w życie cały pomysł, który masz w głowie.
~sposób zaciekawienia czytelnika (0/10)
Twoje opowiadanie i twój styl pisania w ogóle mnie nie zaciekawił. Fabuła tym bardziej. Jak już wspominałam jest nudna oraz mało oryginalna. 
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (0/15)
Sama odpowiedz sobie na pytanie, za co mam tu postawić punkty. Czy twoim zdaniem opisałaś, któregoś z bohaterów? Przedstawiłaś jego świat, jego uczucia? Napisałaś coś konkretnego prócz typowych, krótkich dialogów między postaciami? Ja zauważyłam, że nie, ale to ty masz być wobec siebie szczera. 
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (0/10)
Przykro mi. Nie znalazłam żadnego opisu. Niczego. Nawet jakiegoś najmniejszego przedmiotu. Albo na przykład auta. Nie wspomnę o uczuciach. Tego w ogóle nie ma. Musisz umieć się wczuć w bohatera. Ty go tworzysz, ty za niego decydujesz.
~zapis dialogów (4/5)
Czasami poprawny, czasami błędny. Ale nie jest najgorszej, jeśli chodzi o twój zapis dialogów. Bo dialogi same w sobie są nudne.
~interpunkcja (0/10)
Zero przecinków. Poprawnie wstawionych. Jako przykład wezmę jeden dialog. 
- To co siostra idziemy na miasto?- spytałam.
- To co, siostra? Idziemy na miasto? - spytałam.
~spójność tekstu (3/15)
Akcje były krótkie. Sytuacje przeskakiwały jak chciały. Myślała o czymś, już oglądała film. Tak z dupy, za przeproszeniem. W trzech zdaniach napisałaś, jak straciła dziecko. Tak się nie da. A uczucia z tym związane? Zero.

W sumie zdobyłaś 12 punktów i jest to ocena niedostateczna.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Starałam się wystawić szczerą ocenę. Tak, jak ja to czuję, a nie ktoś inny. Trzymałam się też zasad poprawnego pisania, o czym ty jeszcze musisz się sporo dowiedzieć. Może zacznij czytać książki albo jakieś naprawdę dobre opowiadania. Polecam. To pomaga. Jeśli będziesz oczytana, będziesz lepiej pisała. Poćwicz nad wszystkim. Naprawdę. Może być tylko lepiej.
~Skyfallgirl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz