Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!

04.08.2017 r. — przewidywana data opublikowania oceny bloga Niania Louis Tomlinson.


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|14| Silence

Edytuj post

Recenzja bloga:Silence - BezzyBeehttp://speech-is-silver-but-silence-is-gold.blogspot.com/
-Wygląd (15/20)  
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (5/10) 
Czcionka jest mała, nieczytelna. Tekst nie posiada akapitów, nie jest wyjustowany, a wręcz wstawione są dziwne przerwy, nie wiadomo dlaczego i po co.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Szablon mi się podoba. Zachęca do pozostania na blogu. Jest w jasnych kolorach, delikatny. Naprawdę ładny.
-Treść(4/90) 
W tym:
~Styl pisania (2/10)
Nie będę kłamać. Nie podoba mi się twój styl pisania i nie jest on poprawny. Gubisz się. Z dwóch zdań robisz jedno długie, nawet nie oddzielając go przecinkami. Nie ma to sensu. Zero logiki.
Rozdział 1
Budzę się z krzykiem kolejny koszmar. {Połączenie dwóch zdań}

Jest godzina 6:30 nie ma co już zasypiać, bo wiem że już i tak nie zasnę. {brak przecinków}
Budzę się z krzykiem. Kolejny koszmar. Jest godzina szósta trzydzieści. Nie ma co zasypiać, bo wiem, że i tak mi się nie uda.

Powtarzasz słowa. Uważaj na to. Zwracaj uwagę, czy nie używasz tego samego i pamiętaj, że istnieją synonimy.
Ubieram się w sweter mimo, że na dworze jest 25 stopni.Biorę plecak i idę w stronę stołówki.
Co? Wybacz, ale nie rozumiem, gdzie była, co zrobiła i czemu idzie do stołówki. Poza tym jakiej stołówki? Nic nie jest jasne.
Wzięłam ze stołówki tylko jabłko i poszłam do szkoły. Ruszyłam długim , szerokim korytarzem w stronę dużych drewnianych drzwi.
Dopiero pisałaś w czasie teraźniejszym i już piszesz w czasie przeszłym. Zdecyduj się. Nie stawiaj spacji przed znakami interpunkcyjnymi.
Kolejne zdania to braki interpunkcyjne i powtórzenia. Jest ich wiele. Nie sprawdzasz tekstu przed dodaniem go.
Nie wypisuję wszystkich błędów. 
Rozdział 2
Odwróciłam się przede mną stał Zayn.

Przycisnął mnie do ściany czułam jego ciepły oddech na mojej szyi,a mój puls nagle przyspieszył.
Poprawnie:
Odwróciłam się. Przede mną stał Zayn. Przycisnął mnie do ściany, tak, że czułam jego ciepły oddech na mojej szyi. Mój puls znacznie przyśpieszył.
Dalsze omówienie nie ma sensu, bo błędy są podobne. Głównie powtórzenia, zdania bez logiki.
~fabuła (2/10)
Może byłaby ciekawsza, gdybyś umiała ją nam przedstawić. Niestety nad tym musisz popracować. Przydałoby się więcej lepszych wątków. 
~'prędkość' akcji (0/5)
Pędzisz jak struś. Nie przesadzajmy. Zwolnij, rozciągnij rozdziały. Opisuj, dodawaj inne wątki. Zrób coś, aby zaciekawić czytelnika.
~sposób zaciekawienia czytelnika (0/10)
W żaden sposób mnie nie zaciekawiłaś. Nie wiem nic o wyglądzie bohaterów. Nie wiem nic o ich uczuciach, o ich przeszłości. w zasadzie nie wiem nic.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (0/15)
Od samego początku zgłupiałam. Nie wiedziałam, co się dzieje. Potem myślałam, że zaczniesz opisywać świat postaci, ale nic takiego nie nastąpiło.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (0/10)
Sama stwierdź, czy dodajesz jakieś opisy. Według mnie nie, o czym świadczy liczba punktów. Opisy do podstawa, nie dialogi.
~zapis dialogów (0/5)
Kolejne zero punktów za tragiczny zapis dialogów.
Poprawnie musi to wyglądać tak:
Każdą wypowiedź bohatera zaczynamy od myślnika, ew. od półpauzy (o różnicach między pauzą, półpauzą i dywizem pisaliśmy niedawno):
– Daleko pan jedzie?
– Wystarczająco daleko.
– Pracuje pan w zaopatrzeniu?

– Skąd panu to przyszło do głowy? Pracuję w redakcji*.
Didaskalia mogą informować czytelnika, który bohater (ew. w jaki sposób) wypowiada daną kwestię – używamy w tym m.in. takich czasowników, jak: powiedział, odpowiedział, rzekł, wyjaśnił, odparł, wycedził, oznajmił, ryknął, wyszeptał itd.
– Lubisz gwiazdy? – zapytał.
– Nienawidzę – rzekł Warszawiak.
– Dlaczego?

– Wcale ich nie ma na niebie – powiedział Warszawiak.
~źródło ekorekta24.
~interpunkcja (0/10)
Jak pisałam wyżej, kompletnie o niej zapominasz. Przecinki nie gryzą.
~spójność tekstu (0/15)
Nie było żadnej spójności tekstu. Wyznaczyłam ci błędy na górze.
W sumie zdobyłaś 23 punkty. Jest to ocena dopuszczalna

~uwagi/rady dla autora opowiadania
Proponuję zacząć czytać książki i uczyć się poprawności językowej. Wiesz, każdy popełnia błędy. Nikt nie jest perfekcyjny. Ale po co stać w miejscu, jak można dążyć do poprawy?

2 komentarze

  1. Skarbie nie podsumowałaś sobie wyglądu
    ~Vove_Diana

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za szczerą opinię.

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WioskaSzablonów.