Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|15| Never Stop Believing

Edytuj post
Witajcie. Jestem Barwinka i jestem nową stażystką na Rezenzowisku. Przedstawiam Wam więc szybko pierwszą wykonaną przeze mnie recenzję dla bloga: http://fanfiction-never-stop-believing.blogspot.com/


-Wygląd (12/20)
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (2/10)
Czcionka jest po prostu za duża i nie ładna, ciężko się przez to czyta. Tekst nie jest wyjustowany. Brakuje akapitów.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Szablon bardzo mi się podoba, przykuwa uwagę.
-Treść(17/90)
W tym:
~Styl pisania (4/10)
Nie jest jakiś mega zły, ale nie jest też na tyle dobry. Zdarzają ci się błędy, między innymi:
Rozdział 1:
Pomimo opóźnienia się autobusu zdążyłam. Według planu mam teraz matematykę. Już miałam ruszać lecz poczułam, ze na kogoś wpadłam.
Zaczynasz w czasie przeszłym w zdaniu pierwszym, w następnym jest już czas teraźniejszy, a w kolejnym znów czas przeszły. Brakuje tu też przecinków, a ostatnie zdanie nie ma sensu. Skoro jeszcze nie ruszyła to w jaki sposób mogła na kogoś wpaść?
Rozdział 3:
A zresztą poco zaprzątam sobie myśli nim skoro niedługo i tak nie pożyję.
Zdanie jest pozbawione sensu. Powinno brzmieć:
A zresztą! Po co zaprzątam sobie nim myśli, skoro i tak długo nie pożyję?
Rozdział 4:
Zwlekłam się z łóżka i poszłam do łazienki jak wyglądał. Mimo, że wyglądam jak potwór nie przejęłam się tym. Przyzwyczaiłam się do płakania w nocy i do tego, że wyglądam jak zombie.
Pierwsze zdanie nie ma sensu."Poszłam do łazienki jak wyglądam" - nie rozumiem o co tu chodzi. Poza tym jest tu za dużo powtórek.

Takich błędów jest dużo więcej. Podobnie jak literówek. Sporo zdań jest pozbawionych sensu, ładu i składu.
~fabuła (3/10)
Jest to typowe fanfiction. Dziewczyna ma nadopiekuńczych rodziców, więc wyprowadza się z domu do UK, gdzie poznaje sławną osobistość, która się w niej zakochuje. W zasadzie nic oryginalnego.
~'prędkość' akcji (0/5)
Za szybko! Przeskakujesz momenty i omijasz wiele ważnych wątków.
~sposób zaciekawienia czytelnika (3/10)
Mnie osobiście cała historia nie chwyciła za serce. Zauważyłam jednak, że jest grono czytelników, którym podoba się to, co tworzysz.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (0/15)
O świecie przedstawionym nie wiemy nic - gdzie dzieje się akcja, jak wygląda szkoła czy mieszkanie Kate. Z bohaterami jest podobnie. Żadnych szczegółów.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (0/10)
Brakuje opisów ludzi, których poznaje główna bohaterka, i miejsc, w których toczy się akcja.
~zapis dialogów (3/5)
Jest poprawny. Czasem brakuje kropki czy dużej litery. Lub znaków interpunkcyjnych, typu wykrzyknik, jest za dużo.
~interpunkcja (3/10)
Stawiasz spację przed znakami interpunkcyjnymi, czegoś takiego być nie powinno. W niektórych miejscach brakuje przecinków, czasem też kropek.
~spójność tekstu (1/15)
Brak mi spójności czasu. Zaczynasz w czasie teraźniejszym, a chwilę później piszesz w czasie przeszłym, o czym już wcześniej wspomniałam. Nie wiem też skąd bierze się większość zdarzeń w tekście, bo omijasz najważniejsze momenty, które wszystko by wyjaśniły.

Ogółem zdobyłaś 29 punktów i jest to ocena dopuszczalna.

~uwagi/rady dla autora opowiadania
Poczytaj więcej opowiadań i książek. Zwróć w nich uwagę w jaki sposób opisane są miejsca i postacie. Popracuj nad poprawną interpunkcją i konstrukcją zdania. Przeczytaj nowy rozdział, zanim wstawisz go na bloga. Nawet jeśli masz robić to kilkanaście razy - czytaj! Wychwycisz wtedy wszystkie błędy, lub ich większość.

Mam nadzieję, że ocena, którą Ci wystawiłam, zmotywuje cię do poprawy. :)
~ barwinka xx

10 komentarzy

  1. Z zaciekawieniem przeczytałam Twoją recenzję! :)) Nie wiedziałam, że jesteś tu stażystką... :)) Bardzo konkretna i pomocna opinia, myślę, że rozjaśniłaś wiele spraw autorce. :) Życzę Ci owocnej pracy na "Recenzowisku"! :))
    Może kiedyś sama zgłoszę się do Ciebie po recenzję... :D :** ♥
    Pozdrawiam! A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję xx strasznie zmotywowałaś mnie do pracy xx

      Usuń
  2. Jejku dziękuję za recenzję :) Popełniałam błędy, o których nie miałam pojęcia. Bardzo zmotywowałaś mnie do pracy i poprawy mojego bloga x Dziękuję:**

    OdpowiedzUsuń
  3. Założę, że skończyłaś 3 klasę podstawówki. Powinnaś więc wiedzieć, że nie takiej oceny jak "dopuszczalna".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *nie ma, oczywiście

      Usuń
    2. Spokojnie. Rzeczywiście się pomyliła, ale każdemu może się zdarzyć przeoczenie

      Usuń
    3. Spokojnie. Rzeczywiście się pomyliła, ale każdemu może się zdarzyć przeoczenie

      Usuń
    4. Ocena jest wystawiona na podstawię regulaminu, radzę zajrzeć, a tu fragment:
      'Oceny:
      Celująca: 110-105
      Bardzo dobra: 104-85
      Dobra: 84-65
      Dostateczna: 64-45
      Dopuszczalna: 44-20
      Niedopuszczalna: 19-0'

      Usuń
    5. *podstawie, rzecz jasna

      Usuń

© Agata | WioskaSzablonów.