Ariana dla WS | Blogger | X X X

3 maja 2015

|17| Sen o Rzeczywistości



No i kolejny raz ja. Tym razem przybywam z recenzją bloga: http://dreams-of-reality-margaret.blogspot.com
Należącego do kategorii: fantasy, dramat.




-Wygląd (19/20)  
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (10/10) 
Wyjustowany tekst. Akapity zrobione. Nie mam do czego się przyczepić.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (9/10)
To są moje klimaty. Takie ciemne. Punkt odjęłam ci za to, że nie podoba mi się, iż kiedy zjeżdżamy w dół cały czas widzimy szablon główny. Ma to swoje podłoże w kodzie CSS. Osobiście zmieniłabym to.
-Treść(83/90) 
W tym:
~Styl pisania (9/10)
Masz bardzo ciekawy styl pisania. Nigdy się z takim stylem nie spotkałam. Pisanie wychodzi ci bardzo dobrze.
~fabuła (10/10)
Jest oryginalna. Tak samo jak i cały blog. Jest to pierwszy blog, w którym nie znalazłam podobieństw do innych histori blog sfery
~'prędkość' akcji (3/5)
Dość szybka, jednak ma to swój urok. Wszystko rozgrywa się w właściwy sposób, pomimo, że bohaterów głównych wprowadziłaś już w prologu.
~sposób zaciekawienia czytelnika (10/10)
Bardzo zaciekawia. Szczególnie te tajemnice. Żałuję, że nie napisałaś kolejnego rozdziału :)
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (13/15)
Kolejna rzecz, która wychodzi ci dobrze. Przedstawiasz bohaterów w sposób, zachęcający do czytania. Podoba mi się, jak opisujesz, każdego z bohaterów. O każdym z nich dowiadujemy się dużo. Bardzo to pomaga, w zrozumieniu relacji między nimi.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (10/10)
Genialnie to opisujesz. Ujmujesz każdą najdrobniejszą rzecz. Bardzo to pomaga w zrozumieniu tego, co chcesz przekazać. 
~zapis dialogów (5/5)
Poprawny zapis.
~interpunkcja (9/10)
Punkt odjęłam ci, dlatego że raz brakło ci przecinka przed " ale " oraz " więc ". 
~spójność tekstu (14/15)
Spójny tekst. Tworzy logiczną całość. Podoba mi się, że nie przeskakujesz z momentu w moment. Dzięki temu, gładko i płynnie czyta się twoje opowiadanie.

Ogółem zdobyłaś 102 punkty. Jest to ocena Bardzo Dobra


~uwagi/rady dla autora opowiadania
Pisz dalej. Postaraj się rozwijać więcej wątków, by było ciekawiej. No i w sumie tyle :)
Gratulację i powodzenia w dalszym pisaniu
~Vove_Diana

2 komentarze

  1. Dziękuję za recenzję mojego bloga! :)
    W kwestii szablonu, postaram się go ulepszyć, jednak nie jestem do końca pewna, czy mi się to uda. Za każdym razem, gdy bawię się w tych wszystkich kodach muszę, ale po prostu muszę coś rozwalić.
    Naprawdę zdziwiło mnie to, że spodobał Ci się mój styl pisania. Osobiście skłaniam się ku twierdzeniu, że jest taki sobie. Jednak skoro twierdzisz, że nie jest źle to naprawdę mnie to cieszy i napędza do dalszej pracy nad moim stylem! :)
    Nad fabułą myślałam dość długo, nie chciałam pisać kolejnego opowiadania o czymś, co już było setki razy i się każdemu przejadło. W moim mniemaniu nie opłaca się pisać o czymś, co okaże się tak naprawdę powielaniem starych historii. Cieszę się niezmiernie, że doceniłaś moje starania. :)
    Prędkość akcji... Wiedziałam od początku, że nie będzie pięć punktów na pięć możliwych. Zawsze miałam z tym kłopot, sama zresztą nie wiem czemu. Może dlatego, że jedne kawałki opowiadania były dla mnie ekscytujące i dawały mi czystą radość z pisania, a inne po prostu pisałam tak zwyczajnie.
    Lubię pisać opisy, zwłaszcza, że każdą scenę z mojego opowiadania najpierw wizualizuję sobie w głowie. U mnie żadne zdarzanie, a zwłaszcza to bardziej dynamiczne czy ważniejsze dla fabuły, nie może zostać napisane bez wcześniejszego przygotowania. Serio, nie wyobrażam sobie pisania scen walki idąc na żywioł. :D
    Interpunkcja, zawsze coś mi umknie, nie ma przebacz. Całe szczęście nigdy nie jest tego dużo. :)
    Przeskakiwanie między różnymi momentami w akcji nie jest potrzebne, w końcu ile rzeczy można umieścić kiedy bohater choćby przechadza się alejką w parku idąc na spotkanie. Według mnie o wiele korzystniej napisać o czym myśli i jak się czuję. Oczywiście nie opłaca się opisywać całego dnia co do minuty jeżeli kompletnie nic ważnego dla opowiadania się nie dzieje.
    Dziękuję jeszcze raz za recenzję, Twoje słowa naprawdę wiele dla mnie znaczą. Oczywiście będę pisać dalej i wciąż kontynuować pracę nad swoim stylem, interpunkcją, a także nad kontrolą prędkości akcji. Postaram się też poskromić kod css szablonu.

    Pozdrawiam,
    Aerthis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co. Cieszę się, że mogłam w jakiś sposób pomóc.
      Życzę powodzenia w dalszym pisaniu.

      Usuń