Ariana dla WS | Blogger | X X X

4 maja 2015

|18| Lost Angel.


Tytuł: Lost Angel
Autor: Dusia
Blog: http://lost-angel-ff.blogspot.com/
 -Wygląd (14/20)  
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (6/10) 
Czcionka jest za mała i nieczytelna. Siedzę z głową w monitorze, aby coś zobaczyć. Tekst jest niepotrzebnie wyśrodkowany. Nie ma akapitów i wyjustowania. W kolejnych rozdziałach nastąpiła poprawa, choć czcionka dalej jest nieczytelna.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (8/10)
Szablon nie jest najgorszy. Kolory są w porządku, ale nagłówek niezbyt ładny.
-Treść(68/90) 
W tym:
~Styl pisania (8/10)
Obawiałam się, że mnie rozczarujesz. Jednakże myliłam się. Twój styl pisania jest dobry, idziesz świetną drogą, ale robisz błędy i one psują całokształt. Zdarzają ci się powtórzenia, braki przecinków.
Musisz o tym pamiętać. Sprawdzaj tekst przed dodaniem.
Prolog
To mogło oznaczać tylko jedno{spacja przed pauzą i po pauzie}- mój król był blisko i miało zacząć się coś okropnego. Choć byłam już przyzwyczajona do jego gniewu, teraz było to coś poważnego...
Nie wypisuję każdego błędu.
Rozdział 1
Obudziłam się cała zalana potem. Rozejrzałam się po pokoju i odetchnęłam z ulgą, że to był tylko sen. Ostatnio śniły mi się tylko koszmary.

Postanowiłam, że dzisiejszy dzień spędzę tak jak ostatnie 2 tygodnie, czyli siedzenie przed komputerem, czytając fanfiction lub przeglądając jakieś bezużyteczne strony, a następnie zrobię sobie drzemkę i do wieczora będę obżerała się słodyczami. 
2 tygodnie zapisujemy słowami. Tak samo jak lata, czas. 
Siedząc*
Rozdział 2
ja byłam okropnie przestraszona i bezradna. Jak ja miałam tam spędzić wakacje, jeżeli nawet nie posiadałam tematów do rozmowy z ciocią, a ten kontynent był dla mnie w ogóle nie znany. 
Rozdział 4

         Wszystko od razu pociemniało. Coś dotknęło mojej nogi, to coś było zimne i ohydne. Pisnęłam ze strachu. Rozglądałam się, ale nic nie widziałam. Nagle coś zaśmierdziało i stawało się coraz bardziej wyraźne. Wtem zobaczyłam dwa czerwone punkty, które coraz bardziej się do mnie zbliżały... Nagle to coś stanęło ok. 3 metry ode mnie. Ze strachu nie mogłam oddychać, ani się poruszyć...
Za dużo "coś". Mówiłam, że masz problem z powtórzeniami. Uważaj na nie.
Następne błędy są podobne. Nie robisz błędów ortograficznych, całe szczęście, a więc nad tym musisz jedynie trochę popracować.
~fabuła (10/10)
Jak na ff fabuła jest oryginalna. Na początku nie zrozumiałam, co się dzieje, ale nie przeskakujesz z miejsca do miejsca, a więc wszystko stało się jasne. Pomysł jest dobry. Teraz tylko dobrze go przedstaw.
~'prędkość' akcji (4/5)
Trochę za szybko. Zabrakło mi porządnych opisów, jakiś dłuższych akcji.
~sposób zaciekawienia czytelnika (8/10)
Osiem punktów, dlatego że, brakuje opisów. Wspominałam o tym przed chwilą. Za mało. Ale zaciekawić umiesz. Dobrnęłam do końca. Dobre opowiadanie :)
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (12/15)
Nie chcę się powtarzać. Pamiętaj, że jeśli chcesz nam coś przedstawić, musisz to logicznie i spójnie przelać na "papier". Tak, aby podobało się nie tylko tobie. Tak, abyś miała pewność, że nam tez się spodoba. Brakowało mi tego, że nie mogłam się wczuć w bohaterkę. Nie umiałam nią być, bo nie było opisów jej uczuć, jej przeszłości, jej wyglądu. Może w jakimś małym stopniu, góra dwa zdania.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (4/10)
Gdy zrzuciłam ubrania, wszystkie okropne i bolesne wspomnienia powróciły. Choć minęły już prawie 2 miesiące, ja nadal pamiętam te uczucie, gdy ten zboczeniec dotykał mnie, a potem...Nie! Nie mogę o tym myśleć, muszę wrócić do rzeczywistości. Ale czy po czymś takim kiedykolwiek to się wydarzy?
Chwilę później wyszła z łazienki. Poczekaj, zwolnij. Dopisz trochę więcej myśli, opisz smutek. Wczuj się w jej wspomnienie. Pokaż nam, jak to przeżywa. W końcu gwałt nie jest normalną rzeczą. Nie wyłączymy uczuć pstryknięciem palca.
~zapis dialogów (0/5)
Błędny zapis dialogów. 
Odsyłam tutaj: http://www.jezykowedylematy.pl/2011/09/jak-pisac-dialogi-praktyczne-porady/
~interpunkcja (8/10)
Trzymasz się ogólnych zasad interpunkcji. Jednak zapominasz o przecinkach przed "którą", "czy", "co", "ani".
~spójność tekstu (14/15)
Ok,  w porządku. Nie mam większych zastrzeżeń. Za szybka akcja, ale przeskoków nie było.

W sumie zdobyłaś  82 punkty. Jest to ocena dobra.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Staraj się nie powtarzać słów. Rozpisuj się, rozciągaj rozdziały. Dodawaj dużo opisów. Wzbogacaj słownictwo. Zaciekaw czytelnika. Powodzenia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz