Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!

04.08.2017 r. — przewidywana data opublikowania oceny bloga Niania Louis Tomlinson.


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|19| Forever Lost

Edytuj post
Coś do słuchania: Birdy - Wings

Cześć wszystkim!
Dziś kolejna recenzja, lecz pierwsza w moim wydaniu, czyli Sadghost. Pierwsza, ponieważ akurat tak wyszło, że gdy dostałam zamówienia, wyjeżdżałam do Hiszpanii. Teraz już jestem, także recenzje zaczną się pojawiać.
Podjęłam się ocenie bloga 'Forever Lost' autorstwa PrincessOfSeas. W skrócie:
Jest to opowiadanie Fanfiction o nietypowej, ale jakże niesamowitej historii przyjaźni oraz miłości, którego bohaterami są: Harry Styles oraz Rose Leslie, która przedstawiona jest jako Caroline Cameron. Jeśli lubicie One Direction, albo nie przepadacie, lecz nie robi wam to różnicy w czytaniu (W opowiadaniu praktycznie tego nie widać. Użyty jest jedynie wizerunek), możecie sami zapoznać się z historią >klik<.

~Wygląd (16/20), w tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (7/10) 
Wielkość czcionki jest bardzo dobra, z tym, że zauważyłam zmianę jej samej w sobie. Np. W rozdziale 14 jest inna niż w 13. Najlepiej byłoby, aby wszędzie była taka sama. Oczywiście polecam wyjustowanie tekstu, co zdecydowanie ułatwi czytanie.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (9/10)
Kolorystyka nie za mocna, niebieska. Ciekawe menu bloga. Szczerze, to bawiłam się nim jakiś czas, ale ciii :P Jedyne, co mi przeszkadza w całości, to ta przerwa między lewą kolumną, a postami. Nie za dobrze to wygląda, tym bardziej, jeżeli wszystko ma ramki. Szerokość postów można zwiększyć, aby wpasowała się w szerokość nagłówka i wyglądało by to na pewno lepiej.
-Treść(76/90) W tym:
~Styl pisania (8/10)

Bardzo spodobał mi się twój styl. Jesteś na bardzo dobrej drodze! Oczywiście tak jak każdemu, zdarzają ci się błędy, takie jak: 
-literówki:
Twoje: Tamtego dnia ubzdurałem sobie, że zaproszą ją na pierwszą randkę.
Jak powinno być: Tamtego dnia ubzdurałem sobie, że zaproszę ją na pierwszą randkę.

- A jak ona się czuje? - zapytałam szybko. Jej ton głosu też niczego nie wykazywał. < Gdybym nie wiedziała, że jest ten rozdział pisany z perspektywy mężczyzny, nie przyczepiłabym się. Niestety literówka się wkradła.


Twoje: Chciałem, żeby im było zawsze ja najlepiej.
Jak powinno być:  Chciałem, żeby im było zawsze jak najlepiej.

-powtórzenia:
Byłem nieco nieśmiały. W szkole niewiele osób mnie lubiło. Byłem przy kości i to wszystkich we mnie bawiło. < Zwróć tutaj szczególną uwagę na 'byłem'.

- Oczywiście proszę pani – przytaknęła Caroline i pobiegliśmy do mojego pokoju. Dziewczyna znała mój dom na pamięć. Wiedziała nawet gdzie są trzymane słodycze, czego ja nie wiedziałem.
              Weszliśmy do mojej małej krainy. Przeważał w niej niebieski z domieszką białego. Wszędzie były poustawiane figurki postaci z Gwiezdnych Wojen. To była moja mała obsesja, którą zaraziłem Caroline. < 'Mój', 'mojej', 'moja', 'mojego' oraz 'była'. Jeżeli mówimy np. o jednej rzeczy przez jakiś czas, to nie trzeba w każdym zdaniu tego podkreślać. Oczywiście znane są zabiegi podkreślania, wyróżniania w ten sposób pewnych informacji, ale według mnie tutaj nieco przesadzone to było.

Wyglądała na zmęczoną i zmartwioną. Świadczyły o tym chociażby jej wory pod oczami i wyraz twarzy. W ogóle wyglądała, jakby przed chwilą wyszła z łóżka i przyjechała do szpitala. < 'Wyglądała'. Możesz to zastąpić np. prezentowała się.

Przez cały ten czas, byłem tak przejęty Caroline, że nawet nie zadzwoniłem do własnej mamy. Byłem bardzo nieogranięty i nieodpowiedzialny. < Powtórzenie 'byłem' oraz brak spacji w wyrazie 'nieogarnięty' (powinno być: nie ogarnięty).

- Przepraszam, ale... - zacząłem, żeby wytłumaczyć jej wszystko, ale ona pokiwała ręką, żebym nic nie mówił.
- Dzwonił do mnie John i wszystko mi wyjaśnił - powiedziała szybko. < Powtarzane 'wszystko' i za duża ilość wyrazu 'żeby', 'żebym' sprawia, że nie zbyt wygodnie się czyta treść. Można napisać 'abym', 'bym'.


Nie wyglądała wtedy na bardzo zadowoloną. Nie mogłem pojąć jej zachowania. < Powtórzenie 'nie'.

-inne:
Twoje: Nie musiałem specjalnie wyciągać od Caroline, kto ją porwał. Sam do tego doszedłem i ktoś powinien był być o tym poinformowanym. 
Jak powinno być: Nie musiałem specjalnie wyciągać od Caroline, kto ją porwał. Sam do tego doszedłem i ktoś powinien być o tym poinformowany.

Więził ją przez tyle lat, a kiedy ona uciekła, on ze strachu ze sobą skończył.<<  Teoretycznie jest tutaj wszystko w porządku, lecz ja bym poprawiła to na: [...] a kiedy ona uciekła, on ze strachu skończył ze sobą. Jednak myślę, że tutaj bardziej kwestia gustu.


Twoje: Była ona najwspanialszą kobietą pod słońcem. Nazywała się Anne i miała już 50 lata,ale nadal wyglądała wspaniale, zrozumiałe, moja mama. 
Jak powinno być: Nazywała się Anne i miała już 50 lat. (52 lata, owszem, ale 50 lat.), lecz nadal wyglądała wspaniale. Zrozumiałe, to moja mama.

~fabuła (10/10)
Jeżeli chodzi o opowiadania fanfiction, to ja po przeczytaniu już ich mnóstwa, mam takie poczucie, że jest już na nie określony szablon lub ewentualnie kilka. Tutaj zostałam pozytywnie zaskoczona. Jeszcze nigdy nie spotkałam się z tak oryginalnym pomysłem! Mało tego. Jest rewelacyjnie przedstawiony. Oby tak dalej!

~'prędkość' akcji (4/5)
Z początku wydało mi się wszystko w porządku, lecz nagle w jednym rozdziale Harry odnalazł naszą bohaterkę i nagle byli już tak niesamowicie zżyci, przez co akcja nagle diametralnie przyspieszyła. Przez kolejne etapy opowiadania 'ruch' jakby się spowolnił. Rozumiem i wiem, że czasami nastaje taki moment, ale on pojawił się prawie na początku i myślę, że jeżeli planujesz coś około 20, 30 a nawet więcej rozdziałów, to taki skok był nie zbyt korzystny.

~sposób zaciekawienia czytelnika (10/10)
W tej kwestii nie mam najmniejszych wątpliwości. Opowiadanie od samego początku wciąga do dalszego czytania. Mogę tylko się pochwalić, że jednego dnia przeczytałam 10 rozdziałów na raz. Może w zaledwie pół godziny do godziny czasu. Myślę, że to wiąże się z naprawdę oryginalnym pomysłem jak już wspomniałam wyżej.

~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (12/15)
Bardzo ciekawie tworzysz całokształt świata przedstawionego, oraz wyobrażenie o bohaterach. Niestety czasem widzę pewne braki informacji, które według mnie, mogły by być istotne, a przede wszystkim wpłynęły by pozytywnie na odbiór twojego utworu.

~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (5/10)
Tutaj mam nieco zastrzeżeń, ale nie ze względu na całkowity brak opisów, ale na ich krótkość i czasami niezrozumiałość. Powinnaś popracować nad opisami, by były rozmaite i pełne interesujących informacji.

~zapis dialogów (5/5)
W tym wypadku nic mnie nie powstrzyma, by wstawić maksymalną ilość punktów. Nie dopatrzyłam się żadnych błędów.

~interpunkcja (7/10)
Radziłabym popracować w tej części, ponieważ zdarza ci się czasem, że zdania są za długie i przez to robią się mało zrozumiałe. Po prostu potrenuj skracanie za długich zdań i gwarantuje ci, że w przyszłości dostaniesz za to maksa ;)

~spójność tekstu (14/15)
Związane jest to z poprzednim punktem, czyli zdaniami. Gdyby nie one, dałabym ci całkowitą ilość punktów, ponieważ oddzielanie/zaczynanie nowych akapitów jest u ciebie świetnie wypracowane.

Uwagi:

Staraj się zastępować wyrazy. Np. zamiast mama - rodzicielka. 
Żebym - bym, abym.
Wyglądał/wyglądała - prezentował/a się.
Patrzył/a - obserwował/a.
Popracuj nad długością zdań oraz opisami. Staraj się podać jak najwięcej szczegółów, gdy opisujesz uczucia. Nieco więcej informacji na temat wyglądu postaci oraz krajobrazu.
Pielęgnuj swoją umiejętność i wyczucie w dzieleniu rozdziałów. Twoje mają idealną długość. Nie są kilometrowe i nie są za krótkie.

Podsumowując dostałaś 92 punkty, co daje ci ocenę bardzo dobrą.
Gratuluję ci! Twoje opowiadanie naprawdę jest dobre i mam nadzieję, że będziesz je dalej pisać. Z pewnością będę stale zaglądać tam, ponieważ nie mogę się doczekać poznania dalszych losów Harry'ego oraz Caroline.
Mam nadzieję, że pomogłam.
Pozdrawiam serdecznie!
Sadghost

1 komentarz

  1. Dziękuję ci bardzo za tę ocenę, na pewno wiele z niej skorzystam ;) Warto było chwilę poczekać na recenzję :D

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WioskaSzablonów.