Ariana dla WS | Blogger | X X X

5 maja 2015

|21| Magic Story


Kochani znowu ja. Tym razem pojawi się recenzja bloga: http://one-fairy-and-so-pretty.blogspot.com/
Należącego do kategorii: Fanstasy, Fanfiction


-Wygląd (18/20)
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (10/10)
Czcionka może być, tekst wyjustowany. Nie robisz akapitów, ale rozumiem, że nie każdy musi chcieć je robić. 
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (8/10)
Są to moje klimaty, takie ciemne, mroczne, jednak nie podoba mi się jak zostały pokazane twarze na głównym obrazku. Czytając bloga przez telefon lub tableta, twarze mają przebłysk zieleni. Mnie się to akurat nie podoba, dlatego odjęłam ci dwa punkty.
-Treść(32/90)
W tym:
~Styl pisania (3/10)
Podoba mi się to, że w miarę nie mieszasz czasów. Na początku to robiłaś, jednak potem szybko to zniwelowałaś. Nie przekonały mnie gify, które są praktycznie w każdym rozdziale, oraz dużo za linkowanych tekstów. Dla mnie nie wygląda to estetycznie, szczególnie kiedy wstawiasz zdjęcie między tekst i automatycznie ci tekst przenosi. Można wtedy się pogubić. Zmniejszyła bym obrazki, albo starła się je wstawiać tak by nie przenosić tekstu. Poza tym nie mam na, co ci zwrócić uwagi. Piszesz w przystępny sposób, kilka razy zdarzyły ci się błędy językowe. Jednak jak widzę twoi czytelnicy reagują na nie od razu. A no i często występuję  wiele powtórzeń typu: "że", "a", "ale"




~fabuła (2/10)
Tak jak pisali ci w komentarzach internauci, zaczynasz bardzo podobnie jak inna blogerka. Dopiero w dalszych rozdziałach wprowadzasz coś swojego. Fabuła nie jest zła, jednak też nie jest dość oryginalna. Poza tym historia jest, strasznie przewidywalna. Postaraj się, jakoś to zmienić.
~'prędkość' akcji (4/5)
Jest trochę szybka, jednak nie aż tak strasznie. Osobiście? Przekonało mnie to, iż chłopaków wprowadziłaś dopiero w 2 rozdziale, ale nie wszystkich. Zayna, Nialla i Liama poznajemy tak naprawdę dopiero gdzieś w 12, 13 rozdziale.
~sposób zaciekawienia czytelnika (3/10)
Mnie historia zaciekawiła tylko troszkę. Od razu po 2 rozdziale wiedziałam, że będzie musiała walczyć z tym całym złem. Na twoim miejscu poruszyłabym, szczególnie wątki miłosne oraz zdarzenia nagłe. Jak to spotkanie tych mężczyzn w parku. Wtedy historia przyciągnie więcej czytelników, bo coś się będzie w niej działo.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (4/15)
Jakoś ci to wychodzi. Świat przedstawiony - piszesz o nim tak jakbyś nie chciała. Lepiej w tej kwestii wychodzi ci opisywanie bohaterów, praktycznie wszystko o nich wiemy. Postaraj się to zrównoważyć.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (5/10)
Uczucia i przeżycia wychodzą ci genialnie, Gorzej trochę z krajobrazem. Niewiele wspominasz o mieście w, którym żyją. Najczęściej wprowadzasz opisy krajobrazów, kiedy bohaterowie gdzieś jadą. Chciałabym więcej do wiedzieć się, o ich miejscu zamieszkania.
~zapis dialogów (1/5)
-Nic nie szkodzi, myślę, że powinniśmy wrócić do parku i odwieźć Cię do domu, bo sama w takim stanie nie powinnaś jechać- powiedziałem i wyszedłem z tylnej części auta
Jest to zły zapis.  Pomiędzy pauzom, a wypowiedzią powinnaś dać spację. Prawidłowo powinno to wyglądać tak:
- Nic nie szkodzi, myślę, że powinniśmy wrócić do parku i odwieźć cię do domu, bo sama w takim stanie nie powinnaś jechać - powiedziałem i wyszedłem z tylnej części auta.
Zdarza ci się pisać poprawnie na początku rozdziału, jednak potem wracasz to tego co pokazałam ci powyżej.
~interpunkcja (2/10)
Brakuje ci często kropek. Najwięcej i najczęściej brakuje ich w dialogach. Praktycznie w ogóle ich nie wstawiasz, z przecinkami po podstawowych zwrotach jest ok. Jednak zapominasz wstawiać ich w dialogach, jaki i brakuje ich w istotnych miejscach w monologach. Moja rada, jest taka sama jak poprzednio: Przeczytaj najpierw tekst na głos, jeśli zrobisz pauzę to tam wstaw przecinek.

~spójność tekstu (2/15)
Brak spójności. Piszesz o czymś, później spiszesz o czymś innym, następnie wracasz do tego, co napisałaś na początku. Czytając opowiadanie gubiłam się, szczególnie, kiedy zmieniałaś osoby opisujące wydarzenia. Popracuj nad tym.


W sumie uzyskałaś 44 punktów. Jest to ocena Dopuszczająca

~uwagi/rady dla autora opowiadania
Skup się na tworzeniu oryginalnej historii, która nie będzie choćby w najmniejszym calu podobna do innej historii. Popracuj nad opisami nie będących uczuciami, zrównoważ świat przedstawiony. Jednak w szczególności zadbaj o dialogi. Oraz interpunkcję. No i spójnością, ona również jest ważna.
 Jakoś zmierzasz do dobrego pisania, jednak musisz trzymać się pewnych ustalonych norm.
Życzę ci powodzenia w dalszym pisaniu
~Vove_Diana

2 komentarze

  1. Bardzo dziękuję za recenzje. Na pewno będę stara się uważniej i staranniej pisać rozdziały. Nie lubię jakiś długich opisów, jednak u mnie nie ma ich w ogóle, więc zastosuję się do tej cennej rady.
    Dziękuję i pozdrawiam xxx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc. Powodzenia w dalszym pisaniu 😃

      Usuń