Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!

04.08.2017 r. — przewidywana data opublikowania oceny bloga Niania Louis Tomlinson.


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|22| Wtajemniczeni.

Edytuj post

Hejka przybywam z kolejną recenzją. Tym razem zrecenzowałam bloga: http://wtajemniczenipoczatekkonca.blogspot.com/
Będącego w kategorii: fantasy


-Wygląd (14/20)
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (8/10)
Jeśli chodzi o wyjustowanie nie mam zastrzeżeń. Bardziej skupiłam się na twoich wcięciach, jeśli chodzi o dialogi. Są za duże, jeśli możesz to postaraj się je zmniejszyć. Poza tym do niczego więcej nie mogę się przyczepić, akapity są, czcionka może być.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (6/10)
Szablon masz ładny. Spodobała mi się jego kolorystyka. Jednak mimo wszytko mam zastrzeżenia. Nie podoba mi się, powielanie głównego obrazka. Radziła bym się pozbyć powielania, szablon nie jest zły, ale to powielanie odrzuca momentalnie czytelnika.
-Treść(50/90)
W tym:
~Styl pisania (4/10)
Nie jest zły. Jednak nie jest też dobry. Często powtarzasz te same słowa linijka po linijce. Poraziło mnie również twoje pisanie cytatów. Jeśli wiesz, że w cytatach występuje "co", "a","albo", a cytat był z teledysku, powinnaś postawić tymi słowami przecinek. Kolejną rzeczą, która mnie totalnie rozwaliła, to używanie mowy potocznej:
W szkole gadałam z Magdą.
Tak możesz mówić podczas rozmowy z koleżanką, niestety podczas pisania jest, to niedopuszczalne. Poprawnie powinno, to wyglądać tak:
W szkole rozmawiałam z Magdą.

Posiadasz kilkanaście takich błędów, poza tym często zdarzają ci się literówki. 
~fabuła (10/10)
Akurat tu mogę napisać dobre słowo. Masz oryginalną fabułę. Nigdzie się z taką nie spotkałam. Chylę nisko czoło przed twoim pomysłem. Ponieważ jest oryginalny i ciekawy.
~'prędkość' akcji (2/5)
Jest szybka. Jednak widać, że starasz się ją w miarę możliwości spowolnić.Radziła bym, próbować ją spowalniać dale.
~sposób zaciekawienia czytelnika (4/10)
Historia zaciekawiła mnie. Jednak nie na tyle, by stać się jedną z moich ulubionych. Brakuje mi w niej takiego poweru, czegoś co by ją napędzało. Samo to, że Juliet nie jest normalna, mi osobiście nie wystarcza. Bardziej chciałabym zobaczyć w tej historii jak np: Walczy z potworem, próbuje przed czymś uciekać.
Chodzi mi o to, że dla mnie ta historia to taki pisany pamiętnik z odrobiną fantastyki.

~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (10/15)
Wychodzi ci to w miarę dobrze. Czasami chciałabym więcej się dowiedzieć o szkole, wyglądzie jej domu, pokoju. Chciałabym to wiedzieć, bo dzięki temu mogę miej więcej wyobrazić sobie bohaterkę., co lubi jaka jest. Pomimo opisów jej wyglądu, nadal jakoś jej osoba jest dla mnie nie wyraźna.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (4/10)
Tutaj znowu za bardzo skupiasz się na uczuciach. Są one ważne, jednak jest ich tam ogrom. Kilka razy napisałaś o lesie i jej odczuciach. To akurat mi się podobało. Ponieważ, wszystko było wyważone. Natomiast, kiedy cały czas piszesz tylko o jej uczuciach, to osobiście mnie robi się niedobrze.
~zapis dialogów (4/5)
Zapis masz poprawny. Poza tym dużym wcięciem i czasami brakiem kropki jest dobrze.
~interpunkcja (0/10)
Powiem, że tu mnie rozwaliłaś po całości. W jednej linijce wstawiasz przecinki przed: "a", "co", "że", "kiedy", "albo". Natomiast w następnej już tego nie robisz. Często zapominasz o przecinkach w dialogach.Wstawiasz przecinki w nieodpowiednim miejscu. Moja sugestia: Jeśli nie wiesz gdzie wstawić przecinek, przeczytaj zdanie na głos. Jeśli zrobisz płazę, to tam powinnaś wstawić przecinek :)
~spójność tekstu (12/15)
Jest w miarę spójny. Często zdarzają ci się powtórzenia tych samych słów, w jednej linijce. Jednak nie przestankujesz bardzo z momentu w moment. Zdarzyło ci się zaczynać czasem przeszłym, a resztę pisać w teraźniejszości. Jednak za uwarzyłam, że starasz się to niwelować.

W sumie zdobyłaś 64 punkty. Jest to ocena Dostateczna.


~uwagi/rady dla autora opowiadania
Skup się na poprawnym tworzeniu zdań. Popracuj nad interpunkcją. Postaraj się wyrównać opisy uczuć, z opisami reszty świata przedstawionego. Pisz w miarę spójnym tekstem. Postaraj się nie powtarzać kilkakrotnie. Osobiście? Radziła bym ci więcej poczytać nie tylko, blogów, wattpadów, opowiadań. Czytaj więcej książek, szczególnie tych fantastycznych, bo to właśnie takie opowiadanie piszesz. Odsyłam cię do tych książek, ponieważ chcę, żebyś zwróciła uwagę na to jak, ci autorzy tworzą swój świat przedstawiony.
Powodzenia w dalszym pisaniu :)

~Vove_Diana

2 komentarze

  1. Witam! :)
    Bardzo dziękuję za recenzję i poświęcony czas :)
    Co do tych wcięć, to postaram się je zmniejszyć. Cieszę się, że spodobał Ci się szablon. Te powielane obrazki to trochę moja wina, ale naprawię to. Szczerze, to w tym cytacie za bardzo nie zwróciłam uwagi na przecinki, ale dobrze, że powiedziałaś ;) Wiem, ze nie można używać mowy potocznej, ale nie myślałam, że to tak bardzo razi, więc popoprawiam.
    Cieszę się, że spodobała Ci się fabuła, starałam się wymyślić coś oryginalnego.
    Co do interpunkcji, szczególnie w początkowych rozdziałach, to przyznaję, że za mało się na tym skupiłam i to jest do poprawy ;) Ale ogólnie to wiem, gdzie stawiać przecinki, mam nadzieję, że dalej będzie lepiej.
    Co do tempa akcji, to zwalniam w kilku najbliższych rozdziałach ;)
    Hmm, wiem, o co chodzi z tym powerem, ale więcej ciekawych scen będzie później, na razie może wydawać się, że jest mało fantastyki, ale rozkręci się jak bohaterowie dowiedzą się o swoich umiejętnościach i zaczną je rozwijać. A jeśli chodzi o świat przedstawiony, to tak sobie to wyobraziłam, przynajmniej na razie. Będzie podobny do realnego, w późniejszych rozdziałach będzie trochę innowacji, ale generalnie żadnych smoków ani istot typu wampiry nie będzie. I poczułam się trochę urażona, jak powiedziałaś, żebym więcej czytała, bo naprawdę dużo czytam. Trochę wzorowałam się na "Syrenie" T. Rayburn, gdzie na początku prawie nie ma fantastyki, bo akcja na przykład skupia się na wątku kryminalnym, dopiero potem bohaterka odkrywa swoje umiejętności.
    Dobra koniec mojego narzekania :D Jeszcze raz bardzo dziękuję za szczerą opinie i poświęcony czas. Postaram się wcielić w życie Twoje wskazówki :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdę nie ma za co. Nie chciałam, żebyś poczuła się obrażona. Napisałam po prostu moją sugestię. Powodzenia w dalszym pisaniu.

      Usuń

© Agata | WioskaSzablonów.