Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|26| Lost In You

Edytuj post
Dzisiaj przekazuję Wam recenzję bloga "Lost in You" autorstwa Raven Moon
http://lostinyoubvb.blogspot.com/
-Wygląd (20/20) W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (10/10)
Czcionka jest dobra, łatwo się czyta. Tekst jest wyjustowany. Brakuje akapitów, ale rozumiem, że nie każdy chce je stosować w swoim CSS'ie.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Bardzo podoba mi się nagłówek. Ogólnie szablon jest ładny, przejrzysty. Nic nie mogę zarzucić.
-Treść(48/90) W tym:
~Styl pisania (5/10)
Twój styl nie jest zły. Robisz sporo literówek.
Pierwszy błąd jaki rzucił mi się w oczy to znów mieszanie czasów.
Jedyne o czym teraz marzę, to udać się do mojego pokoju i wtulić się w miękkie łóżko. Tak też uczyniłem.
Jak pewnie zauważyłaś: zaczynasz w teraźniejszym, a potem, już do końca rozdziału piszesz w czasie przeszłym.
Poprawnie: Jedyne o czym marzyłem to powrót do mojego pokoju i wtulenie się w miękkie łóżko. Tak też uczyniłem.
~fabuła (5/10)
Prawdę mówiąc wydaje się strasznie zagmatwana. Dziewczyna traci pamięć, a następnego dnia zna wszystkich z Black Veil Brides, choć z nimi nie rozmawiała, swobodnie czuje się w domu Andy'ego i zgadza się iść z nimi na dyskotekę. Mimo wszystko jest oryginalna.
~'prędkość' akcji (3/5)
Szczerze? Czasem gnasz jak struś, a po chwili ociągasz się jak ślimak. Dla przykładu: pierwszy rozdział ciągnie się niemiłosiernie, drugi już leci bardzo szybko.
~sposób zaciekawienia czytelnika (6/10)
Akcja rozkręca się dopiero w drugim rozdziale. Pierwszy jakoś specjalnie mnie nie przekonał. Potem zrobiło się dużo lepiej.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (3/15)
Nie wiemy nic o bohaterach, z wyjątkiem Clary. Nie napisałaś w zasadzie nic o wyglądzie Andy'ego i reszty chłopaków, choć powinnaś to zrobić. Jeśli ktoś nie jest fanem jakiegoś zespołu, rzeczą oczywistą jest, że nie będzie wiedział jak kto wygląda.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (8/10)
Dokładnie wiemy jak wygląda miejsce, w którym dzieje się akcja. Opisy uczuć bohaterów są jednak ograniczone. Powinnaś bardziej je rozwijać.
~zapis dialogów (5/5)
Poprawny zapis.
~interpunkcja (6/10)
Czasem nie stawiasz przecinków, a czasem stawiasz je tam, gdzie nie powinno ich być. Takie błędy zdarzają Ci się sporadycznie, nie jest ich dużo.
~spójność tekstu (7/15)
W kilku miejscach straciłam zupełnie orientację i nie wiedziałam co z czego się wzięło. Generalnie jednak tekst jest spójny i nie robisz dużych skoków z momentu do momentu.

Ogółem zdobyłaś 68 punktów i jest to ocena dobra.

~uwagi/rady dla autora opowiadania
Postaraj się bardziej rozwinąć myśli i dialogi bohaterów. Zanim opublikujesz jakiś rozdział, przeczytaj go kilka razy. W ten sposób wychwycisz błędy i poprawisz te zagmatwane momenty w tekście. Popracuj nad poprawną interpunkcją.

~barwinka

1 komentarz

  1. Bardzo dziękuję za recenzję. Wygląd reszty postaci planowałam umieścić trochę później, jednak uświadomiłaś mi, że lepiej byłoby napisać chodź niewielki opis. Co do interpunkcji to mam z nią mały problem, lecz staram się nie popełniać błędów. Troszkę szkoda, że nie wytknęłaś mi momentów "zagmatwanych". Czytając rozdziały nie zauważyłam takowych. Sama nie wiem, może to przez moje dzisiejsze zmęczenie albo po prostu się nie znam. Uczucia bohaterów próbuję rozwijać jak tylko mogę. Rzeczywiście powinnam nad tym popracować. Co do prędkości akcji. Czasem mam tak, że wena przyniesie mi parę pomysłów, które chcę zrealizować i w jednym rozdziale akcja toczy się szybko, w kolejnym muszę wypełnić jakoś lukę, by w następnej częsci umieścić wymyślone przeze mnie wydarzenie.
    Jeszcze raz dziękuję za recenzję. Do rad oczywiście postaram się zastosować. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WioskaSzablonów.