Ariana dla WS | Blogger | X X X

8 maja 2015

|27| Mamy wielki, mały problem, Wellinger


Witam was :) Przychodzę z recenzją kolejnego bloga. Dziewczyny dodają opinie jak szalone. Trzeba nadrobić wszystko. U mnie kolejka jest otwarta.
Autor bloga - borusse
Adres bloga - http://welle-huge-little-problem.blogspot.com/
-Wygląd (15/20)
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (8/10) 
Tekst wyjustowany, jako tako, akapitów nie ma, ale czcionka jest odpowiednia. Dobrze się czyta, nie muszę mrużyć oczu i siedzieć z nosem w monitorze.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (7/10)
Mógłby być lepszy. To znaczy, ten szablon nie jest piękny, ale nie jest też zły :) Nie odrzuca czytelnika. Kolory są jasne, przyjemne dla oka. Nie mam zastrzeżeń.
-Treść(0/90) 
W tym:
~Styl pisania (8/10)
Styl pisania masz bardzo dobry. Nie amatorski. Nie miałam ochoty nacisnąć czerwonego krzyżyka i zamknąć to opowiadanie. Przyjemnie jest czytać twojego bloga. Nie używasz mowy potocznej. Piszesz stylem literackim, bardzo ładnie. Podoba mi się to, bo rzadko trafiam na takie opowiadania do ocenienia. Tylko robisz czasami powtórzenia. 
Uważaj na nie. Przeczytaj tekst przed dodaniem i skoryguj błędy.
- Stało się coś? Widzę, że jesteś coś nie w sosie - uśmiechnął się słodko, jak to miał w zwyczaju.
Zapisujesz zwroty grzecznościowe z dużej litery. To nie jest list, nie rób tego.
- Nie, wszystko w porządku. Usiądź, zaraz podam Ci obiad. 

Tutaj trochę nie jasna sytuacja. Bardzo przyśpieszyłaś akcję. Pogubiłam się.
- Tak, jasne. Pójdę do pani Valerie, ale najpierw troszkę posprzątam w mieszkaniu - stwierdziłam, podstawiając mu talerz z jedzeniem. Jeśli będziesz w stanie, Carina, jeśli będziesz w stanie. Jeśli nie będziesz płakać. Jesteś głupiutką osiemnastolatką, która spieprzyła sobie życie. Ale poprzestańmy na wizycie u miłej sąsiadki i sprzątaniu pokoi.
- Może wpadnę do wypożyczalni, jak będę wracał od ojca? Czy obejrzymy coś, co mamy?
- Obojętnie, Andi, obojętnie - chciałam posłać mu uśmiech, by nie dać po sobie poznać, że jest źle. Ale wyszedł z tego tylko jakiś nieporadny grymas. 

- W takim razie nie będę nigdzie wstępował, w szafce mamy pełno tych filmów. Jadę, trzymaj się, słońce.
Podniósł rękę w geście pożegnania, zdjął z wieszaka marynarkę i wyszedł z naszej czterdziestometrowej kawalerki.
Postawiła mu obiad przed nosem, a on wstał i wyszedł? Nawet nie wstał, bo tego nie napisałaś. Zagmatwane. Poza tym czterdziestometrowe mieszkanie to już raczej nie kawalerka.

~fabuła (10/10)
Fabuła jest ciekawa. Dlaczego? Dlatego, że inna, nietypowa, niestandardowa. Jest o skoczku narciarskim, a ja nigdy nie czytałam takich opowiadań. Zawsze siatkarskie. Bardzo mi się spodobało. Pomysł interesujący, dobrze tworzysz cały świat bohaterów. 
~'prędkość' akcji (4/5)
Trochę za szybko. Nie odpowiada mi to, że wszystkiego dowiemy się w pierwszym rozdziale. O przeszłości Cariny, o dziecku. Mogłaś rozciągnąć to na trzy rozdziały. Wiem, że blog jest o ciąży. To jest główny problem tego wszystkiego, lecz mogłaś troszeczkę zwolnić.
~sposób zaciekawienia czytelnika (10/10)
Zdecydowanie mnie zaciekawiłaś. Tak jak wspominałam, fabuła jest świetna. Przykuwa uwagę i czytelnik chce czytać, aż go oczy zaczną boleć, a opowiadania zabraknie.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (15/15)
Zaciekawiasz opisem postaci. Kreujesz ich w dobry sposób. Umiesz to robić. Och, co ja się będę wypowiadała. Masz pełne punkty. Nie za nic stawiam 15/15.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (9/10)
Opisujesz wszystko. Dosłownie, a więc opisów nie brakuje. Dokładnie wiem co myśli i czuje bohaterka. Wiem, jak wygląda. Chociaż zabrakło mi opisu wyglądu głównego bohatera. Za to minusik.
~zapis dialogów (5/5)
Prawidłowy.
~interpunkcja (10/10)
Nie zauważyłam, abyś gubiła przecinki. Stawiasz je w odpowiednich miejscach.
~spójność tekstu (10/15)
Napisałam jeden z błędów na górze. To z obiadem. Pamiętaj, jeśli zaczynasz jakąś czynność, to przerwij ją, ale to opisz lub skończ.
W sumie zdobyłaś 96 punktów. Jest to ocena bardzo dobra.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Jesteś dobrą pisarką. Moim zdaniem osiągniesz sukces, jesli będziesz do niego dążyć. Życzę ci weny.
~Skyfallgirl

2 komentarze

  1. Bardzo, bardzo dziękuję za recenzję :)
    nawet nie wiem co powiedzieć - miłe usłyszeć tyle pozytywnych słów :)

    raz jeszcze dziękuję i gorąco pozdrawiam x
    borusse

    OdpowiedzUsuń
  2. Za treść powinno być 81 punktów :)

    OdpowiedzUsuń