Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|28| You Are My Property Honey

Edytuj post

Hejka hejka. Znowu ja, żeby nie było nudno to zapraszam do wysłuchania: Voodoo Doll.
Jest to jedna z moich ulubionych piosenek.
Dzisiaj pragnę wam przedstawić recenzje bloga: http://you-are-my-property-honey.blogspot.com/Należącego do kategorii:  Romans, dramat, obyczajowe.

-Wygląd (15/20)
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (5/10)
Tekst wyjustowany, natomiast czcionka jest strasznie mała. Nie wiem czy chcesz, żeby twoi czytelnicy oślepli czy nie :) Radziłabym ci ją zwiększyć.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Uwielbiam ciemne kolory. Twój szablon urzekł mnie od razu. Zachęca do czytania. Na pewno jeszcze tam zajrzę :)
Treść(41/90)
W tym:
~Styl pisania (5/10)
Nie piszesz mową potoczną, co jest dużym plusem. Jednak nie piszesz też jakoś tak strasznie dobrze. Piszesz naturalnie. Postaraj się pisać w sposób bardziej oryginalny.
~fabuła (0/10)
Nie jest oryginalna. Sama czytam jednego podobnego bloga. Powiem tak, postaraj się wprowadzić coś innego, Rozwiń to o wątki np: jakaś próba ucieczki, zdradzenia go, znęcania się nad nią. Sama już nie wiem. Po prostu postaraj się, żeby to opowiadanie było oryginalne. Unikatowe, inne, nieprzeciętne
~'prędkość' akcji (3/5)
Jest szybka, jednak starasz się ją spowolnić. Dlatego przyznałam ci trzy punkty.
~sposób zaciekawienia czytelnika (7/10)
Zaciekawiło mnie. Podoba mi się. Wszystko z powodu tego, że czytam podobnego bloga. Jednak wracając do rzeczy, zaciekawia relacja między dwoma głównymi bohaterami i tajemnica Ashtona.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (14/15)
Jest dobrze. Opisujesz bohaterów. Przedstawiasz swój wymyślony świat w sposób ciekawy. Co bardzo mi się spodobało, bo widać nie wiele osób potrafi uzyskać tak dobry wynik jak ty.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (7/10)
Przedmioty i uczucia opisujesz strasznie rozlegle. Natomiast krajobraz pojawia się kilka razy. Szczególnie, kiedy gdzieś się udają. Brakuje mi krajobrazu, chciałabym więcej wiedzieć i widzieć ich gdzieś poza domem.
~zapis dialogów (0/5)
-Daj spokój-Machnęłam lekceważąco ręką.
Nie jest to prawidłowy zapis. Pomiędzy wypowiedzią, a pauzą powinna być spacja.
Prawidłowo powinno to wyglądać tak:
- Daj spokój - machnęłam lekceważąco ręką.

-Nie obchodzi mnie, że nie chcesz-W tym momencie chwyta mnie za ramie i podnosi z sofy.
-Kiedy ci coś każę, to masz to polecenie wykonać!-Krzyczy.
Można to zapisać inaczej, a raczej powinno się to zapisać tak:
- Nie obchodzi mnie, że nie chcesz - W tym momencie chwyta mnie za ramie i podnosi z sofy. - Kiedy ci coś każę, to masz to polecenie wykonać! - Krzyczy.
Jeśli piszesz wypowiedź jednego bohatera, możesz ją zapisać w ten sposób.

~interpunkcja (7/10)
W miarę dajesz sobie z tym radę, czasem brakuje ci przecinka przed: "co", "ale". Jednak prawie tego nie widać.
~spójność tekstu (0/15)
Brak spójności. Zachowujesz spójność czasu, ale nie ma spójności w rozdziałach. Często się powtarzasz. Natomiast kiedy piszesz dialogi popełniasz dużo literówek np:
- Możesz powtórzyć tą czynność? - pytam rozzłoszczony.
Raczej powinnaś mieć tu "Pyta". Często popełniasz ten błąd.
 

W sumie uzyskałaś 63 punktów. Jest to ocena Dostateczna.


~uwagi/rady dla autora opowiadania
Pracuj nad zapisem dialogów oraz nad spójnością tekstu. Jeśli już opisuj krajobraz, niech będzie on zgodny z tym, co się dzieje w życiu bohaterów. Postaraj się wprowadzić coś, co bardziej zaciekawi czytelników. Jesteś na dobrej drodze do dobrego pisania, jednak musisz jeszcze popracować nad tym jak piszesz.
Powodzenia w dalszym pisaniu i gratulację.
~Vove_Diana

5 komentarzy

  1. Dziękuję bardzo za tą recenzję. Postaram się przenosić ich w inne miejsca i lepiek wszystko opisywać :) Bardzo dziękuję! Popracuję też nad dialogami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co. Naprawdę fajnie móc komuś pomóc.

      Usuń
  2. Mam uwagi co do poprawionych dialogów. Nie jestem pewny czy mam racje, tak więc miło by było jeśli byś odpisała.
    "- Daj spokój - machnęłam lekceważąco ręką." - po "spokój" moim zdaniem powinna być kropka i "Machnęłam" z dużej litery.
    "- Kiedy ci coś każę, to masz to polecenie wykonać! - Krzyczy." - "krzyczy" moim zdaniem z małej. Kieruje się tutaj przykładami 'wziętymi' z internetu, gdy sam uczyłem się pisać dialogi. Te przykłady, to choćby "- Jak masz na imię? - zapytał" albo "- Do domu! - krzyczy ojciec".
    Pozdrawiam i poza tym recenzja mi się podobała, jest można by rzec, że prawie profesjonalna. Co do małej czcionki jestem zdania, że jak ktoś chce to może sobie powiększyć w przeglądarce stronę i już ;-) (Jakby nie patrzeć na blogu liczy się przede wszystkim treść, jeśli treść jest dobra, to całą resztę się zniesie i jakoś ominie).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja może wypowiem się za koleżankę, ponieważ jej już na blogu nie ma.
      A więc sprawdziłam tę sprawę w książkach i internecie i niestety muszę przyznać, że racji nie masz. Dialog zamyka się kropką wtedy, gdy narracja nie odnosi się do wypowiedzi bohatera.
      np.: – Dobranoc. – Otworzył drzwi i wyszedł. < I tutaj owszem, kropka powinna być.
      Pokażę to może na przykładach, które ty pokazałeś :)
      A więc według mnie powinno być tak:
      " — Daj spokój — machnęłam lekceważąco ręką."
      " — Kiedy ci coś każę, to masz to polecenie wykonać! — (tutaj jeszcze zauważyłam, że autorka opowiadania nie potrzebnie zmieniła czas i się pogubiła. Skoro wcześniej pisała w przeszłym, to i tutaj tak powinna zrobić) krzyczał."
      Mam nadzieję, że rozwiałam wszelkie wątpliwości, a jeżeli nie, to z chęcią wymienię się jeszcze poglądami :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Czyli nie, że nie mam racji, a 50/50 tak zwane pół na pół.
      Co do "machnięcia lekceważąco ręką" racji nie miałem, ale jeśli chodzi o "krzyczenie" to już racja byłą po mojej stronie, bo nie ważne w jakim czasie było napisane, czy krzyczy, czy krzyczał to z małej (choć tu przyznaje, że ta błędna przeszłość i teraźniejszość mogły poplątać i zmylić) ;-)

      Usuń

© Agata | WioskaSzablonów.