Ariana dla WS | Blogger | X X X

11 maja 2015

|30| All you need is love


All you needs is love
dwie autorki Karcia xoxo(twórczyni postaci Charlie) i Hermi Rychlik xoxo(twórczyni postaci Cassie)
http://allyouneedsislove3.blogspot.com/
 -Wygląd (14/20)  
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (5/10) 
Czcionka w ogóle nie pasuje do szablonu. Jest beznadziejna i trochę za mała. Tekst wyjustowany, 
lecz brak akapitów. Radziłabym Wam dodawać je. Wcięcia w tekście są przydatne. Zmiana sytuacji to nowy akapit. Kompletnie nie rozumiem, czemu tekst jest pozaznaczany. To wygląda nieestetycznie.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (9/10)
Szablon jest ładny, dobrze wykonany. Odcienie brązu i biel. Podoba mi się. Nie odrzuca od razu. Czytelnik pozostaje na dłużej na blogu. CSS też ciekawy, oprócz tej czcionki.
-Treść(25/90) 
W tym:
~Styl pisania (2/10)
Tutaj będę miała wiele uwag, dziewczyny. Postaram się wyznaczyć niektóre błędy, nie będę wypisywać wszystkich. Piszecie tak fanowską, tak to nazwę. Dlaczego? Bo przelewacie rozmowy z prywatnych wiadomości, jakimi się dzielicie, w rozdziały. To znaczy np:
A widziałam go!!! O Boże, yeah! Tak.
Zero interpunkcji, poprawności językowej. To się nie nadaje na opowiadanie.
Rozdział 1
Aww, jak fajnie się spało. Trzeba to powtórzyć, najlepiej od razu. Niee, trzeba iść do szkoły, w planach na dzisiaj jest rozpoczęcie roku. W Londynie mieszka się cudownie tata kupił ten wyrąbisty dom niedawno i jeszcze się nie przyzwyczaiłam do mojego nowego pokoju.
Pierwsze podkreślenie to mowa potoczna. Aww to bardziej komentarz i jeśli już to pasuje do dialogu, ale też nie. W książkach, w opowiadaniach nie używamy czegoś takiego.
Drugie podkreślenie to błąd językowy i stylistyczny. Zdanie kompletnie nie ma sensu, a słowo "wyrąbisty" nie powinno być używany w opisie. Jeśli już to zastąpcie je słowami: cudowny, duży, ogromny, piękny, ładny, fantastyczny. 
Zdanie poprawne:
W Londynie mieszka się cudownie.Tata nie dawno kupił ten cudowny dom i jeszcze nie mogę się przyzwyczaić do mojego nowego pokoju.
Szkoda, że nie ma w nim łazienki, no ale tata twierdzi, że jest oszczędny i powiedział, że i tak mam dobrze, bo nie mieszkam z bachorami. No, w sumie racja, dzięki tato. 
Masło jest maślane. Tak to rozumiem, czyli nic nie rozumiem.
Zdanie poprawne:
Szkoda, że nie ma w nim łazienki. Tata twierdzi, że jest oszczędny. Powiedział, że i tak mam szczęście, ponieważ nie mieszkam z bachorami. W sumie racja. Dzięki, tato.
Starajcie się nie używać "no".
Tata dał mi osobny pokój, żebym mu nie truła, że nie chcę mieszkać z bachorami, nie dlatego, że mnie kocha.
Powtórzenie. Wcześniej miałyście te bachory. Dzieci, rodzeństwo. Cokolwiek.
{...}białe skarpetki, zciągnięte w dół. (ściągnięte)
Błędów jest po drodze jeszcze mnóstwo. Dam z rozdziału drugiego.
Rozdział 2
No cześć! Jestem Niall Horan. Wiecie z tego szalonego zespołu One Direction. Tak to właśnie JA. Ten uroczy blondyn. Wiem jestem skromny:P Do zespołu dochodzi też mulat z blond grzywką - Zayn Malik, gość, który kocha koszulki w paski to Louis Tomlinson, kędzierzawy flirciarz to Harry Styles, a ten odpowiedzialny to Liam Payne. Jesteśmy najlepszymi przyjaciółmi, a  raczej braćmi, pod Słońcem. 
Porażka. Totalna. Myślałam, że nie będzie gorzej, ale jest. To zdanie nie ma sensu. Czytałyście kiedyś książki? Czy tam są takie wyrażenia, składnie? Na pewno nie. Nie twórzcie same stylu pisania, bo to ani przyjemnie do czytania, ani poprawne. 
Nie wstawia się buziek do tekstu. To nie jest rozmowa na GG.
~fabuła (2/10)
Typowe fanfiction o One Direction. Dwie przyjaciółki i zespół w szkole. Nic oryginalnego. Nic co chciałabym przeczytać. Nie przyciągnęła mojej uwagi na dłużej, ale musiałam ocenić wasze opowiadanie.
~'prędkość' akcji (1/5)
Prędkość akcji zabójcza. Radzę zwolnić. Dajcie się rozwinąć każdej sytuacji.
~sposób zaciekawienia czytelnika (0/10)
Mnie nie zaciekawiłyście. Już par sześć pomysł, bo jest taki sobie. Chodzi o styl pisania. Jeśli coś jest źle wykonywane nikt nie chce tego czytać. Oczy bolą od błędów i złej składni. 
Jeśli coś dajecie do przeczytania, publikujecie, to starajcie się chociaż trochę o poprawność.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (3/15)
Słabo wam to wychodzi. Brakuje opisów, nie zagłębiacie się w szczegóły.
Mało co jest wiadome. 
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (3/10)
Widziałam opisy ubrań, bo domu czy innych budynków, niestety nie było. Czasem wspominałyście o kolorze włosów bohaterek, ale uważacie, że to zbędne, bo podałyście
zdjęcia dziewczyn w zakładce. Powinnyście pamiętać o opisaniu ich mimo to.
~zapis dialogów (5/5)
poprawny.
~interpunkcja (2/10)
Braki interpunkcyjne bardzo duże.
 Oczywiście standardowo rozmazany makijaż, co tam, potem się umyję. Na głowie królował tak zwany artystyczny nieład, przynajmniej Charlie tak to nazywała, ehh artystka. 
Poprawnie:
 Oczywiście, standardowo rozmazany makijaż, co tam, potem się umyję. Na głowie królował, tak zwany, artystyczny nieład, przynajmniej Charlie tak to nazywała. (Ostatnie zdanie najlepiej usunąć).
- Szukam Harrow College wiesz może gdzie to jest? – spytał.
Poprawnie:
- Szukam Harrow College, wiesz może, gdzie to jest? – spytał.
~spójność tekstu (7/15)
Jakaś była, jeśli można to tak nazwać. Akurat spójność u was nie jest najgorsza.
-Podsumowanie:
Zdobyłyście 39 punktów. Jest to ocena dopuszczalna.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Przykro mi stawiać takie oceny, ale niestety są one odpowiednie do wykonania opowiadania. Piszecie słabo, być może staracie się, ale to jest niepoprawne. Jesteśmy tu, aby pomagać. A więc zwróćcie uwagę na własne błędy. Poprawcie się i piszcie dalej. Polecam lektury i opowiadania dobrze pisane.
~Skyfallgirl

7 komentarzy

  1. Zupełnie nie zgadzam się z Twoją oceną. Po pierwsze, jeżeli już bierzesz się za recenzowanie bloga, to nie czytaj dwóch pierwszych rozdziałów i nie wyżywaj się na autorkach, za błędy i styl, bo początki zawsze wyglądają źle. Mam duże wrażenie, że miałaś w głębokim poważaniu treść kilku ostatnich rozdziałów, bo gdybyś się z nimi zapoznała chociaż pobieżnie, zobaczyłabyś spory postęp.
    Zgadzam się z Tobą co do akapitów, za tą uwagę bardzo dziękuję.
    Nie bierz się za ocenianie i nie czepiaj się detali, jeżeli sama popełniasz takie żałosne błędy. Pozwolę sobie je przytoczyć: "Tutaj będę miała wiele uwag dziewczyny." Przed "dziewczyny" powinien znaleźć się przecinek, bo masz uwagi do dziewczyn, a nie OD dziewczyny. "Piszecie tak fanowską, tak to nazwę." Przepraszam, ale co oznacza to zdanie? "Zjadanie" słów jest niedopuszczalne. "jakimi się dzielicie w rozdziały." W rozdziały? Tworzysz nowy język? "jeśli już to pasuje do dialogu, ale też nie." Twoje ulubione "masło maślane". Stwierdzasz coś i temu zaprzeczasz. Przed "to" powinien być przecinek. "Jeśli już to zastąpcie je słowami" Tutaj również przed "to" ma być przecinek. "Nie przyciągnęła mojej uwagi na dłużej" Jaka ona? "Oczy bolą od błędów i złej składki." Składki? "Brakuje opisów, nie zagłębiacie się w szczegóły." Proszę, to jest jeden z opisów przeżyć z rozdziału 21: "Śnieg wpadał mi do butów, zaplątywał się we włosy i spływał po policzkach, w zetknięciu z ciepłem skóry, zamieniając się w łzy. Znowu to samo. Znowu. Znowu. Znowu. Zimno przenikało mnie do szpiku kości, mroźny wiatr pomiatał kawałkiem mojej koszuli, drażnił ranę na wardze. Potknęłam się i upadłam w śnieg. Podniosłam się na kolana. Po policzkach popłynęły łzy, a ja czułam się brudna. Błądziłam zmarznięta po ulicach Londynu, wreszcie zapuściłam się w ciemny park. Miałam ataki drgawek, nie czułam niemal całego ciała. Spojrzałam w niebo i głośno oskarżyłam księżyc i gwiazdy o wszystkie krzywdy, których doświadczyłam." To jest zły opis? W takim razie nie wiem, jak według Ciebie wygląda dobry.
    "Czasem wspominałyście o kolorze włosów bohaterek, ale uważacie, że to zbędne, bo podałyście zdjęcia dziewczyn w zakładce." Skoro, jak sama powiedziałaś, wspominałyśmy o kolorze włosów, to nie rozumiem, dlaczego twierdzisz, że uważamy, że to zbędne. Podawanie tych samych informacji w każdym rozdziale jest nużące i irytujące.
    "(Ostatnie zdanie najlepiej usunąć." Gdzie się kończy ten nawias?
    "Akurat spójność u was nie jest najgorsza." Zwroty bezpośrednie pisze się z dużej litery. Trochę szacunku. "Jesteśmy tu, aby pomagać." Tak twierdzisz? Ale jakoś nie pofatygowałaś się, by napisać, jaka czcionka pasuje do szablonu. Zauważyłam, że w innych recenzjach, również są uwagi do czcionki. Przepraszam, ale samo napisanie "Czcionka w ogóle nie pasuje do szablonu. Jest beznadziejna i trochę za mała." nie jest pomocą. W takim razie, jaka to ma być czcionka? Arial Wam nie pasuje, Times też nie. Każdy blog ma mieć identyczną czcionkę?
    Trochę się rozpisałam, ale nie mogłam zostawić tej recenzji bez komentarza. Wysłałam do Was zgłoszenie do naboru. Czuję, że mnie nie przyjmiecie, ponieważ dodałam link do mojego bloga, który został bez Was "zrecenzowany". Jednak mam do Was bardzo ważną radę. Nie bierzcie się za ocenianie, jeżeli nie macie czasu, ani ochoty, by zapoznać się z całym blogiem, lub bardziej "aktualną" twórczością. Pozdrawiam, Hermi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz prawo się oburzać, ale ja swojej oceny nie zmienię. Czytam resztę rozdziałów. Tyle, że nie będę kopiować i wypisać błędów, bo byłoby ich za dużo. Sama je popełniam i jak wiele razy pisałam "nie zauważam ich sama". Nawet, jak sprawdzam. Będziemy brały się za ocenianie. Skończę ten temat, bo nie ma sensu. Ty masz swoje zdanie, ja dwoje. Dziękuję Za uwagę. Jutro poprawię literówki

      Usuń
    2. Wiesz... ja myślę, że każdemu zdarzają się błędy. Poza tym same prosiłyście o ocenę, więc otrzymałyście ją z punktu widzenia osoby obcej. Tak czy inaczej, mogłaś wybrać dowolną oceniającą, więc nie miej teraz pretensji. Oczywiście rozumiem, że możesz mieć swoje zdanie, ale zauważ, iż w większości przypadków jakie wymieniłaś jako błędy w recenzji są dość błahe. Żeby nie było. Też nie mówię, że nie warto zwracać na drobnostki uwagii, lecą zrozum proszę recenzentkę.
      Teraz pozwól, że Cię zacytuję :Nie bierz się za ocenianie i nie czepiaj się detali, jeżeli sama popełniasz takie żałosne błędy.;
      Sama zamówiłaś recenzję. Chyba to już mówi samo za siebie, a po drugie, to naszym zadaniem przy ocenie jest wytykanie błędów.
      Kolejna sprawa :Czasem wspominałyście o kolorze włosów bohaterek, ale uważacie, że to zbędne, bo podałyście zdjęcia dziewczyn w zakładce." Skoro, jak sama powiedziałaś, wspominałyśmy o kolorze włosów, to nie rozumiem, dlaczego twierdzisz, że uważamy, że to zbędne. Podawanie tych samych informacji w każdym rozdziale jest nużące i irytujące. ;
      Przecież w całym rozdziale chyba nie będziesz stosować samego imienia bohaterki? Można to zastąpić wieloma słowami, takimi jak : dziewczyna, brunetka, blondynka itp. Prawda?
      Dalej :"Akurat spójność u was nie jest najgorsza." Zwroty bezpośrednie pisze się z dużej litery. Trochę szacunku;
      Tutaj nie zgodzę się z tą wielką literą w stu procentach, lecz bardziej chodzi mi o ten arogancki zwrot na końcu. Chciałam tylko zauważyć, że Skyfallgirl nie zwracała się do ciebie w taki sposób, więc powtarzając ciebie : TROCHĘ SZACUNKU.
      Następnie :Jesteśmy tu, aby pomagać." Tak twierdzisz? Ale jakoś nie pofatygowałaś się, by napisać, jaka czcionka pasuje do szablonu. Zauważyłam, że w innych recenzjach, również są uwagi do czcionki. Przepraszam, ale samo napisanie "Czcionka w ogóle nie pasuje do szablonu. Jest beznadziejna i trochę za mała." nie jest pomocą. W takim razie, jaka to ma być czcionka? Arial Wam nie pasuje, Times też nie. Każdy blog ma mieć identyczną czcionkę?
      PRZEPRASZAM bardzo, ale my nie będziemy wam mówić od razu jaką czcionkę, rozmiar i kolor. My jesteśmy tylko od zauważenia błędu i EWENTUALNEJ propozycji rozwiązania go.
      Co do zgłoszenia, to nie dostałam twojego maila, a poza tym jest to zupełnie inna sprawa, nie związana z tym, więc czemu zakładasz, że Cię nie przyjmiemy? Troszkę rozwagi proszę.
      Pozdrawiam! Sadghost

      Usuń
    3. Ok, może troszkę przesadziłam, ale i tak uważam, że mam sporo racji. Wiem, że zamówiłam recenzję, ale spodziewałam się oceny aktualnych rozdziałów, co dla mnie było oczywiste, bo sama nigdy bym nie oceniła pierwszego rozdziału, napisanego rok temu, jeżeli na blogu byłyby nowsze. Błędy wytknięte przeze mnie nie były błahe, sama nie popełniłabym ich, gdybym oceniała czyjąś pracę. Co do zgłoszenia, wyślę je ponownie. Pozdrawiam, Hermi.

      Usuń

    4. "Bo przelewacie rozmowy z prywatnych wiadomości, jakimi się dzielicie, w rozdziały. " Co jest w tym zdaniu źle? Przelewacie coś w rozdziały. Jak chcesz to inaczej odmienić? Zresztą, ja nie zamierzam się kłócić.
      Przeczytałam Wasz blog, rozumiem twoje emocje, ale uważam, że pisać i rozwijać się powinnyście dalej, dziewczyny. Dziękuję za wyznaczenie moich błędów, widzisz, nawet ja je popełniam :)

      Usuń
  2. he he he...śmieszni jesteście
    To oczywiste, że rok temu byłyśmy słabe w pisaniu (błagam byłam wtedy w podstawówce -,- ) Znacznie poprawiłyśmy się w pisaniu.
    Zanim napiszesz recenzję przeczytaj całe opowiadanie, bo chyba to jest napisane w regulaminie :
    6. Przeczytaj wszystkie posty ocenianego bloga.
    ???? To już nie wiem...
    Na jedno wychodzi
    My nie umiemy pisać, a wy czytać.
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, kiedy byłaś w podstawówce. Nie znałam cię, czytałam całe opowiadanie, jak zawsze.
      Najnowszy rozdział, który dodałyście, już na początku zawiera błąd.
      Zapominacie, w którym czasie piszecie.
      Zaczynacie teraźniejszym, a potem nagle przeistacza się on w przeszły.
      Następnie nie wiedzieć czemu, używacie Cię, Ci i form grzecznościowych z dużej litery. To nie jest list.
      ,,Chodź, zabiorę Cię do nas”
      Powtórzenie:
      Chwilę szukałam jednego produktu.
      - Chwila... - mruknęłam.
      Tutaj nie powinno być kropki:
      - Charlie, odwiozę cię, jak chcesz. - zaproponował.
      Nie istnieje taka forma jak "ubrałam". Mogłaś "ubrać się w coś" albo "założyć".
      Ubrałam czarne rurki {...}

      Usuń