Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!

04.08.2017 r. — przewidywana data opublikowania oceny bloga Niania Louis Tomlinson.

|34| Impossible Love.

Edytuj post

Witam. Siedzę w domu i mam czas na czytanie Waszych opowiadań. Dlatego przybywam z trzecią już w tym tygodniu recenzją.
Nazwa bloga: Impossible Love
Autor: Black Angel
Adres bloga: http://impossiblelovexx.blogspot.com/
 -Wygląd (14/20)  
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (4/10) 
Czcionka jest trochę za mała. Ja noszę okulary i nie widzę z daleka, więc siedziałam z głową w monitorze. Jeśli byłaby nieco większa, byłoby łatwiej ją czytać. Poza tym jest ładna i pasuje do wyglądu szablonu. 
Tekst jest nie wyjustowany i nie posiada akapitów.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Szablon jest w kolorach ciemnych. Czerń i czerwień oraz szarość świetnie do siebie pasują.
Wszystko się dobrze komponuje. Wygląd przyciąga uwagę. Nie odrzuca, a zaprasza do pozostania na dłużej.
-Treść(0/90) 
W tym:
~Styl pisania (5/10)
Prolog
Zapominasz o przecinkach przed imiesłowami. Stawiasz kropki w złym miejscu.
- Nie będziemy tego oglądać. - zaprotestowałam wyciągając rękę po pilota.
- Nie będziemy tego oglądać - zaprotestowałam, wyciągając rękę po pilota.

Zaczęłyśmy wyrywać sobie pilota{przecinek} czego skutkiem było wyłączenie telewizora i nasz upadek na twardą podłogę
O poprawnym zapisie dialogów wspomnę w odpowiednim momencie.
Rozdział 1
Staraj się unikać powtórzeń. Zastępuj je podobnymi słowami.
Obudziłam się szybciej od Rose. A w sumie obudziło mnie słońce.
Poprawnie:
Obudziłam się szybciej do Rose. To znaczy, słońce nie dało mi spać.
Za często używasz spójnika "i".
Poszłam do łazienki i szybko się ubrałam. Umalowałam się lekko by wyglądać jak człowiek i zostawiłam rozpuszczone włosy. Zeszłam na dół i zrobiłam kawę w dzbanku.
Poprawnie:
Poszłam do łazienki i szybko się ubrałam. Umalowałam się lekko, by wyglądać jak człowiek, a włosy zostawiłam rozpuszczone. Zeszłam na dół, gdzie zrobiłam sobie kawę.
Nie wypisuję wszystkich błędów. Są to przykłady, proszę zwróć na nie uwagę.
Rozdział 12
 Czułam się jak bym miała przepaskę na oczach.
{jakbym}

Ktoś mi powie gdzie jestem? Nie mogę nic zrobić, ale mogę być spokojniejsza gdy ogarnę gdzie jestem.
Zdanie jest niepoprawne. Sama spójrz, spróbuj przeczytać je na głos.
Ktoś mi powie, gdzie się znajduję? Nie mogłam nic zrobić, ale chciałam być spokojniejsza. Gdybym wiedziała, gdzie jestem, mogłoby się tak stać.
Rozdział 21
- Nie jeśli śpiewasz ją z takimi uczuciami jak ty. - uważnie zmierzył mnie wzrokiem.
Jeśli zaprzeczasz i kontynuujesz wypowiedź, pamiętaj o przecinku.
- Nie, jeśli śpiewasz ją z takimi uczuciami jak ty. - uważnie zmierzył mnie wzrokiem.
Wskoczyłam mu na plecy co zaburzyło jego koncentrację.
Wskoczyłam mu na plecy, co zaburzyło jego koncentrację.
Jeśli zwracasz się do kogoś, również pamiętaj o przecinku. W tym zdaniu masz jeszcze dwa błędy. Jeden związany z kropką po wypowiedzi, ale o tym dopiero w zapisie dialogów. A drugi to brak przecinka przed imiesłowy.
- Lou nie denerwuj się. - powiedziałam robiąc trzy kroki w tył.
- Lou, nie denerwuj się - powiedziałam, robiąc trzy kroki w tył.
Rozdział 23
W momentach kiedy moja głowa nie była zajęta Zaynem starałam się obmyślić jak mogę zakończyć grę, która on zaczął.
Łączysz kilka zdań w jedno. Ale zapominasz, że trzeba je oddzielać przecinkami. Inaczej wychodzi nam nieskładna myśl.
W momentach, kiedy moja głowa nie była zajęta Zaynem, starałam się obmyślić, jak mogę zakończyć grę, która on zaczął.
Pamiętaj, że nie wypisywałam wszystkich błędów z każdego rozdziału. Po prostu chcę zwrócić twoją uwagę na te przykłady, abyś w kolejnych częściach opowiadania ich nie popełniała. Piszesz dobrze, starasz się i widać, że chcesz. Twój styl pisania nie jest zły, naprawdę. Musisz mocno popracować nad interpunkcją.

~fabuła (10/10)
Cieszę się, że blog posiada zwiastun. Lubię mieć naszkicowaną fabułę, kiedy zaczynam czytać. 
Opowiadanie mi się podoba, pomysł również.

~'prędkość' akcji (5/5)
Akcja toczy się w odpowiednim tempie. Wszystko idzie po kolei, nie przeskakujesz ze sceny do innej sceny. Czytelnik nie gubi się w tym, co czyta.
~sposób zaciekawienia czytelnika (10/10)
Zaciekawiłaś mnie postaciami bohaterek. Dopiero potem wciągnęły mnie losy pozostałych postaci.
Myślę, że innych również przyciąga twoje opowiadanie, więc umiesz zatrzymać czytelnika.

~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (15/15)
Mimo błędów interpunkcyjnych, ze wszystkim innym dajesz sobie radę. Robisz porządne opisy, tworzysz świat bohaterów w dobry sposób. Ja jestem zadowolona, czytając twoje opowiadanie.

~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (10/10)
One również są bardzo dobre. Wiem, co czuję bohaterka oraz inne postacie.

~zapis dialogów (4/5)
Dialog zamyka się kropką wtedy, gdy narracja nie odnosi się do wypowiedzi bohatera. W przykładzie do poprzedniego punktu narracja (czyli odpowiedział Adam) odnosiła się do wypowiedzi. Kropki po wypowiedzi zatem nie było.

Przykład z kropką zamykającą wypowiedź:

– Dobranoc. – Otworzył drzwi i wyszedł.

Gdy w takiej narracji pojawia się nazwa wykonawcy czynności, to musi ona poprzedzać czasownik.

Przykład:

– Pięknie. – Adam się uśmiechnął.

A to nieprawidłowy zapis:

– Pięknie. – Uśmiechnął się Adam.
Jeśli natomiast didaskalia rozdzielają 2 odrębne zdania, zapis wygląda tak:

– Stulcie mordy – powiedział Warszawiak. – Porozmawiacie sobie na dworze.

~interpunkcja (3/10)
Stawiasz przecinki przed "ale","że", "który". Ale zapominasz o tych przykładach, które wymieniłam ci wyżej. Popracuj nad tym.

~spójność tekstu (15/15)
Spójność tekstu jest prawidłowa. Wszystko ma sens. 
W sumie zdobyłaś 85 punktów. Jest to ocena bardzo dobra.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Moim zdaniem twoje opowiadanie będzie czytać więcej osób, jeśli poprawisz błędy i rozpromujesz bloga. Naprawdę ciekawy pomysł. Dobrze piszesz, nie zauważyłam żadnych "ortograficznych byków". A więc powodzenia i życzę ci weny :)
~Skyfallgirl

1 komentarz

  1. Dzięki! ;) Wiem, że mam ogromny problem z interpunkcją. Na pewno wszystkie twoje rady postaram się zastosować w praktyce ;)

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WioskaSzablonów.