Ariana dla WS | Blogger | X X X

29 maja 2015

|41| Game where there are no rules




Hejka, kochani - to ja. Mam nadzieję, że mnie jeszcze pamiętacie ;)
Tym razem przybywam z recenzją bloga: http://the-game-with-one-direction.blogspot.comBędącego w kategorii: Fanfiction
Autorstwa: Justine.


-Wygląd (2/20) 

~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (2/10)

Czcionkę masz dobrą. Nie posiadaż wyjustowania, ani akapitów. Źle, to wygląda. Postaraj się coś z tym zrobić.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (0/10)
Masz szablon. Na pewno zrobiłaś go sama. Nie zachęca on do czytania, a wręcz odrzuca. Jest wiele stronek, gdzie można zamówić szablony. Radziłabym ci to zrobić, bo przecież szablon to też wizytówka bloga.

-Treść(9/90) 

~Styl pisania (4/10)
Nie jest zły, ale nie jest też dobry. Powtarzasz się często. Po co tworzysz zdania giganty?


Rozdział 5
Perspektywa Nialla.

Po skończonym wywiadzie moja komórka za wibrowała i poleciały pierwsze dźwięki As long as you love me.

Po, co ci takie długie zdanie. Nie utrudniaj sobie życia. Skróć je.

Po skończonym wywiadzie moja komórka za wibrowała. Poleciały pierwsze dźwięki As long as you love me.



Rozdział 4

Nie czułam się najlepiej ale jednak postanowiłam że wyjdę a spacer dobrze mi zrobi. 

Te nieszczęsne przecinki!! Zwracaj na nie uwagę.

Nie czułam się najlepiej, ale jednak postanowiłam, że wyjdę, a spacer dobrze mi zrobi. 


Rozdział 4

Zwinęłam jedną z talerza mojego brata i nalałam sobie soku. 

Zwinęłam. To mowa potoczna. Nigdy nie używaj jej w opowiadaniu. No chyba, że w dialogach, ale tutaj nie jest to prawidłowe.

Zabrałam jedną z talerza mojego brata i nalałam sobie soku. 
~fabuła (0/10)
Bardzo ogólna fabuła. Jeden z chłopaków ma siostrę nad którą się znęcano. Wyjeżdża z bratem do Londynu. Mieszka z chłopakami i zakochuje się w jednym z nich. Nie ma nic oryginalnego w tym opowiadaniu. Praktycznie, co czwarty blog o 1D posiada podobną fabułę. Nie przekonała mnie ta fabuła.
~'prędkość' akcji (0/5)
Gorzej niż struś. Nie rozwijasz wątków, ciągle zmieniasz zdarzenia. Przykładem tego jest trzeci rozdział w, którym wyznaje Fi prawdę o znęcaniu się. Spowolnij, rozwijaj wątki. Nie galopuj tak, a będzie dobrze.
~sposób zaciekawienia czytelnika (1/10)
Jedyne, co mnie zaciekawił to choroba Fi. Nie rozwijasz kluczowych wątków takich jak: znęcanie się nad Fi, czy jej miłość do Harry'ego Są to potencjalne wątki, które na pewno by zaciekawiały. Pomyśl nad tym, by coś dodać, wzbogacić.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (0/15)
Powiem krótko. Brak, brak, brak.
Opisujesz wszystko bardzo ogólnie. Pozwól sobie na rozwinięcie akcji opisz dokładnie bohaterów. Rozwiń jakoś ten świat przedstawiony. Nie okrawaj tego.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (1/10)
Nie będę cię okłamywać. Jest źle, o ile czasami dajesz opisy uczuć bohaterów ( które też są okrojone ) o tyle, całkowicie brakuje ci tego Jak wygląda dom chłopaków? Jej były dom i szkoła? Jak wygląda Londyn, park? 
Brakuje ci tego. Opisy są ważne, dlatego pamiętaj o nich podczas pisania.
~zapis dialogów (0/5)
Złe zapisy dialogów:

-Miranda musimy porozmawiać.-powiedziałem

Między wypowiedzią, a pauzą jest spacja. Totalnie nie rozumiem po, co ci kropka, na końcu wypowiedzi. Powinna ona być dopiero po didaskaliach.

- Miranda, musimy porozmawiać - powiedziałem.

Kropka jak widzisz jest na końcu. Podczas pisania, kiedy pojawiają się wyrazy opisując uczucia takie jak " powiedziałem, odparłem, mruknąłem, westchnęłam, fuknąłem, warknęłam". Kropka nie występuje przed nimi.
~interpunkcja (0/10)
Brak przecinka przed "a", "że", "dlatego", "ale". Wymieniam tylko podstawowe braki. Nie masz przecinków w kluczowych momentach. Radzę ci przeczytać zasady interpunkcji.
~spójność tekstu (3/15)
Często zmieniasz czasy. Zaczynasz w teraźniejszym, a dalej piszesz w przeszłym. Gubisz spójność przy zmianach osób opisujących wydarzenia. Powtarzasz się. Skup się na tym jak piszesz, by wszystko zgrywało się w jedną całość.


W sumie zdobyłaś 11 punktów. Jest to ocena Niedostateczna.

~uwagi/rady dla autora opowiadania
Co mogę napisać? Postaraj się dostosować do wszystkich rad. Jeśli tak zrobisz, przyciągniesz czytelników. Nauczysz się pisać lepiej, co na pewno da owoce w przyszłości.
Pozdrawiam.
~Vove_Diana.

10 komentarzy

  1. Hejka (przecinek) kochani (myślnik) to ja. Mam nadzieję, że mnie jeszcze pamiętacie(kropka) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, co do pierwszego i drugiego się zgadzam. Jednak nie koniecznie do trzeciego. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Dlaczego nie zgadzasz się odnośnie trójki? Koniec zdania = kropka. Buźka to tylko taka wstawka i nigdy nie słyszałam, by mogła zastąpić znak interpunkcyjny. Zgadzam się z Anonimem. :)

      Usuń
  2. Przeszukałam wszystkie możliwe źródła ( nie tylko internet, ale książki i trochę rozmawiałam z nauczycielami Polskiego ) większość odpowiedziała, że, co do buziek ( emotikonów ) nie ma konkretnie przypisanej zasady interpunkcji. Więc ja piszę tak, ponieważ uważam, że estetyczniej to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okej, estetyka. Estetycznie też by wyglądało, jakby nie było spacji przy nawiasach. ;) Gdyż, oczywiście, są zbędne.
      Każdemu można wytknąć dużo błędów, (przykładowo często widzę przecinki przed "ani", kiedy nie jest ono powtórzone), ale rzadko się wychylam. Tak jakoś Anonim mnie pchnął do działania. xD
      Powodzenia w ocenianiu i tak dalej. ;)

      Usuń
    2. Cieszy mnie twoja opina. Liczę się z nią. Pokazuje po prostu, co dla mnie estetycznie wygląda. Jeszcze raz dzięki za opinię i nie tylko. Liczę na to, że jeszcze kiedyś coś napiszesz. Pozdrawiam
      ~Vove_Diana

      Usuń
  3. Rany... Tak sobie przeglądam recenzje na tym blogu i jak wpadłam na tę, to aż postanowiłam skomentować. To tak na serio? Nie chcę się bawić w jakąś hejterkę, ale jak można pisać recenzje, skoro ledwo to autorce wychodzi? "Posiadaż"? "Źle, to wygląda"? "Po, co"? Zamiast poprawiać błędy ortograficzne w zdaniach, czepia się, że są za długie, mimo że są całkowicie w porządku. Krytykuje interpunkcję, mimo że sama zupełnie nie potrafi stosować się do jej zasad... Tam, gdzie spacje są niepotrzebne, wstawia je, a tam, gdzie powinny być, nie wstawia ich.
    Robicie jakąkolwiek selekcję przed dodaniem recenzenta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, recenzja jest stara. Ona próbowała swoich sił, chciała zacząć, ale nie wyszło jej. Nie jest już w naszym gronie, lecz może coś wyniosła.

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak to czytam i powiem, że naprawdę te recenzje się nie nadawały. Faktycznie chciałam spróbować swoich sił. Bardzo dużo z tego wyniosłam i dziękuje za to dziewczyną.
    Teraz wiem, że lepiej piszę może nie doskonale, ale lepiej na pewno.
    Pozdrawiam i dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń