Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|42| Ravenna

Edytuj post

Witam wszystkich! Dzisiaj przybywam do was z recenzją bloga Ravenna, którego autorką jest Hug Ya. Bardzo chciałam przeprosić, za taki zastój z dodawaniem notek, ale mam naprawdę ciężko i nie chodzi tutaj o szkołę. Postaram się oczywiście nadrobić wszystko jak najszybciej. Już jestem w trakcie pisania kolejnej recenzji i czytania kolejnego bloga, tak więc myślę, że nie będzie tak źle. Z góry mówię, że zamówienia złożone w maju, będą musiały trochę poczekać. Zrozumcie mnie.
Nie przedłużając, zapraszam do czytania recenzji :)
-Wygląd (17/20)  W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (8/10) 
Wielkość czcionki jest odpowiednia dla czytelnika, zaś tekst wymaga wyjustowania. Ułatwi to czytanie w znacznym stopniu. 
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (9/10)

Szablon jest bardzo prosty. Tło i treść bloga nie kolidują ze sobą, co w znacznym stopniu ułatwia czytanie. Jedynym minusem jest to, że po najechaniu na jakikolwiek link, ten rozjeżdża się bardzo, a w niektórych miejscach to bardzo zaburza wygląd bloga. Wręcz ciężko jest najechać odpowiednio na niego kursorem.
-Treść(70/90) W tym:
~Styl pisania (8/10)

Dałam 8, ponieważ masz potencjał i bardzo się starasz. Jak każdy, masz jeszcze kilka rzeczy, które trzeba poprawić, a z czasem po prostu nabyć. Podoba mi się to, w jaki sposób kreujesz postacie i jak mocno się tego trzymasz.
~fabuła (7/10)

Niby wydaje się, że kolejne podjęcie się opisania historii o 'bad boy'u' oraz niegrzecznej dziewczynie będzie mega szablonowe. Jednak myślę, że tym razem autorka stara się pokazać coś innego. Jakby inną stronę takowych opowiadań. Co prawda jeszcze się nie przekonałam w stu procentach do tego fanfiction, ale kto wie...
~'prędkość' akcji (3/5)

Według mnie akcja nieco za szybko się rozwija. Powinnaś skupić się na dodaniu więcej ozdobników i dokładnym opisaniu sytuacji. Nie chodzi o to, że za szybko się poznają bohaterowie, ale o tak szybkie rozwinięcie ich relacji. Czasem po prostu trzeba zwolnić.
~sposób zaciekawienia czytelnika (8/10)
Co jak co, ale tutaj powiem ci szczerze, że ujęłaś mnie swoim opowiadaniem. W ciekawy sposób manipulujesz uczuciami czytelnika względem treści, jaką przekazujesz. Nie raz zaskoczył mnie zwrot akcji, czy wypowiedź bohatera. 
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (15/15)
Tak jak już wspomniałam, bardzo ciekawie kreujesz postaci i trzymasz się mocno w opowiadaniu ich charakterów. Dzięki temu czytający wie, jaka postać jest jaka. Spotkałam się już nie raz z fanfictions, w których w pierwszym rozdziale bohater jest zadziorny i cwany, a w drugim skryty i nieśmiały. I nie mówię w tym miejscu o sytuacjach, w których nasi herosi czują zawstydzenie, czy przypływ odwagi, a zwyczajną zmianę charakteru ni stąd, ni zowąd.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (5/10)
W sprawie opisu sytuacji, krajobrazów i uczuć, również bym radziła popracować. Stopniowo, ale jednak, gdyż ciężko jest czasem się połapać, gdzie znajduje się bohater. Trudno jest także dokładnie dowiedzieć się, co czuje nasz bohater w danej chwili. Widać tylko drobne słowa, które nie mówią zbyt wiele.
~zapis dialogów (2/5)
Tutaj myślę, że powinnaś nieco popracować, ponieważ brakuje po wypowiedziach bohaterów, jakiegokolwiek opisu. Wiadomo, że ten zabieg nie musi być po każdej wypowiedzi, ale zapis takiego typu:

-Szykujesz imprezę czy po prostu masz kaca?
-Impreza. Możesz przyjść. Masz do mnie jakąś sprawę czy po prostu bez celu łazisz za mną po moim domu?
-Mam twoje zadanie domowe.
-Po co mi one?
-Czemu cię tak długo nie było?
-Bawimy się w 20 pytań?

nie jest zbyt dopracowany. Poleciłabym zmienić takie wypowiedzi, na coś w tym stylu:
– Szykujesz imprezę czy po prostu masz kaca? – spytałam, uważnie skanując twarz bruneta.
– Impreza. Możesz przyjść. Masz do mnie jakąś sprawę czy po prostu bez celu łazisz za mną po moim domu? – zapytał, bez jakichkolwiek uczuć. Czy ten chłopak był z kamienia?
– Mam twoje zadanie domowe – odparłam, unosząc rękę z plikiem kartek, które wręczyła mi sekretarka w szkole.
– Po co mi one? – zapytał zdezorientowany, unosząc jedną brew. 
– Czemu cię tak długo nie było? – wypaliłam nagle, nie myśląc nad tym wcześniej.
– Bawimy się w 20 pytań? – prychnął, ignorując moje pytanie.
Jak widzisz, dodałam również spacje po pauzie, która u ciebie była zastąpiona dywizą. 


Półpauza: –


Kombinacja klawiszy: [ctrl] + [num -] < tak zaczynamy i kończymy dialogi :)


~interpunkcja (9/10)


Zdarzają się jakieś drobne błędy, albo za długie zdania, ale to jak każdemu. Raczej wszystko jest tak, jak być powinno. Trzymaj tak dalej!


~spójność tekstu (13/15)


Zwykle nie widać żadnych błędów w spójności. Czasem coś totalnie odbiegnie od kontekstu, ale ogółem jest całkiem w porządku.
-Podsumowanie:
Razem otrzymałaś punktów 87, co daje ci ocenę bardzo dobrą :D

~uwagi/rady dla autora opowiadania
Staraj się nie pisać za długich zdań ze zbyt wielką ilością informacji. To ułatwi odbiór treści czytelnikowi. Radzę także popracować nad opisywaniem sytuacji, uczuć, krajobrazów i przedmiotów. Czasem lepiej dłużej nad tym posiedzieć, ale zrobić to zawodowo. Wierzę, że ci się to uda! Wiesz, co chcesz przekazać, więc nie powinno ci to sprawić problemu :)
Czekam z niecierpliwością na twoje dalsze rozdziały. Na pewno będę obserwować twoje dalsze poczynania :)
Pozdrawiam serdecznie!
Sadghost

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Agata | WioskaSzablonów.