Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|35| That Boy.

Edytuj post
That Boy ~ Harry Styles
 Naaailee
 http://darknessharrystyles.blogspot.com/
-Wygląd (10/20)  
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (0/10) 
Tekst nie jest wyjustowany. Nie posiada akapitów. Nie wygląda to estetycznie.
Nie będę tutaj wspominać o tym, że zdania nie posiadają kropek. O interpunkcji później.
Czcionka nie pasuje do szablonu, jest mała. 
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Szablon jest bardzo ładny. Różowy, połączony z jasnym kolorem. Przyciąga uwagę i nie odrzuca już za pierwszym razem. Zapewne sama go wykonywałaś. Dobra robota.
-Treść(0/90) 
W tym:

~Styl pisania (2/10)
Nie podoba mi się twój styl pisania. Od tego zacznę na początku. Pierwsze zdania rozpoczynające całe opowiadanie, są niepoprawne i złe. Po prostu złe. Sądzę, że będziesz musiała bardzo popracować nad wszystkim. Nie publikuj czegoś, co się nie nadaje. 
Rozdział 1
Tak, to dzisiaj. Już zaraz idę do nowej szkoły,tak bardzo się stresuję. Siedziałam już w samochodzie i czekałam na moją matkę, która podobno się "spieszyła".
Po pierwsze: albo piszesz w czasie teraźniejszym albo w przeszłym. Zdecyduj się.
Po drugie: powtarzasz "Już". Możesz tego unikać.
 Gdy matka, dojechała na miejsce kazała mi się ruszać, bo śpieszy się na konferencję.
Zdanie nie ma najmniejszego sensu. Następuje ono zaraz po tych dwóch pierwszych. Chwila, przecież dopiero czekała na matkę. To gdzie ona dojechała i kiedy? Po słowie "matka" niepotrzebny jest przecinek. Lecz po słowie "miejsce" wręcz przeciwnie.
Jest tak od kąt odszedł ojciec. 
{odkąd} i znów zmiana czasu.
Pani odłożyła kredę po czym powiedziała.
Pani odłożyła kredę, po czym powiedziała:
Przejdźmy do rozdziału 2. Nie wszystkie błędy, które wystąpiły w tej części, wypisałam.
Rozdział 2
Oczy mnie bolą od spacji przed znakami interpunkcyjnymi. Nie wiem skąd bierzesz takie pomysły na zapis. Jest on nieprawidłowy i naprawdę zły.
- Cześć - nie odpowiedziałam, on też nie, zamiast tego wziął drugie krzesełko i usiadł naprzeciwko mnie - Liam, posłuchaj...mmm... chciałem cię przeprosić,w....
Nikt nic nie wie. Czeski film. Kto powiedział "cześć"? Możemy się domyślić z drugiej części wypowiedzi, a tak nie powinno być. 
- Cześć - przywitał się Harry, ale żadne z nas nie odpowiedziało.
Wziął krzesełko i usiadł naprzeciwko mnie.
- Liam, posłuchaj...Chciałem cię przeprosić...
Liam chyba zasnął. Siedziałam na kolanach Harrry'ego patrząc na śpiącego Liam'a. Nie schodziłam z jego kolan, gdyż nie chciałam robić scen przy śpiącym Liam'ie.
Zasnął. Śpiącego. Śpiącym. Powtórzenia. Za dużo tego.
Ten wyciągnął z kieszeni telefon i go włączył.
- 16. - powiedział chowając telefon.
Tutaj to samo. Mógł schować komórkę, iphone'a, urządzenie. Cokolwiek. Nie trzeba używać tego samego słowa, skoro ma się zamienniki. Poza tym liczby zapisujemy słownie.
- Już ?! - powiedziałam głośnym szeptem wstając z kolan chłopaka z bujną fryzurą. Szybko wstałam z jego nóg i zabierawszy swoją torbę wyszłam, zostawiając chłopaka w osłupieniu.
A to, to nie wiem, co to jest. Wstała z jego kolan. Potem szybko wstała z jego nóg. Ile on ma tych nóg i kolan? To nie ma sensu. Nie uważasz, co piszesz. Dwa razy powtarzasz słowo "chłopaka". 
Rozdział 6
-Czego? - splunęłam do bruneta
Nie wiedziałam, że da się splunąć do kogoś. Można na kogoś splunąć. A i kropki stawia się na końcu zdania. Tak dla przypomnienia.
Nie analizuję kolejnych rozdziałów. Przeczytałam wszystkie i w każdym z nich pojawiają się te same błędy. Braki kropek, powtórzenia, zdania niepoprawne językowo. 

~fabuła (1/10)
Fabuła jest bardzo przeciętna. W ogóle nie interesująca. Dziewczyna przeprowadza się, ma nową szkołę, bogatych rodziców i oczywiście chodzi do klasy z chłopakami z 1D.
Oklepane i wręcz nudne. Jeśli chcesz zachęcić czytelnika musisz wymyślić coś ciekawego.
A potem to prawidłowo przedstawić. Niektórych rażą błędy i szybko uciekają z takich blogów. Wcale im się nie dziwię.

~'prędkość' akcji (0/5)
Prędkość akcji jest bardzo szybka. W ogóle nie rozwijasz wątków. Nie zagłębiasz się w dane sytuacje. Idziesz jak burza, nie wiadomo po co się tak śpiesząc. Zwolnij, przemyśl następny moment i dopiero napisz. Zaciekaw nas jakoś.

~sposób zaciekawienia czytelnika (0/10)
Nie mogę przyznać punktów. Nic mnie nie zaciekawiło. Począwszy od fabuły po sposób wykonania. Niczym nie przyciągnęłaś mojej uwagi. Chyba, że szablonem, ale tylko na chwilę.

~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (0/15)
Nie wychodzi ci to. Nie potrafisz rozwijać opisów. Przedstawiać nam tego, co masz w głowie. Zapominasz, że nie zajrzymy ci tam i nie wyciągniemy wyobrażeń o życiu bohaterów.

~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (0/10)
Nie zauważyłam żadnych szczegółowych opisów. Nieszczegółowych również, jeśli można to tak nazwać. Nie ma książki bez przedstawienia uczuć, myśli, otoczenia. 
~zapis dialogów (0/5)
Nieprawidłowy. Po pauzie stawiamy spację.
Poczytaj o zapisie w internecie. Tam masz konkretne przykłady.

~interpunkcja (3/10)
Były przecinki, więc czasem się pilnowałaś. Ale nie często. Interpunkcja jest bardzo ważna. Jeśli nie potrafisz jej stosować, to proszę poczytaj o tym, a dopiero pisz.

~spójność tekstu (0/15)
Wyżej wymieniłam, czemu twój tekst był nie spójny. Spójrz na kategorię "styl pisania". Tam masz wszystko wyjaśnione.

W sumie zdobyłaś 16 punktów i jest to ocena niedostateczna.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Przykro mi, ale twoje opowiadanie jest złe i nie nadaje się do czytania. Wiele musisz zmienić i poprawić. Jeśli chcesz pisać, to nikt ci tego nie zabrania. Ucz się na błędach. 
~Skyfallgirl

1 komentarz

© Agata | WioskaSzablonów.