Ariana dla WS | Blogger | X X X

1 czerwca 2015

|45| Over Again.

Witam wszystkich w dzień dziecka. Mam nadzieję, że to był udany dzień. Mieliśmy nawet luz w szkole. Nie jestem zmęczona, więc zabrałam się za recenzję Over Again. Niedługo ponownie otworzę swoją kolejkę. Chcę się wyrobić ze wszystkim przed wakacjami. Hm, w sumie, na pewno się wyrobię :)
Over Again
I want you to rock me
http://over-again-fanfic.blogspot.com/
 -Wygląd (18/20)  W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (10/10) 
Czcionka jest odpowiedniej wielkości. Przyjemna dla oka. Tekst wyjustowany, brawo. Tak zdecydowanie wygląda to estetycznie. Duży plus. Nie posiadasz akapitów w prologu. Chociaż w pewnym sensie one są...Może powinnam napisać, że tekst nie posiada wcięć. Nie będę za to odejmować punktów dlatego, że w następnych rozdziałach one się pojawiają.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (8/10)
Nagłówek bardzo mi się podoba. Jest profesjonalnie wykonany. Do niego został przygotowany świetny CSS. Stron nie ma za wiele, gadżety rozdzielone są ładnymi tytułami. Nic nie jest naćkane i kiczowate. Ale! Bardzo nie podoba mi się to, że pasek stron jest na czarno. Nie wiem, po co tak zrobiłaś. Zepsułaś jedynie efekt całego szablonu. Wygląda to źle. Naprawdę. Lepiej przywrócić poprzednie ustawienia, gdzie szablon wyglądał, jak szablon. Szabloniarki z LOG na pewno nie ustawiłyby takiego paska. 
-Treść(79/90) W tym:
~Styl pisania (8/10)
Twój styl pisania od razu przypadł mi do gustu. Przyjemny, raczej poprawny. Jesteś na dobrej drodze. Wypiszę kilka błędów, które wyłapałam.
Prolog
{...}sam da sobie rade ze wszystkim. 
radę
Odrzuciłam miłość, bo była dla mnie za dużym wyzwaniem {przecinek} a ja nie chciałam rezygnować z niczego, mimo, że nie miałam nic co mogłabym poświęcić.
Siła to nie fałszywy uśmiech {przecinek} którym odwracasz uwagę od spuchniętych oczu. 
Nie umiałam znaleźć tej siły w sobie {przecinek} a to nie jest rzecz, którą możesz przyswoić, ją musisz wyciągnąć z wnętrza siebie.
Zauważyłam, że często zapominasz o przecinku przed "a".
Wiem to teraz{przecinek} stojąc na krawędzi{...}
Rozdział 1
 Wysiadłam z samochodu {przecinek} zatrzaskując ze złością drzwi za sobą
Zapominasz również o przecinkach przed imiesłowami.
 Zaczynałam trzeci, już na szczęście ostatni rok tej męki {przecinek} ale ta wiadomość nie za bardzo mnie pocieszała.
 Śledząc tłum{przecinek} zobaczyłam wiele nowych twarzy, które dopiero wkraczały w mury tej szkoły.
- Witam {przecinek} panie Tomlinson.
W pierwszym rozdziale gubisz wiele przecinków. Przed "co", "ale", imiesłowami, przed "który, którą, którymi". Nie będę ich wypisywać, bo to przedłużanie posta. Wyznaczyłam ci ich kilka. Przejdźmy dalej.
Rozdział 2
- Katherine {przecinek} o której wrócisz? - zapytała moja mama, gdy już miałam wychodzić.

Wiesz, wydaję mi się, że wytykanie kolejnych wersów będzie niepotrzebne. Nie popełniasz błędów gramatycznych, czy ortograficznych. Ciągle zapominasz o przecinkach w praktycznie tych samych miejscach. Po zwrocie do postaci, musisz postawić ten znak interpunkcyjny. Tak, jak i po spójnikach, które ci wyżej napisałam. 
~fabuła (9/10)
Czytałam już wiele opowiadań o tej fabule. Podobnej bynajmniej. Bohaterka twarda z kamienia dziewczyna, ale jednak o ciepłym sercu. Problemy, alkohol, cięcie się...Nie zawsze mnie to interesowało, ciekawiło. Jednakże teraz nie nudziłam się. O dziwo. Umiesz pisać i może dlatego, nie wyszłam z bloga jak najszybciej. Przekazujesz pomysł ze swojej głowy w dobry sposób. Może nadal nie przekonało mnie to do tego typu fabuł, ale realizujesz ją dobrze i ciekawie. Oby tak dalej.
W ogóle bardzo spodobał mi się prolog oraz zwiastun. Zwiastun chyba zamówiony na jakimś blogu, ale naprawdę świetny.
~'prędkość' akcji (5/5)
Jak na siedem rozdziałów, była odpowiednia. Piszesz długie notki, dajesz bardzo fajne, ciekawe opisy. Nie mam się do czego przyczepić. Nie pędzisz z pomysłem. Dajesz szansę rozwinąć się wątkom.
~sposób zaciekawienia czytelnika (10/10)
Zdecydowanie mnie zaciekawiłaś. Stylem pisania, tak dokładnie. Po prostu lubię, jak opowiadanie jest dobrze wykonane. A jak ktoś się stara to są efekty. 
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (15/15)
Z tym nie masz problemów. Udaję mi się wyobrazić to, co przekazujesz w tekście. Wiesz, lubię, jak wszystko jest jasne. Nie lubię się domyślać. Chyba nie mam do czego się doczepić. Ugh, znów robię się za dobra...
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (8/10)
Z uczuciami, przedmiotami i uczuciami nie było kłopotów. Opisujesz je w doskonały sposób. Naprawdę jest dobrze. Ale jeśli chodzi o bohaterów to powinnaś się na tym skupić trochę bardziej. Zabrakło opisu wyglądu bohaterki, Louisa. Harry'ego też za wiele nie było. Nie zapominaj o tym. Nie każdy wie, jak postacie wyglądają. Nie każdego interesuje zakładka "bohaterowie". Ja sama je tworzę na swoich blogach, nie mam nic do tego gadżetu, ale nie zapominam o opisach w rozdziałach.
~zapis dialogów (4/5)
Ostatnio wybuchła wojna na temat dewiz i pół pauz, pauz. Poprawną formą zapisu dialogów jest używanie pauz i pół pauz. To prawda, zgadzam się z tym zupełnie. Powinno się to stosować. Ale pisząc nie w Wordzie, to trochę problem pamiętać o kombinacji klawiszy, aby za każdym razem stawiać pauzę. Odejmę jeden punkt.
~interpunkcja (5/10)
Nad tym musisz jeszcze trochę popracować. Czytałam wiele blogów, oceniałam wiele opowiadań i bywało gorzej. Ale postaraj się poprawić interpunkcję. Może być tylko lepiej. 
~spójność tekstu (15/15)
Z tym też sobie poradziłaś. Kolejny raz powtórzę, że wiedziałam co jest grane. Nie było nie jasnych sytuacji, jakiś...dziwnych zdarzeń, po których musiałabym się doszukiwać sensu. Nie zostawiasz czytelnika ze znakiem zapytania. 
W sumie zdobyłaś 97 punktów. Jest to ocena bardzo dobra.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Bardzo dobrze piszesz. Mówiłam o tym. Lubię się powtarzać. Taka wada. Zwróć uwagę na interpunkcję i na opisy bohaterów. Myślę, że jak dobrze rozpromujesz bloga, to czytelnicy z chęcią pozostaną na dłużej. Oby tak było. Życzę ci dużo weny i gratuluję dobrej oceny.
~Skyfallgirl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz