Ariana dla WS | Blogger | X X X

2 czerwca 2015

|47| Fearless.


 Fearless
Edyta Horan x
http://too-young-to-die-x.blogspot.com
-Wygląd (18/20)  W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (8/10) 
Wielkość czcionki odpowiednia. Styl pasuje do szablonu. Jest w porządku. Tekst nie jest wyjustowany. Powinnaś o to zadbać. Dobrze, że są akapity.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Szablon jest przyjemny dla oka. Co prawda, nie lubię takich jaskrawych kolorów, mocno dających po oczach. Jednakże ten wygląd jest ładny. Cieszę się, że z boku jest gadżet "etykiety". Mamy uporządkowane rozdziały i nie musimy ich szukać. CSS jest tak dobrze wykonany, że strony w kołeczkach robią ciekawe wrażenie. Podoba mi się.
-Treść(37/90) W tym:
~Styl pisania (4/10)
Styl pisania masz w porządku. Tylko nie podoba mi się to, że ciągle używasz "i" jako spójnika. Tego jest za dużo. To można podciągnąć pod powtórzenia. I...i...i...Musisz na to uważać i ograniczać.
Spakowałam się i wzięłam ubrania do przebrania. W łazience rozebrałam się i weszłam pod prysznic.
Mogło to by wyglądać tak:
Spakowałam się i wzięłam rzeczy do przebrania. W łazience rozebrałam się, a chwilę później weszłam pod prysznic.
Włosy wysuszyłam i związałam w koński ogon. Zrobiłam jeszcze czarne kreski na powiekach i wytuszowałam rzęsy.
Włosy wysuszyłam, związałam w koński ogon. Zrobiłam jeszcze czarne kreski na powiekach , a rzęsy wytuszowałam.
Łączysz czas teraźniejszy z przeszłym. Zdecyduj się. Albo piszesz w tym pierwszym albo w drugim. Przed dodaniem rozdziału, przeczytaj go i skoryguj błędy. To pomaga.
Przed zwrotem do osoby, jest przecinek.
- Stęskniłam się {przecinek} wariatko.
- Ja też {przecinek} Vic. 
Tutaj zapomniałaś przecinka po chodź.
- Oj nie przesadzaj. Chodź {przecinek} z Zayn'em się przywitasz.
Błąd stylistyczny:
- Jak miło cię znowu zobaczyć, a nie przez kamerkę.
- Jak miło cię znowu zobaczyć. Nie przez kamerkę.
Słowo "Mulat" piszemy z dużej litery.
- Też się cieszę - odsunęłam się od mulata i popatrzyłam na jego dziewczynę {kropka} - {duża litera} to co {przecinek} idziemy?

W kolejnych rozdziałach błędy są podobne. Nie ma ortograficznych, ale stylistyczne i interpunkcyjne zdarzają się często. Nie uważasz na to. Przed "kiedy", "gdzie", imiesłowami również stawia się przecinki.

 Zauważyłam, że Horan podszedł do szafki {przecinek} gdzie są filmy.
Poza tym nie są, a były, leżały, znajdowały.
~fabuła (6/10)
Nie będę ukrywać, że fabuła nie jest specjalnie oryginalna. Naprawdę mam wrażenie, że co piąty blog ma podobną. Nie za bardzo mnie zaciekawiła, chociaż uwielbiam wyścigi, adrenalinę. To moje typy opowiadań. No i jeszcze One Direction. Nie wiem dlaczego, to za bardzo mi się nie spodobało. Może nie jest na tyle dopracowane? Ale pomysł nie jest zły. Moim zdaniem musisz jeszcze trochę nad nim popracować.
~'prędkość' akcji (3/5)
Prędkość akcji jest bardzo szybka. To mi się nie podoba. Zdecydowanie powinnaś rozciągać rozdziały, dodawać opisy i zaciekawiać. Suche dialogi są nudne. To jest takie typowe opowiadanie, mało interesujące. A uważam, że stać cię na więcej. 
~sposób zaciekawienia czytelnika (3/10)
Tak, jak mówiłam, mnie to nie zaciekawiło. Opisów zero. Nie wiem, jak wyglądają bohaterowie. Wiem tylko, że jeden ma śmieszną fryzurkę, a Perrie jest blondynką. Trochę za mało. Poza tym zdjęcia tweetów, zdjęcia tego jak jest ubrana, są tandetne. To moje zdanie. Oczywiście możesz to robić, jeśli ci się podoba. Ale skoro ja wyrażam opinię to jestem przeciw.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (3/15)
Nie wyszło ci to. Zakładasz, że czytelnik zna cechy wyglądu, charakteru bohaterów. Myślisz, że wiemy, jak wszystko wygląda dookoła. Tak nie jest. Nie można tego omijać, jeśli dąży się do dobrego opowiadania. 
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (3/10)
Wspominałam już, że ignorujesz opisy. Tekst składa się prawie z samych dialogów i zdań typu" poszłam, wzięłam, zrobiłam". Nic poza tym. A gdzie opis willi Perrie? Przybyła tam i co? Zdjęcie dostaliśmy, a co dalej? To za mało. W książkach autor nie wkleja linku i nie pisze "sprawdź sam". On skupia się na opisie danego miejsca, uczuć, przedmiotu, czegokolwiek.
Myślałam, że wyścigi będą lepiej i dłużej opisywane. Skoro to o nich jest opowiadanie, powinnaś o tym pamiętać. 
~zapis dialogów (0/5)
Zły zapis dialogów. Zapoznaj się z zasadami zapisu na jakiejś stronie. W Internecie jest tego bardzo dużo.
- Tak widziałem. Poczekaj to wypiszę dla was zwolnienia - napisał i podał dla mnie dwie kartki - to wszystko?
- Tak, widziałem. Poczekaj,  wypiszę dla was zwolnienia - napisał i podał mi dwie kartki. - To wszystko?
~interpunkcja (2/10)
Interpunkcja prawie leży. Jak pamiętasz, to dobrze. Ale rzadko tak bywa.
- Tak {przecinek} dziękuję.
~spójność tekstu (13/15)
Może nie przeskakiwałaś z chwili do chwili, ale raz byli tu, raz gdzie indziej. Nie musiałam się zastanawiać nad wszystkim, lecz wiele rzeczy było zaczętych i nie skończonych.
W sumie zdobyłaś 45 punktów. Jest to ocena dostateczna.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Musisz popracować nad wszystkim, jeśli chcesz mieć ciekawe i poprawne opowiadanie. Interpunkcja jest bardzo ważna. Daj nacisk na opisy. Ich również nie może zabraknąć. Mam nadzieję, że uda ci się naprawić błędy. Powodzenia.
~Skyfallgirl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz