Ariana dla WS | Blogger | X X X

12 czerwca 2015

|51| Famous British Boy


Famous British Boy
JuLiett HS
http://famous-boy-hs.blogspot.com/
 -Wygląd (20/20)  W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (10/10) 
Wielkość czcionki jest odpowiednia. Nie mam zastrzeżeń. Tekst jest wyjustowany. Tworzysz akapity, a to przyprawia całość o estetykę.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Szablon jest bardzo ładny. Utrzymany w jasnych, pastelowych kolorach. Ewidentnie zadbałaś o dobry wygląd bloga, za to duży plus. Podoba mi się tekst z piosenki Ellie na nagłówku, nie będę ukrywać :). Nie posiadasz wielu gadżetów w kolumnach, nie są one "naćkane". Kolejny plus. 
Blog nie odrzuca i zachęca do przeczytania pierwszej notki.

-Treść(0/90) W tym:
~Styl pisania (7/10)
Podoba mi się twój styl pisania. Już podczas czytania prologu byłam zainteresowana i zadowolona. Nie piszesz od niechcenia i z masą błędów. Dla mnie nie ma zasady "lubię to piszę". Jeśli ktoś lubi to niech pisze, ale poprawnie. U ciebie nie zauważyłam większych błędów.
Miłość siłą, podporą tego świata.  Miłość to uczucie, którego tak na prawdę [naprawdę} nie da się wytłumaczyć{...}
Teraz nie czuje{czuję}{...}
Poza tym pisałaś w czasie przeszłym i bardziej poprawnie powinno być "czułam".
Teraz stoję {stałam} tu, jestem {byłam} w miejscu gdzie }{przecinek} leżą wasze ciała.
W prologu występuje jeszcze parę błędów związanych z brakami przecinków. Trochę zapominasz o interpunkcji.
Rozdział 1
Jest {była} 16 {szesnasta}, więc mój brat powinien być w domu.
- Co zamierzasz robić? - spytał {przecinek} odkładając kartkę papieru na stół.
Ze względu na to, że piosenka była smutna, przełączyłam na inną stację. Znam ich tylko te piosenki, które puszczają w radiu, a słucham tylko tych radosnych, optymistycznych. Resztę drogi spędziłam słuchając piosenek Ariany Grande, Meghan Trainor oraz Nicki Minaj.
Musisz jeszcze trochę popracować nad stylem. Robisz powtórzenia, błędy interpunkcyjne i zdarzają ci się wpadki składniowe.
Rozdział 2
- Może wejdziesz? Nie wiem na herbatę czy po prostu pogadać- zaproponowała.
Zdanie nie poprawne.
- Może wejdziesz? Nie wiem, na herbatę, czy po prostu pogadać?- zaproponowała.
- Z chęcią - odpowiedziałam {przecinek} wyjmując kluczyki z stacyjki.
I znów zapominasz o przecinku przed imiesłowem.
- Tak {przecinek} to ja. - odpowiedziała{...}
- Hannah {przecinek}to ty?
   Ja naprawdę nie miałem wyboru. Zakazali mi, a ja naprawdę chciałem,{...}
~fabuła (2/10)
Tutaj się zawiodłam. Fabuła jest tak przeciętna i prosta, że od razu straciłam sympatię do tego opowiadania. Chociaż błędy mi w tym pomogły. Dziewczyna zraniona przez sławnego Harry'ego Stylesa wróciła do domu, znów go spotkała i broni się, jak może, ale przecież i tak się w nim zakocha od nowa. On zapewne postawi się menadżerom i będą razem. To przewidywalne i mało oryginalne. Jeśli chcesz zaciekawić czytelnika, to wymyśl coś lepszego, świeżego. Nie, to co miliony przerobiło już od początku istnienia One direction, Biebera itd...

~'prędkość' akcji (0/5)
Zdecydowanie za szybka. W pierwszym rozdziale dowiadujemy się już wszystkiego. Nic nie zostawiasz na potem. Nie rozwijasz wątków. Bezsensu jest wstawianie każdej informacji do jednej notki. Rozciągnij to na kilka części.
~sposób zaciekawienia czytelnika (2/10)
Jamie Dornan i Harry mnie przyciągnęli. Ale tak naprawdę nie było to opowiadanie, które czytałabym z zapartym wdechem. Już na pewno nie to "Tak, cięłam się". Jak czytam coś takiego, bezsensu dodanego, to mnie po prostu trzęsie. Po prostu bad girl...No nie ważne. Rozumiem, że miałam problemy sercowe, ale to cięłam się było tak trochę...dodane nie wiadomo po co. Nie kontynuowałaś tego wątku. Poza tym jak mówiłam fabuła była nudna, a prędkość akcji za szybka.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (12/15)
Nie będę się czepiała tak bardzo. Opisy jako tako były. Wspominałaś o otoczeniu, o przeszłości postaci i o tym, co robią teraz. Nie unikałaś tego, w porządku. Jednakże czasami nie miało to sensu, tak jak nagle informacja o cięciu się. Piszesz o czym innym, dajesz coś kompletnie nie na miejscu. Ale takich błędów nie widziałam tak dużo. Na pięć rozdziałów było dobrze.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (9/10)
Nie było tak tragicznie. Wiedziałam, co bohaterka myśli, czuje. W ogóle to ma bardzo ładne imię. Ale nie o tym tu. Cieszę się, że nie unikałaś opisów. W opowiadaniu są one bardzo ważne. W zasadzie bardziej podobały mi się perspektywy Harry'ego niż Arabelli, ale jak kto woli, prawda?
~zapis dialogów (0/5)
Czasami dobry, czasem nie. Przeważnie zapominasz o spacji przed "-", choć poprawnie powinno wstawiać się pauzę lub pół pauzę. O poprawnym zapisie dialogów jeszcze poczytaj.
~interpunkcja (3/10)
W niektórych częściach, interpunkcja leży. Naprawdę. Przecinki powinnaś stawiać, gdy się do kogoś zwracasz, przed imiesłowami, gdy piszesz "tak, byłam" lub "nie, to nie ja". 
~spójność tekstu (12/15)
Okej, spójność tekstu jest w porządku. Nie ma przeskoków czasowych. W zasadzie nie mogłoby tego być, bo co chwila ciągniesz akcję długo i namiętnie. Nic się nie zmienia. Za szybko.
W sumie zdobyłaś 67 punktów. Jest to ocena Dobra.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Proszę uważaj na te błędy. Stać cię na więcej, wiem to. Jesteś na dobrej drodze, więc musisz popracować nad stylem i interpunkcją. Musisz mieć również ciekawy pomysł. Życzę ci powodzenia.
~Skyfallgirl.

1 komentarz

  1. Dziękuję za miłe słowa i za szczerą krytykę. Chciałbym jeszcze podziękować za wszelki czas jaki poświęciłaś na recenzję. Będę bardzo starała się wcielić twoje cenne uwagi w moje opowiadanie.
    Jeszcze raz dziękuję za wszystko xxx

    OdpowiedzUsuń