Ariana dla WS | Blogger | X X X

15 czerwca 2015

|54| W zwierciadle codzienności

W zwierciadle codzienności
Storyofmylife
http://okiemdziewczynysiatkarza.blogspot.com/
 -Wygląd (12/20)  W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (5/10) 
Wielkość czcionki jest dobra. Czytelna i nie trzeba mrużyć oczu. Dla osób z wadą wzorku to problem, uwierz mi. Tekst nie jest wyjustowany. Nie zadbałaś także o akapity. Będzie lepiej, jeśli będziesz się do  tego stosować. Wtedy opowiadanie będzie wyglądało estetycznie, ładnie. Ściąganie tekstu na prawą stronę nie jest dobre.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (7/10)
Nie będę ukrywać, że wygląd nie powala na kolana. To zwykły szablon bloggera. Podoba mi się tło. Jest białe ze wzorem. Jednak moim zdaniem czcionka nie pasuje do całości. Zamieniłabym ją na Georgię albo Times. Może powinnaś zamówić szablon? Albo pobrać jakiś neutralny. Tak byłoby ładniej :).
-Treść(0/90) W tym:
~Styl pisania (3/10)
Styl pisania jako sam w sobie, nie jest zły. Co innego nieco leży. Twoja interpunkcja oraz literówki. Sporo błędów wyłapałam już w prologu, kiedy to zapomniałaś "ą", "ę". Takich słów było kilka. Jestem pewna, że nie sprawdzasz tekstu przed dodaniem. W innym wypadku nie pojawiałyby się takie błędy jak: mowic. Pisałaś to na telefonie? Jeśli tak to i powinnaś to później poprawić.
Rozdział 1
Po skończeniu magisterki z fizjoterapii {przecinek} niezmiernie cieszyłam się z tego {przecinek} że wybrałam się na ten kierunek. 
Byłam jedynaczka{...} {zjadłaś ą}
Siedząc sama na lunchu, szukając w telefonie jakiś ogłoszeń {przecinek} gdzie nie potrzebowali{potrzebowaliby} by jakiegoś fizjoterapeuty, dosiadła się do mnie jakaś blondynka. 
Usiadła, uśmiechnęła się i zaczęłyśmy rozmawiać. Tak poznałam Ole. {ę}
Doczepię się do tego fragmentu. Mogłaś zrobić dłuższe wspomnienie o tym jak poznała przyjaciółkę. Wspomnieć o czym rozmawiały, zaciekawić czytelnika. Ty wszystko zrobiłaś w dwóch zdaniach. Po co? Śpieszyło ci się? To nie jest kartka, tu miejsca nie zabraknie.
Tysiąc literówek w całym rozdziale, dlatego może przejdźmy dalej.
Na imprezę kupiłam sobie wybrany zestaw.
To jest nienawidzony przeze mnie największy błąd! Dodawanie podlinkowanego zdjęcia ze stylizacją zamiast opisu. Dobrze, chcesz obrazek to go wstaw. Ale na litość, nie możesz zapominać, że opisujemy słowami, a nie zdjęciami. To nie jest blog life stylowy.
Oczywiście w pierwszym rozdziale dzieje się wszystko. Są studia, jest przyjaciółka, która od razu zaprasza ją na imprezę. No, bo czemu nie? Wchodzi i poznaje wszystkich bohaterów. Jeszcze lepiej. To po co nam następne rozdziały, jak w tym mamy już całe opowiadanie?
Nie ma sensu, abym wypisywała błędy z kolejnych rozdziałów. Wyglądają one podobno. Literówki, braki przecinków. Trzy zdania zamiast jednego. Czasami banalne, za banalne i błahe teksty. Nie mówię o dialogach.
~fabuła (3/10)
Naczytałam się tryliard fanfiction o tym, jak ukochany rani dziewczynę i ona jest taka zraniona i ciągle płacze, i cały czas jest zraniona. (Tak, te powtórzenia są celowo). Przeważnie do siebie wracają. Ba! 1/100 opowiadań to inne zakończenie. W przypadku akurat takiej fabuły. A więc oryginalności nie było za wiele, lecz spodobało mi się, że historia jest o siatkarzach. To taki mały plus. Jeśli byłaby lepiej wykonana, fabuła byłaby ciekawsza. To zależy od nas, czy dobrze przedstawimy pomysł.
~'prędkość' akcji (0/5)
O! Idealny podpunkt. Prędkość akcji, skarbie, jest dużo za szybka. Nie możesz wszystkiego wciskać w pierwszy rozdział. Halo! Czytałaś kiedyś książkę, w której bohaterka zrobiła już wszystko na samym początku? Jeśli czytałaś, to wiedz, że książka była słaba.
Musisz zwolnić. Zacznij rozwijać wątki i rozpisywać się. Nie skupiaj się na samych dialogach. Wzbogać słownictwo.
~sposób zaciekawienia czytelnika (2/10)
Oprócz siatkarzy nie zaciekawiło mnie nic. Ani pomysł ani twój styl. Bo może, gdyby było dobrze wykonane, a nudne, to czytałabym. Ale niestety tak nie było. Jeśli chcesz mieć czytelników, którzy będą zadowoleni z tego, że nie czytają opowiadania z samymi błędami, to postaraj się poprawić to, o czym wspominałam. To nie jest taka ciężka praca. Przecież może być tylko lepiej.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (1/15)
O świecie bohaterów nie dowiedziałam się nic. Prócz tego, że w pierwszym rozdziale wspomniałaś, że jej rodzice mają firmę, a ona studiuję. Ta da, koniec. A gdzie opis bohaterki? Gdzie jej przeszłość, marzenia, uczucia...Cokolwiek? Założyłaś, że każdy wie kto to jest SKRA Bełchatów. Prawda? Chyba się nie mylę. Ale nie każdy wie. Nie zapominaj o tym. Ktoś chce przeczytać twoje opowiadanie, lecz nie ma bladego pojęcia o co chodzi, bo nie dajesz żadnych opisów.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (2/10)
Jak wspominałam wyżej, wszystko to leży. Opisy krajobrazu? Zero. Opisy uczuć? Może w prologu. Opisy przedmiotów i tym podobnych? Em...nie było. A wygląd? Rozumiesz post z bohaterami, lecz mogłaś zamieścić pokrótce opis wyglądu postaci.
~zapis dialogów (2/5)
Takiego zapisu dialogów, to ja dawno nie widziałam! Na początku przerażało mnie to, że piszesz z kropeczkami jakimś i z nawiasami. (karol), (Kłos), (Andrzej)...Co to miało być? Potem na szczęście się poprawiłaś. Chociaż i tak są nie prawidłowe i o tym proszę poczytaj na różnych forach internetowych. 
~interpunkcja (2/10)
Słabiutko. Nie będę tego ukrywać. Wiele pracy przed tobą. Przecinki przed "że", "gdzie", "ale", "kiedy" bolą mnie najbardziej. To powinno umieć się już w podstawówce. Rozumiem, że można zapominać o przecinkach przed imiesłowami. Biorę gazetę, pijąc kawę. (przykład).
~spójność tekstu (3/15)
Od sasa do lasa. Byłam na studiach, rozmawiałam w jednej linijce, znalazłam przyjaciółkę, byłam na imprezie. Hopaj siupaj, z jednej sceny do drugiej. Poczekaj, zwolnij. Przemyśl co piszesz. Sklej to wszystko w całość, bo z czasem tekst straci sens. 
W sumie zdobyłaś 30 punktów. Jest to ocena dopuszczalna.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Przykro mi, że muszę postawić taką ocenę. Nie lubię kogoś krytykować, ale przyda się czasem mocny kop w tyłek. Chcę cię zmobilizować. Naprawdę może być dobrze, jeśli się tylko bardziej postarasz. Życzę ci tego.
~Skyfallgirl.

5 komentarzy

  1. Dziękuje szanuje twoje zdanie.
    Jednakże mi się mój szablon podoba i nie mam zamiaru go zmieniać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co to, znowu jakiś zastój?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co? Nie wolno? ;P

      Usuń
    2. Wolno, wolno, zwyczajnie jestem ciekawa.

      Usuń
    3. Po prostu jesteśmy w trakcie dalszego oceniania ;) Spokojnie. Niedługo ukaże się kolejna ocena :3

      Usuń