Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|55| Remember

Edytuj post

Nazwa bloga. - Remember
Autor bloga.- Ada.MłaPi
adres bloga.- http://remember-harry-styles-fan-fiction-pl.blogspot.com/
-Wygląd (17/20)  
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (7/10) 
Do czcionki i jej wielkości nie mam zastrzeżeń w prologu i rozdziale pierwszym. Potem...Potem tekst jest zaznaczony na kolor, co wygląda okropnie. W rozdziale trzecim jest tak samo. Dopiero potem się to poprawia. Super, że robisz akapity. Tylko czemu nie justujesz tekstu? Wtedy on nie jest przesunięty do prawej stronie i wygląda lepiej. Zadbaj o to.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Jesteś kolejną osobą, której recenzuję blog z tym szablonem. Widać, że popularny. No nie ważne. Jest ładny, granatowy, przyciąga czytelnika. Css nie jest przesadzone. Nagłówek przedstawia głównego bohatera. 
-Treść(54/90) 
W tym:
~Styl pisania (5/10)
Styl pisania jest dobry. Twoje słownictwo nie jest małe, a więc wzbogacasz tekst czymś ciekawym. Robisz podstawowe błędy interpunkcyjne, co ujmuje wszystkiemu. Nie lubię tego. Nie lubię nie pilnowania prostych spraw.
Prolog
-{spacja}Nie możemy…- wyszeptałam {przecinek} gdy między naszymi ustami pojawiła się centymetrowa przerwa.
On jednak nie posłuchał i wpił się ponownie w moje usta {przecinek} wsuwając ręce pod moją koszulkę.
Chciałam go odciągnąć tym gestem, jednak pobudziło go to jeszcze bardziej. 
-{spacja}Nie powinniśmy…- powiedziałam nieco głośniej{brak spacji} ,gdy on znaczył mokrą ścieżkę pocałunków po mojej szczęce i szyi. 
I tak błąd na błędzie interpunkcyjnym. A to jest dopiero prolog. Naprawdę zapoznanie się z paroma zasadami nie jest trudne. Nie będzie aż tak odrzucało. Poza tym często stawiasz spację przed kropką lub przecinkiem. Tego nie robimy! Broń Boże. Nie wolno. Rozumiesz? Okej. To tak więcej nie rób.
Krok po kroku zaczęłam się od niego do tyłu cofać starając się patrzeć na wszystko oprócz na niego.
To zdanie nie ma żadnego sensu. Po pierwsze jak się cofasz to tylko do tyłu. Do przodu nie można się cofać. Więc po co to "do tyłu"? Po drugie składnia leży.
Zaczęłam się cofać, krok po krok, starając się patrzeć na wszystko, tylko nie na niego.
Rozdział 1
-Cholera.- przeklęłam sama do siebie i ponownie skreśliłam całe działanie .Prychnęłam i rzuciłam długopisem w ścianę.- Pierdole.
Ponownie zapis dialogów jest zły. O tym wspomnę później. Kolejny raz mamy spację przed kropką. Nie bolą cię od tego oczy? To aż razi niepoprawnością. Za dużo stosujesz spójnika "i". Zamień to na imiesłowy lub inne spójniki. Tak wiem, powtórzyłam słowo spójnik. Teraz zrobiłam to trzeci raz, ale nie wiem, jak je zastąpić.
-Nie pierdol tak, bo ci się rodzina powiększy.- weszła do mojego pokoju Kim, rzuciła się na moje łóżko koło mnie wgryzając się w jabłko.-Jestem pewna ,że twojemu kochasiowi się to nie spodoba.- prychnęła rozbawiona swoim mało śmiesznym żartem, plując na mnie i zeszyty mieszanką jej śliny ,i jabłka. 
- Nie pierdol, bo ci się rodzina powiększy. - Kim weszła do mojego pokoju. Rzuciła się na łóżko, na którym siedziałam, wgryzając się w jabłko. - Jestem pewna, że twojemu kochasiowi to się nie spodoba - prychnęła rozbawiona mało śmiesznym żartem, plując na mnie i zeszyty mieszanką jej śliny oraz jabłka.
Nie musisz powtarzać co chwila "mój", "mojego". To jej perspektywa. Domyślamy się, że jak to jej łóżko, skoro weszła do JEJ pokoju.
{...}przygryzłam wargę przeczesują swoje brązowe włosy. Skoro to ona je przeczesywała, to chyba nie przyjaciółki, tylko swoje. Zbędny jest zaimek dzierżawczy. 
-{spacja}Cholera. {bez kropki}- mruknąłem i trzymany  prze ze {przeze}mnie przedmiot wylądował na podłodze.
-{spacja}Haroldzie{przecinek} jeśli w tej chwili nie ruszysz swoich czterech liter do sali konferencyjnej{przecinek} obiecuję ci ,że wyrzucę cię siłą przez okno {bez kropki}.- gdy przestał mówić {przecinek} usłyszałem piknięcie i ponownie nastała cisza.
-Jeśli będę miał szczęście, to fanki mnie pożrą i nie będę musiał tam iść.- odpowiedziałem do ciszy.
- Jeśli będę miał szczęście, fanki mnie pożrą i już nie będę musiał tam iść - odpowiedziałem do samego siebie.
Pamiętaj o powtórzeniach oraz tym, że po zwrocie do jakiejś osoby, stawiamy przecinek.
Znajdując się w krótkim holu mojego mieszkania,  skręciłem w prawo i poszedłem prosto. Znalazłem się w przestronnym salonie.
Rozdział drugi rozpoczynasz czasem teraźniejszym. Zdecyduj się, błagam. Albo w jedną stronę albo w drugą. Zaczynałaś przeszłym, więc po co zmieniłaś? Najlepsze i tak jest na końcu rozdziału. Ponownie wracamy do czasu przeszłego. W tym momencie zgubiłam logikę, przepraszam...
Błędy...Podobne do poprzednich. Mogę wypisywać. Ale będzie to wyglądać tak samo jak na górze. 
~fabuła (8/10)
Okej. Nie będę taka surowa. Fabuła jest w porządku. Obydwoje są sławni, Harry bardziej, nie poznaje go w tłumie fanek na koncercie lub też nie wylewa na niego kawy. Pomysł jest dobry. Tylko wykonanie nieco gorsze. Musisz poprawić błędy, które wyznaczyłam. A może coś pominęłam...Po prostu postaraj się ulepszać pisanie. 
~'prędkość' akcji (3/5)
Trochę za szybko jak na mój gust. Całą historię bohaterki mamy praktycznie w dwóch rozdziałach. Nie spodobało mi się to. Mogłaś zwolnić i rozciągnąć to bardziej. Wiesz, zaciekawić czytelnika tajemniczością. Dzięki niedosytowi i jeszcze niecierpliwiej czekałby na rozdział.
~sposób zaciekawienia czytelnika (5/10)
Moim zdaniem wiele zależy od wykonania. Myślę, że się zgodzisz. Jeśli coś ci przeszkadza, nie podoba się, nie czytasz. Tak jak z książkami. Jest nudna, odstawiasz ją. Mnie bardzo denerwują głupie błędy, mówię o tym kolejny raz. I tych głupich błędów można było wiele razy uniknąć. Jeśli chcesz zaciekawić czytelnika to sama fabuła nie wystarcza. Poza tym musi być ona bardziej dopracowana i rozbudowana. Nie możesz od razu podstawiać nam wszystkiego pod nos. To nie oto chodzi. Nikt cię nie goni. Punkty masz za pomysł. Wykonanie jeszcze słabe, aczkolwiek nie najgorsze.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (10/15)
Zwiastun przedstawia nam więcej, niż rozdziały. Dlaczego? Bo bardziej skupiasz się na dialogach, na krótkich sytuacjach. Plus za wspomnienia w drugim rozdziale lub trzecim, ale były one przedstawione za szybko. Spróbuj przenosić to, co masz w głowie na papier (czyt. blogger). Daj nam do wyobrażenia sobie całe otoczenie, bohaterów, których opisów zabrakło. To jest bardzo ważne. Chcemy ich poznać przez twoje opowiadanie. 
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (6/10)
Tego również nie było za dużo. Czasami wspominałaś o ubiorze. Trochę za mało opisów o charakterach postaci i o ich uczuciach. Nie możesz zawierać tego w dwóch zdaniach. To za mało. To nie dialogi są podstawą opowiadania. 
~zapis dialogów (0/5)
Na starcie zero punktów, bo zapis jest nieprawidłowy. Po pierwsze przez po pauzie mamy spację. Po drugie zamiast "-" stosujemy pauzy lub półpauzy. Nie czepiam się tego tak bardzo, chociaż jest to błąd. Proszę, zapoznaj się z odpowiednim zapisem i popraw to.
~interpunkcja (4/10)
Tak, to jest część, którą bardzo musisz poprawić. BARDZO. Daję duży nacisk. Przecinki przed imiesłowami, przed "gdyż", "gdy", "który" itp. Tego brakuje.
~spójność tekstu (13/15)
Spójność tekstu raczej była. Oprócz za szybkiego tempa. Dobrze, gubiłam się w zmianach czasu. To jest duży błąd i nie możesz tego bagatelizować. Albo jedno albo drugie. Pamiętaj.
W sumie zdobyłaś 71 punktów. To daje ocenę dobrą.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Mogło być lepiej, tak powiem. Bo gdyby nie te błahe błędy i więcej opisów, twój tekst byłby dobry. Rozumiesz? Nie piszesz źle. Rozwijasz się, lecz musisz poprawić najważniejsze sprawy. A interpunkcja jest bardzo ważna!!! Dochodzą jeszcze bardziej rozbudowane opisy o bohaterach, rzeczach, ich świecie. Wtedy będzie dobrze. Mam nadzieję, że w jakiś sposób ci pomogłam. Życzę ci powodzenia i weny.
~Skyfallgirl

2 komentarze

  1. Dziękuje bardzo za subiektywną opinię .:)
    I naprawdę zgadzam się z tobą w stu procentach ,odnoście wszystkiego. Z przecinkami walczę, jednak jako dyslektyk... Jestem ślepa niestety na takie rzeczy.-,-' Oczywiście potrafię tekst czytać kilkanaście razy ,ale po prostu niektóre są dla mnie nieuchwytne. :)
    A twoje rady na pewno pomogą mi w rozwijaniu się! I zapamiętam je na długo. :)
    Pozdrawiam
    Ada xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Dobrze, że jako dyslektyk próbujesz pisać. Ale nawet w komentrzu stawiasz przecinek po spacji.

      Usuń

© Agata | WioskaSzablonów.