Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|61| Keep calm and be freedom

Edytuj post

"Keep calm and be freedom"
Ta zupełnie inna
 http://www.princess-and-1d-story.blogspot.com/
 -Wygląd (11/20) 
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (3/10)
Wielkość czcionki jest w porządku, jednakże sama ona mi się nie podoba, ale to mój gust. Tekst nie wyjustowany, nie posiada akapitów. Estetyka leży. Musisz o to zadbać. Wtedy wygląd całego bloga będzie bardziej przyzwoity.
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (8/10)
Szablon jest ładny. Ma dobrze wykonany nagłówek. Kolorystyka jest przyjemna dla oka. Przyczepię się do menu. Przez różowe linki ciężko widać tekst. Lepiej to popraw.
-Treść(0/90)
W tym:
~Styl pisania (3/10)
Styl pisania masz średni. To znaczy, że jeszcze dużo przed tobą, ale nie jest najgorzej. Widać jakiekolwiek postępy. Nie możesz pisać, jakbyś rozmawiała z koleżanką. Tak ten tekst wygląda. Jest różnica między mową potoczną, kiedy „gadasz”, a pisaniem, kiedy tworzysz. Używaj ładniejszych słów i zdań. Brakuje tylko „idź se” w dialogach.
Zastanawialiście się kiedyś{przecinek} jak to jest być kimś kim nie jesteśmy teraz?{spacja}Bo ja owszem i to wieeele razy. – Po co to „wieeele”? Nie rozciągaj głosek.
Ludzie powtarzają mi "Ale masz fajnie","Chciałabym być na twoim miejscu","Bycie księżniczką to super sprawa bo nie trzeba nic robić i ma się dużo pieniędzy,szkoda że nią nie jestem" etc.
Ludzie powtarzają mi: "ale masz fajnie" ,"chciałabym być na twoim miejscu", ‘’bycie księżniczką to super sprawa, bo nie trzeba nic robić i ma się dużo pieniędzy, szkoda że nią nie jestem" etc. – Zdanie poprawione, ale to i tak jest miszmasz. Inaczej bym to ujęła, spróbowała napisać.
Nie podoba mi się to, że nie robisz spacji po przecinkach i kropkach. Dlaczego? Gdzie widziałaś, aby tak stawiano znaki interpunkcyjne? To razi w oczy. Przynajmniej mnie.
I gdy po raz 200 w telewizji leci jakiś hit Disney'a o księżniczce,której największym problemem jest wybór sukienki na bal to rzygać mi się chce. – Szyk zdania. I gdy po raz dwusetny w telewizji leci jakiś hit Disney’a o księżniczce, której największym problem jest wybór sukienki na bal, chce mi się rzygać.
Miałam wszystko co chciałam,ale nie miałam życia.Pewnie to głupio brzmi,ale ostatnio gdy tata był w delegacji u króla Hiszpanii to wbrew Jego woli oglądałam film-FILM MŁODZIEŻOWY!!! – Dlaczego Jego z dużej litery? Nie zwracasz się do Boga, mówisz o jej tacie. Po co te !!! na końcu? Wystarczy ! i tak każdy zobaczy.
Miałam wszystko czego chciałam, ale nie miałam życia. Pewnie głupio to brzmi, ale ostatnio, gdy tata był w delegacji u króla Hiszpanii, to wbrew jego woli oglądałam młodzieżowy film.
    Nie zgadniecie o czym!O księżniczce.Tylko,że ta księżniczka musiała uciekać z jakiegoś wymyślonego kraju bo jakiś generał ją chciał zabić i wtedy jakaś tajna agencja razem z tajnym agentem wysłała ją na jakąś wieś w USA,gdzie mogła prowadzić zupełnie normalne życie**. – Co rozumiem z tego opisu? Coś tam, ktoś tam, przez coś. Jakaś tam, gdzieś tam, z kimś tam. To nie ma sensu. Wybacz. Na twoim miejscu poprawiłabym ten fragment i bardziej urozmaiciła.
Rozdział 1
  Wyjeżdżam. To już postanowione! Do Londynu ponieważ w Wielkiej Brytanii jestem raczej nieznana bo wystarczy im ich rodzina królewska,a po za tym gdy byłam tam 2 lata temu to zachwyciłam się tym miastem. – Zacznijmy od tego, że ja dalej nie wiem czyją księżniczką ona jest. Skąd pochodzi? Nic nie wyjaśniłaś. Te trzy zdania, które zaczynają rozdział pierwszy nie mają sensu.
 Wyjeżdżam. To już postanowione! Wyjeżdżam do Londynu, ponieważ w Wielkiej Brytanii jestem raczej nieznana. Wystarczy im ich rodzina królewska, a poza tym, gdy byłam tam dwa lata temu to zachwyciłam się tym miastem. – to i tak jest błędne. Co ma wspólnego Rodzina królewska z tym, że ona się zachwyciła Londynem?
-Anabello,przyszedłem zapytać przed kim tak uciekałaś 10 minut temu - oznajmił zaciekawionym głosem
-Mogę ci zaufać? - zapytałam prosto z mostu
Nie miałam pojęcia, że na końcu dialogu nie stawia się kropek. Naprawdę. Strasznie denerwuje mnie robienie tak błahych błędów. Ktoś chce pisać, a robi takie wpadki. Przecież to karygodne, żeby zapominać o znakach interpunkcji.
Dalej jest jeszcze masa błędów, ale przejdźmy do najgorszego. Zaraz po nie stawianiu kropek.
Dzisiaj specjalnie złamałam zakaz, żeby oglądnąć na internecie obecne trendy bo nie chciałam się wyróżniać i po dokładnym przejrzeniu szafy ubrałam coś takiego:- W co się ubrała, przepraszam? Co to jest to „coś takiego”? Zdjęcie? Ubrała na siebie zdjęcie? No właśnie. Powinnaś to opisać, a tego nie zrobiłaś.
Nie będę wyznaczała kolejnych błędów. Po raz kolejny powtórzę, że błędy są podobne i powtarzają się.

~fabuła (2/10)
Fabuła jest przeciętna. To, że dziewczyna jest księżniczką nie jest oryginalne. Wiele było takich opowiadań. Przeważnie głównym bohaterem był Harry, który pomagał jej się odciąć od świata królewskiego. Pomysł dosyć przewidywalny. Gdyby nie to, że musiałam przeczytać to opowiadanie, nie zrobiłabym tego. Nie podobało mi się i niczym nie zaciekawiło.
~'prędkość' akcji (0/5)
Prędkość akcji jest bardzo szybka, czyli za szybka. Nie rozwinęłaś żadnego wątku. Nie przedstawiłaś nam bohaterów, ich życia, otoczenia.
~sposób zaciekawienia czytelnika (0/10)
Moim zdaniem opowiadanie zaciekawia tylko wtedy, gdy pomysł jest oryginalny, inny niż wszystkie i kiedy historia jest dobrze pisana. Rozumiem błędy, literówki, ale nie AŻ takie. Nie tak duże. Jeśli ktoś się naprawdę stara, to to widać. Dlaczego? Bo z każdym rozdziałem jest większy postęp. Życzę ci, abyś poprawiła swój styl.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (0/15)
Nic. Zero. Zupełne zero, jeśli chodzi o opisy. Jak już mówiłam, nie wiem jaką księżniczką jest główna bohaterka. Nie wspomniałaś o tym. A chyba jednak powinnaś. Zabrakło też opisów ubrań, wyglądu, świata dookoła. Skupiłaś się na kilku zdaniach i dialogach, też krótkich i bezsensownych.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (0/10)
Nie będę się powtarzać. Pisałam o tym w Stylu pisania oraz nieco wyżej. Zdania nie zmieniłam.
~zapis dialogów (0/5)
Nieprawidłowy. Radzę poczytać w Internecie o tym, jak zapisuje się dialogi. Tam masz wszystko objaśnione bardzo jasno.
~interpunkcja (0/10)
O tym mówię podczas całej tej analizy. Interpunkcja to twoja pięta Achillesowa. Musisz poczytać, poćwiczyć, poprawić. To wcale nie jest takie trudne wbrew pozoru. Zapamiętasz raz, potem już to umiesz.
~spójność tekstu (0/15)
Nie za bardzo widziałam tam spójność tekstu. Zaznaczyłam już na początku, że wszystko co napisałaś to takie „ktoś tam, gdzieś tam”. Dosłownie.
W sumie zdobyłaś 16 punktów. Jest to ocena niedopuszczalna.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Dałaś opowiadanie do oceny, a ja się tego podjęłam. Nie chciałam cię urazić, chciałam pomoc. Mam nadzieję, że tak to odbierzesz. Cały blog jest do poprawy. Radziłabym ci to wszystko napisać jeszcze raz, lepiej. Myślę, że dasz radę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Agata | WioskaSzablonów.