Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|63| Niebezpieczny Związek. Razem Mimo Wszystko ~ Leonetta

Edytuj post

A oto moja druga recenzja bloga Niebezpieczny Związek. Razem Mimo Wszystko ~ Leonetta autorstwa Calli.  Zatem, do dzieła, kamraci!
- Wygląd (13/20)
W tym:

~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (8/10)
                 Wielkość czcionki, jak i sam dobór jej stylu są odpowiednie. Zdaję mi się, że czytelnicy nie męczą się zbyt przy czytaniu, ponieważ wszystko jest wyraziste i dość dobrze dobrane. Natomiast, frustruje mnie jedna rzecz, którą coraz częściej widzę, odwiedzając różnorakie blogi z opowiadaniami.. Między innymi, mam na myśli ta głupia różnorodność czcionki w gadżetach i postach. To nie wygląda ładnie - moim zdaniem. Jako że zazwyczaj zwracam na to uwagę, radzę ci coś z tym zrobić. Stawiaj raczej na jednolitość i spójność w wyglądzie, bo - jak to mówią lub nie - treść to zdecydowanie nie wszystko. 
            Tekst jest wyjustowany, natomiast nie mam pewności, czy to, co powinno być akapitami w rzeczywistości nimi jest. Nie wydaje mi się. Idziesz w dobrą stronę, bo te.. spacje? między każdą następną myślą przypominają akapity, które posiadają właśnie takie zastosowanie teoretyczne. Hm, muszę chwilę pomyśleć nad tym, co powinnam ci powiedzieć.. Uhm, moja nauczycielka od języka polskiego powtarza, że akapit MUSI BYĆ widocznym wcięciem w tekście, właśnie takim, jakie ja robię teraz - w tej notatce - lub takim, którego używają niektóre dziewczyny z załogi w swoich ocenach.  

~Odczucia do kolorystki, jak i całego szablonu (5/10)
                   Kolorystyka szablonu jest absolutnie w porządku. Podoba mi się, jak najbardziej. Ale.. No właśnie, ale ten.. nagłówek. Na początku wydawał mi się okej, jak wszystko inne na pierwszy rzut oka. Jednak, kiedy przyjrzałam się temu dokładniej zauważyłam dość nieproporcjonalną - jeśli można tak powiedzieć - postać Leona. Zdjęcie Violetty jest ładne, ale to małe coś pod nią nie. Kompletnie nie mam pojęcia, jaka była koncepcja twórcza autora bądź autorki szablonu i myślę, że nie mam zamiaru w to ingerować, aczkolwiek ta fotografia jest kategorycznie zbyt mała, jakoś krzywo ułożona i w zestawieniu z wizerunkiem dziewczyny tworzy jakąś absurdalną całość, która nie współgra ze sobą. Powinnaś skontaktować się z autorem tego dzieła i spytać o możliwość innego ułożenia portretów głównych bohaterów lub po prostu skombinować inny szablon na miejsce tego. 
              Pomijając sprawę ze stykówkami kolejną rzeczą, nie pasującą mi do całości nagłówka jest napis, w sensie jego egzystencji. Jeśli już miał się tam pojawić powinien być zdecydowanie większy i być może skonstruowany inną czcionką, bo w tej coś mi nie pasuje.
               Reasumując, ujmę to następująco.. nagłówek podlega zmienia bez żadnego ale. Próbowałam nawet zasłonić dłonią rzeczy, które mi w nim nie pasują i bez nich lub z nimi pod inną postacią szablon wygląda naprawdę dobrze, lepiej. Radzę ci to przemyśleć. 


- Treść (83/90)
W tym:

~Styl pisania (8/10)
           Twój styl pisania jest dobry. Nie robisz błędów poza kilkoma, naprawdę nielicznymi literówkami, które od czasu do czasu wyłapałam. Z rozdziału na rozdział starałaś się ich unikać. To zrozumiałe, ja też tak miałam na początku swojej kariery z blogowaniem.
                 Poza tymi, huh, dość dobrymi błędami znalazłam trochę powtórzeń i kilka razy pisałaś pleonazmem, czyli używałaś tzw. masła maślanego w wypowiedziach. Jest zatem naprawdę, naprawdę okej. Twój styl jest bardzo dobry, możesz jedynie sprawiać, by był jeszcze lepszy.

~Fabuła (10/10)
              Zdaję mi się lub nie, ale nigdy wcześniej nie czytałam podobnego opowiadania, a trzeba przyznać, że mam za sobą okropnie dużo fanfictions, różnego rodzaju. Widać, że twój pomysł był oryginalny i przyszedł ci do głowy nagle. Jest urocza miłość od pierwszego wejrzenia, choć w sumie powinnam rzec zauroczenie, dotyczące obu stron. Opowiadanie zawiera kilka wątków, nie skupiasz się tylko na jednym, a to dobre, jak najbardziej. Ujmę to tak.. po prostu jeszcze nigdy nie czytałam fanfiction o surogatce.
 
~Prędkość akcji (4/5)
               Akcja jest nieco za szybka, ale ma to swój urok. Bohaterowie zakochują się w sobie - jeśli mogę się tak wyrazić - już w pierwszych rozdziałach, ale żadne z nich nie chce się do tego przyznać, więc aż do rozdziału ósmego, który jest jednym z aktualnych, nie znają swoich uczuć. Nie uprawiają stosunku w drugim rozdziale, choć muszę przyznać, że nazwa notatki numer sześć nieco mnie zmyliła, ale chyba taki miała cel. Z tym jest w porządku.      

~Sposób zaciekawienia czytelnika (10/10)
                Kończysz notatki w idealnych momentach; w momentach, w których człowiek aż krzyczy z niedosytu tego, co przekazałaś w rozdziale. Zdecydowanie masz w swoim stylu pisania coś, co sprawia, że chce się więcej, więcej i więcej.  Zatem, nie pozostaje mi nic innego, jak przejść dalej.
      

~Umiejętność tworzenia świata przedstawionego i jego bohaterów (14/15)
                  Masz pojęcie o bohaterach, o których piszesz i o świecie, w którym żyją. Wiemy, czym się zajmują, znamy ich uczucia, wiemy, jak wyglądają. Muszę przyznać, że sporządzasz bardzo dobre opisy uczuć bohaterów, wiele z nich możemy wywnioskować o danej postaci i o tym, jaka jest. Mogłabyś jedynie bardziej opisywać wygląd ludzi takich, jak ojciec Leona, czyli tych, których zdjęć nie ma w zakładce bohaterowie. Ale to tylko jedno zastrzeżenie, co do wszystkiego.

~Opisy (przedmiotów, krajobrazów, przeżyć/uczuć) (10/10)
                Wszystko jest tak, jak być powinno. Uczucia bohaterów opisujesz tak, że czytelnik może idealnie wczuć się w ich obecną sytuację, dosłownie. Opisy krajobrazów też są, jak i te przedmiotów. Wszystko na swoim miejscu.

~Zapis dialogów (3/5)
                  Zapis dialogów jest jednocześnie poprawny i niepoprawny. Czasem gubisz się i nie wiesz, czy postawić tę kropkę na końcu dialogu czy też nie, ale ogólnie nie ma jej, kiedy tak powinno być, ale czasem brakuje jej w miejscach, w których aż się prosi o jej obecność. Powinnaś po prostu doprecyzować swoją wiedzę na ten temat.

~Interpunkcja (9/10)
               Tu jest bardzo dobrze. Z tego, co czytałam chyba ze dwa, trzy razy zapomniałaś o przecinku w miejscu, w którym powinien być, ale na ogół widzę, że dobrze znasz zasady interpunkcji. Brawo dla ciebie!

~Spójność tekstu (15/15)
            Tekst jak najbardziej spójny. Nie posiada niedomówień, nie pomijasz szczegółów ani żadnych wątków wcześniej wymienianych w rozdziałach. Daję więc maksymalną liczbę punktów.


W sumie otrzymałaś 96 punkty, co daje ocenę bardzo dobrą.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
                 Moją jedyną radą będzie to, byś wcieliła w życie przynajmniej połowę wskazówek, których udzieliłam ci w poszczególnych podpunktach. Piszesz naprawdę dobrze, a jedyną rzeczą, którą możesz robić to - jak wspominałam wcześniej - doprecyzowanie swoich umiejętności. Przepraszam, jeśli moja notatka jest zbyt długa, być może nieco nużąca. Mam zwyczaj rozpisywania się, tłumaczenia: co?, dlaczego właśnie tak, a nie inaczej? Staram się stawiać sprawy w jak najjaśniejszym świetle. No nic. Pozdrawiam i życzę mnóstwo weny i czytelników!

5 komentarzy

  1. "Natomiast, frustruje mnie jedna rzecz (...)".
    Bez przecinka.

    "(...) odwiedzając różnorakie blogi z opowiadaniami..".
    Albo dwukropek (":"), albo wielokropek ("..."), innej opcji niestety nie ma.

    "Między innymi, mam na myśli ta głupia różnorodność czcionki (...)".
    Bez przecinka.
    tę głupią

    "Jednak, [bez przecinka] kiedy przyjrzałam się temu dokładniej [przecinek] zauważyłam (...)".

    "Pomijając sprawę ze stykówkami [przecinek] kolejną rzeczą, [bez przecinka] nie pasującą (...)".
    Stykówkami? Chyba literówka, raczej "stylówkami", chyba że o czymś nie wiem...

    "Jeśli już miał się tam pojawić [przecinek] powinien być zdecydowanie większy i być może skonstruowany inną czcionką, bo w tej coś mi nie pasuje".
    "Skonstruowany inną czcionką"? To brzmi co najmniej dziwnie...

    "(...) nagłówek podlega zmienia (...)".
    Zmianie.

    "Nie robisz błędów poza kilkoma, naprawdę nielicznymi literówkami, które od czasu do czasu wyłapałam".
    Bez pierwszego przecinka.
    Skoro "od czasu do czasu" to "wyłapywałam".

    "Poza tymi, huh, dość dobrymi błędami znalazłam trochę powtórzeń i kilka razy pisałaś pleonazmem (...)".
    Drobnymi błędami.
    Pisałaś (jeszcze lepiej - napisałaś) pleonazm. Wszak pleonazm to nie długopis, by nim sobie pisać. ;)

    "Zatem, nie pozostaje mi nic innego (...)".
    Bez przecinka.

    "Mogłabyś jedynie bardziej opisywać wygląd ludzi takich, jak ojciec Leona (...)".
    Bez przecinka.

    "Ale to tylko jedno zastrzeżenie, co do wszystkiego".
    Też bez przecinka.

    "(...) jedyną rzeczą, którą możesz robić to - jak wspominałam wcześniej - doprecyzowanie swoich umiejętności".
    Jedyną rzeczą, która możesz zrobić, jest (...) doprecyzowanie swoich umiejętności (...)".

    Ogólnie, Najl Czufo, muszę Ci napisać, że to jedna z najlepszych ocenek, jakie czytałam na Waszej oceniali. Oby tak dalej! Rozpisuj się jeszcze bardziej, nie żałuj miejsca na blogu!
    Życzę Ci powodzenia w ocenianiu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, przepraszam, zapomniałam o dwóch sprawach:
      "Niepasujacą" piszemy razem, nie osobno.
      "Życzę mnóstwa weny" zamiast "mnóstwo weny" (bo życzę kogo?, czego? - dopełniacz).

      Usuń
    2. Wiem, przepraszam. Mogę to usprawiedliwić jedynie swoim zmęczeniem, bo staram się teraz nadrobić wszystkie zaległe recenzje w jak najszybszym czasie i mimo, że sprawdzam to, co piszę, to czasem mogę czegoś nie zauważyć. Jedak jeszcze raz dziękuję za wyznaczenie mi wszystkich błędów. Postaram się je skorygować, gdy będę miała czas.
      Pozdrawiam x.

      Usuń
  2. Boże, moja nazwa tak dziwnie się odmienia. XDD Dziękuję za wskazanie mi tych wszystkich błędów. Wciąż pracuję nad swoją interpunkcją, chcąc doprecyzować swoją widzę. Jej, strasznie dziękuję za tę pochwałę, nie spodziewałam się. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje za ocenę. Co do szablonu mam w planach zmienić na nowy. Błędy staram się korygować.
    Jeszcze raz dziękuje ;)

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WioskaSzablonów.