Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!

04.08.2017 r. — przewidywana data opublikowania oceny bloga Niania Louis Tomlinson.

|64| My place in world.

Edytuj post

My place in world
Ciasteczkoo
http://myplaceinworldlp.blogspot.com
 – Wygląd (17/20) 
W tym:
~ Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (8/10)
Wielkość czcionki jest dobra i czytelna. Kolor również jest dobrze dobrany, nie zlewa się z tłem posta. Poza tym punkt za Times New Roman. Prosta, a ładna czcionka. Nie mam żadnych uwag co do tego.
Niestety druga część tej kategorii wypadła gorzej. Brakuje wyjustowania. Tekst jest wyrównany do lewej strony i nie wygląda to estetycznie. Myślę, że lepiej będzie jeśli skorygujesz taki drobny, a jednak ważny błąd. Zadbaj również o akapity. Ułatwi to czytanie czytelnikowi.

~ odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (9/10)
Na nagłówku widzę Linkin Park świetnie wpasowanych. Ktoś, kto wykonał dla ciebie szablon  dobrze się spisał. Kolory są ładne, chociaż ja wolę żywsze lub ciemniejsze, ale to kwestia gustu. Przyczepię się jednak do czcionki w gadżetach. Jest ta sama jak w postach, ale mniejsza i źle widoczna. Przynajmniej dla mnie. Poprawiłabym to na twoim miejscu.
– Treść(31/90)
W tym:
~ Styl pisania (4/10)
Masz tak sobie rozwinięty styl pisania. Nie powala z nóg i nie jest też dobry. Na początku pisałaś w czasie teraźniejszym. Potem zaczęłaś kompletnie się gubić. Mieszałaś czasy. To duży błąd.
Prolog nie polegał na kilku zdaniach typu” Mam 18 lat, kocham One Direction, wyjeżdżam do Londynu, bo tam mieszka wujek”. Zaciekawił mnie. Poza tym cieszę się, że nie musiałam zwracać uwagi na to, że liczby piszemy pisemnie. Wiedziałaś o tym. Jednakże rozdziały są nie dopracowane. Są krótkie i brakuje wielu przecinków. Interpunkcja u ciebie leży, więc jeśli chcesz mieć dobre opowiadanie, musisz popracować nad wszystkim.
Wpatruje się{…} – wpatruję
Zatracam się na dobre w muzyce z transu wyrywa mnie stewardessa oznajmująca, że za 10 min  lądujemy – zdanie łączy się ze zdaniem bez większego sensu. Zapominasz, że trzeba je oddzielać. Pochwaliłam cię po prologu i już zaczęłaś pisać liczby cyframi. Nie możesz napisać min czy h. Nie piszesz także jedzie 20km/h. Zapisujesz: dwadzieścia kilometrów na godzinę.
Zatracam się na dobre w muzyce.  Z transu wyrywa mnie stewardessa oznajmująca, że za dziesięć minut  lądujemy.
Karygodny błąd zmiany czasów!
Przez okno widzę panoramę miasta aniołów. Bez problemów wylądowaliśmy. Wzięłam swój bagaż i zaczęłam się rozglądać po zatłoczonym lotnisku. Odeszłam w ustronne miejsce, wyciągnęłam komórę i wybrałam numer do Mike'a – komórkę.
Jeśli zaczęłaś pisać w teraźniejszym to nie wolno ci przejść w przeszły. Musisz się zdecydować. Albo jeden albo drugi.
-{spacja}Halo?-usłyszałam zaspany głos brata
- Cześć {przecinek} Mike tu Amanda...
Mieszka w dzielnicy MacArthur Park, lotnisko położone jest dwie dzielnice dalej w dzielnicy Temple-Beaudry. Opuszczam zatłoczone lotnisko.
Korzystając z okazji zwiedzam pobliską okolicę od razu widać, że LA naprawdę tętni życiem – kolejne za długie zdanie. Sprawdzasz tekst przed dodaniem? Przecież takie błędy od razu powinny rzucać się w oczy.
Mijam wiele biurowców, hoteli, szkół oraz zabytków, w pewnej chwili ktoś mocno chwyta mnie za ramię i zaciąga do ślepej uliczki.
-spokojnie słodziutka zaraz się zabawimy...-powiedział obcy, męski głos
Kolejna zmiana czasów. Robisz to cały czas. Lepiej popraw te wszystkie rozdziały, bo to wielki miszmasz. Dialogi również są źle zapisywane. O tym później.
Nagle uświadomiłam sobie, że nie mogę dopuścić do tego co się zaraz stanie, chwyciłam więc jakiś metalowy pręt i uderzyłam nim kilka razy mężczyznę. – i wszystko stało się w jednym zdaniu. Przypominam tylko, że przed chwilą była sparaliżowana i płakała.
W chwili,gdy zabrakło mi sił na dalszy bieg zobaczyłam, że znajduje się w  MacArthur Park. Po pięciu minutach znalazłam się pod drzwiami jego domu. Pukam do drewnianych drzwi, otworzył mi Mike. – czyjego domu? Przestępcy? MacArthura Parku czy kogo? Pukam do drewnianych drzwi. Otwiera mi Mike.
-Cześć braciszku!- wykrzyknęłam rzucając się bratu na szyję
Przed zwrotem do osoby przecinek.
Potem kompletnie nie rozumiem zmieniania perspektyw i powtarzania tych zdań kolejny raz. Każdy zrozumiał kto krzyknął i kto rzucił się na szyję.
-Jezu...Amanda to co oni ci robili przez dziesięć lat jest straszne.-powiedział zszokowany Mike
- Nawet nie wiesz jaką teraz czuję ulgę.-powiedziałam
-Jak radziłaś sobie przez cały ten czas? - zapytał po chwili – gdzie są kropki na końcu dialogów? Ktoś zjadł? Nie rozumiem czemu w dalszych rozdziałach popełniasz więcej błędów niż na początku. Nie rozumiem też dlaczego raz robisz spację po – raz nie.
Błędów jest jeszcze bardzo dużo. Nie mogę wypisywać każdego, bo nie mam na to czasu, a nie chodzi o każdy szczegół. Są one podobne do tych, które już wymieniłam. Zwróć na to uwagę.

~ fabuła (5/10)
W zasadzie o fabule nie wiem nic. Nie jest to nic konkretnego. Prolog mnie zaciekawił, ale z każdym kolejnym rozdziałem, nie chciałam już tego czytać. Nie ma to dla mnie sensu. Zwłaszcza jeśli powtarzasz pół rozdziału tylko dlatego, że zmieniasz perspektywę. Po co? Niepotrzebne i niepoprawne.
Nie wiem jaki masz pomysł na to opowiadanie. Dziewczyna uciekła z Japonii od wujka i cioci do brata. Cięła się i to wszystko. Praktycznie nie znamy bohaterów.  No dobrze, oprócz tego, że brat jest gwiazdą rocka i gra w Linkin Park. Ale o tym też nie ma za dużo. Mam nadzieję, że rozwiniesz wątki i akcja potoczy się lepiej.
~'prędkość' akcji (3/5)
Jest trochę za szybko. Moim skromnym zdaniem nie powinna wyprowadzać się w jednym zdaniu, tylko dlatego, że została pełnoletnia. Mogłaś to trochę rozwinąć. Dać jakieś wspomnienie, dialogi z wujostwem.
Potem za to akcja jest zbyt wolna. Nic się praktycznie nie dzieje, a to piąty rozdział. Cały czas kręcimy się wokół tego samego.
~sposób zaciekawienia czytelnika (5/10)
Prolog – zaciekawia. Cała reszta jest już nieco słabsza. Najgorsze są te powtarzające się perspektywy. Nie rób tego, to nie jest pomocne. Naprawdę.
Rozwiń jakieś wątki, wstaw akcję. Akcja z nożem i jakimś facetem była krótka i nudna. Czytelnik od razu o tym zapomniał.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (2/15)
Na razie słabo. Musisz przedstawić nam bohaterów. Ja nawet nie wiem jak wygląda główna bohaterka. Nic. Jej brat tak samo. Nie mam pojęcia kim jest Mike z Linkin Park, więc opis by się przydał. Wszystkie zabrakło. Opisów świata dookoła nich również. Jakieś otoczenie, cokolwiek.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (3/10)
Z tego wszystkiego pamiętam tylko, że lotnisko było zatłoczone. To byłoby tyle na główne opisy. Opisy uczuć były, to prawda, bo bardzo dużo bohaterka przeżywała w twoich rozdziałach, ale zabrakło też innych. Wszystko się samo nie napisze, a czytelnik nie wie, co masz w głowie. Musisz to przelać dokładnie na bloggera.
~zapis dialogów (0/5)
Błędny za co od razu masz zero punktów, jak każdy kto źle zapisuje dialogi. Zajrzyj do poradników „Jak pisać dialogi”. Tam masz dokładnie wszystko wyjaśnione. To bardzo pomocne, bo nauczyło już wiele osób. Mnie również, chociaż cały czas trudność sprawia mi stawianie pauz zamiast dywiz. Pamiętaj: poprawne są pauzy i pół pauzy.
~interpunkcja (2/10)
Jak mówiłam, nie jest ciekawie. Przecinków brakuje w bardzo wielu miejscach. Zwłaszcza wtedy, gdy trzeba rozdzielać zdanie złożone. Nie ma ich także przed imiesłowami, przed i po zwrotach do osoby. Zdarzają się braki przed „gdy”, „ale”, „gdzie”, „że”, „kiedy”.
Dopracuj interpunkcje. Zapisz sobie gdzieś na boku przed czym stawiać przecinki i ćwicz. Ćwicz, bo tylko tak można dążyć do coraz lepszego pisania.
~spójność tekstu (7/15)
Naprawdę nie wiem jak mam to ocenić. Nie uważam, że spójny tekst to taki, gdzie w zmianie perspektyw czytam to samo, co linijkę wyżej. Nie ma to moim zdaniem żadnego sensu. Akcja jest monotonna, nic się nie dzieje, więc też nie przeskakujesz za bardzo.
W sumie zdobyłaś 48 punktów. Jest to ocena dostateczna.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Popracuj nad interpunkcją i składnią. To leży, a nie powinno. Liczę, że twoje opowiadanie będzie coraz lepsze. Życzę powodzenia.
~Skyfallgirl®

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Agata | WioskaSzablonów.