Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|69|All I can do is be me. Whoever that is

Edytuj post

Nazwa bloga: All I can do is be me. Whoever that is
Autor bloga: Firefly
adres bloga: http://learn-love-again.blogspot.com
 - Wygląd (17/20) 
W tym:
~ Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (7/10)
Wielkość czcionki jest o jeden rozmiar za duża. Myślę, że 11 jest odpowiednia. Nie za mała, ale pasuje do całego wyglądu szablonu. Tutaj jest czytelna, ale bałagani w układzie. Tekst posiada akapity – plus. Niestety nie stosujesz wyjustowania. Lepiej będzie jeśli zaczniesz to robić. Wyjustowany tekst wpływa na estetykę całości.

~ Odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Szablon jest minimalistyczny. Bardzo przyjemny dla oka. Nie ma jakiegoś wykwintnego CSS. Dlatego przypadł mi do gustu. Jest prosty, a piękno leży w prostocie. Kolorystyka jasna, oczy nie męczą się od skupiania na czarnym i białym, bo po prostu ich nie ma. Jedyne co mogłabyś dodać, to obserwatorów do lewej kolumny. Byłoby poręczniej dla innych.
- Treść(75/90)
W tym:
~ Styl pisania (7/10)
Twój styl pisania jest dobry. Lekki, przyjemny, poprawny. Nie miałam problemu, aby czytać dalsze rozdziałów. Nie widziałam ogromnych błędów. Czasem zdarzały się braki przecinków. Na początku źle zapisywałaś dialogi, ale jak się później okazało, poprawiłaś się. Bardzo dobrze. Zauważyłam też, że nie stawiasz czasami przecinka przed zwrotem lub po zwrocie do osoby, zależy jak zadasz pytanie.
„Kate, jedziesz z nami?” lub „Jedziesz z nami, Kate?”.
Rozwijasz wątki i tworzysz ciekawą akcję. Nie wieje nudą, co jest dużym plusem. Jeśli musiałabym to czytać i męczyć się, nie byłoby fajnie. Jesteś na bardzo dobrej drodze. Może stosowałabym jeszcze trochę więcej opisów na twoim miejscu, ale też jest w porządku. Tworzysz ciekawe dialogi.
Rozdziały mogłyby być nieco dłuższe. Te są za krótkie i po ich przeczytaniu odczuwam niedosyt.

~ fabuła (10/10)
Fabuła jest ciekawa, chociaż nie nadzwyczajna. Z bohaterką można się utożsamić. Przeżywa typowe problemy nastolatków. Boryka się ze śmiercią Maxa. Pomysł jest mimo wszystko fajnie napisany.
Podoba mi się Jacob, Jezu przez niego umarłam. Nic nie poradzę. Ale potem powstałam i doczytałam opowiadanie do końca. Naprawdę dobra robota, chociaż te opisy…Nieco ich za mało.

~ 'prędkość' akcji (5/5)
Prędkość akcji nie jest za szybka, ani za wolna. Prowadzisz opowiadanie w odpowiednim tempie. Pozwalasz na rozwinięcie wątków, które okazują się być ciekawe. Nie pędzisz ze wszystkim. Często jak autorki tak robią, trudno jest się połapać. U ciebie nie ma z tym problemu.
~sposób zaciekawienia czytelnika (8/10)
Tak jak mówiłam, zaciekawiłaś mnie. To nie był oryginalny pomysł. Raczej taki zwykły, normalny. Jednakże coś w tej normalności było, że mnie zatrzymało i spowodowało, że polubiłam tę historię. Zabrakło mi opisów. Będę ci o tym powtarzać. Za mało szczegółów. Było dobrze, ale dialogi to nie wszystko. Musisz nad tym popracować. Porusz wyobraźnię czytelników.

~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (10/15)
W zasadzie od samego początku przedstawiałaś nam bohaterów, ich życie, przeszłość. Opisywałaś wspomnienia oraz uczucia. Nie zastanawiałam się, jak może wyglądać główna postać. Wiem, że dodajesz zdjęcia do zakładki. Nie mam nic do tego, lubię „Bohaterów”. Ale zdjęcia, a tekst to co innego, więc bardzo dobrze się spisałaś.
W kolejnych rozdziałach tego wszystkiego było za mało. Za dużo dialogów, za mało opisów. Proszę, popraw to, a będzie dobrze.

~ opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (7/10)
W pierwszym rozdziale od razu przeszłaś do opisu pokoju. To świetnie. Już wiedziałam, że to opowiadanie nie będzie takie złe. Tylko potem zabrakło wielu emocji. W tych dalszych rozdziałach. Wyrażałaś to w „?!”. Znak interpunkcyjny to nie to samo jak kilka linijek o uczuciach postaci. Czytelnik chciałby wiedzieć, co bohaterowi siedzi w głowie. Jak wygląda jego dom, szkoła, przyjaciółka.

~ zapis dialogów (5/5)
Na szczęście skorygowałaś błędy. Nowe rozdziały zawierają prawidłowe dialogi, co wpływa na estetykę i wygląd. Poza tym tak zdecydowanie wygodniej czytać.

~ interpunkcja (8/10)
Tutaj odejmę ci tylko dwa punkty. Dalej brakuje przecinków przed zwrotami i tak dalej. Musisz o tym pamiętać. Poza tym czasami nie stawiasz tego znaku przed imiesłowem.

~spójność tekstu (15/15)
Tekst był jak najbardziej spójny. Cała akcja toczyła się w równym tempie, dzień za dniem. Nie było przeskoków czasowych i nie wiadomo jakich, nie wytłumaczonych sytuacji.

W sumie zdobyłaś 92 punkty. Jest to ocena bardzo dobra.
~uwagi/rady dla autora opowiadania

Jesteś dobrą, początkującą pisarką. Każdy od czegoś zaczyna i uczy się na błędach. Piszesz ciekawie i praktycznie poprawnie. Proszę, rozwijaj się dalej. Masz szansę, aby twoje opowiadania były jeszcze lepsze. Życzę ci powodzenia i dużo weny.
~Skyfallgirl

1 komentarz

  1. Wow, nie sądziłam, że dostanę tak dobrą ocenę! Bardzo dziękuje za tak miłe słowa. Jak tylko znajdę więcej czasu poprawię błędy, a w przyszłości będę się starała dawać więcej opisów :)
    Bardzo dziękuje za ocenę mojego bloga.
    Pozdrawiam, Firefly :)

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WioskaSzablonów.