Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|70| Księżyc i Blake

Edytuj post

Księżyc i Blake
RavenMoon
http://ksiezyciblake.blogspot.com/
- Wygląd (20/20)
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (10/10)
Czcionka jest klasyczna i dobrego rozmiaru. Nie mam żadnych „ale”. Justujesz tekst oraz robisz akapity. Mogło być lepiej? Cieszę się, że stawiam 10/10. Takie blogi niech zdarzają się częściej
~odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Szablon jest czarujący, mroczny. Podoba mi się nagłówek. Chociaż pozostawiasz nam bohaterkę dla wyobraźni, to dziewczyna ze zdjęcia jest ładna. CSS jest prosty, dobry do obsługi. Zakładki są estetycznie ułożone po prawej stronie.
- Treść(89/90)
W tym:
~Styl pisania (10/10)
Po przeczytaniu prologu zbierałam szczękę z ziemi. Naprawdę. Kłaniam się nisko. Tekst genialny. Wspaniały. Słownictwo mnie oczarowało. Uwielbiam takie piękne opisy. Wyszukane, nietypowe. Może to właśnie dlatego mam słabość do twórczości Zafona. Świetny autor. Jak nie czytałaś jego książek, to szybko nadrób zaległości.
Prolog zaciekawił mnie i od razu zaprosił do dalszego czytania. Chociaż jest po części smutny i melancholijny, podobał mi się. Nic dodać, nic ująć.
Czytając pierwszy rozdział, nie rozczarowałam się. Dalej podtrzymywałaś tę magię. Wolałabym, aby był trochę dłuższy. Dopiero co się zaczął, a już skończył. Szkoda.
Kolejne dwa rozdziały były jeszcze lepsze. Zwłaszcza, gdy w następnym pojawił się przystojny chłopak…Aw. Spodobało mi się.
Nie będę wyznaczać błędów, bo byłby to wstyd. Nie popełniłaś ich. Albo tak, a ja nie zauważyłam, chociaż zauważam zawsze. Ciesz się. Hah…Świetna robota.
~fabuła (10/10)
O fabule nie wiem za wiele. Prolog i trzy rozdziały nie są dużym punktem odniesienia. Jest jakiś mrok, jakiś smutek, ale i czar, który przyciąga czytelnika. Na pewno z kolejnym rozdziałami akcja będzie coraz lepsza, ciekawsza. Podoba mi się twoje opowiadanie, choć nie znam dokładnego pomysłu. Jeśli blog nie odrzuca i nie nudzi, to znaczy, że fabuła jest dobra. Aczkolwiek w trzecim rozdziale nieco przypomniało mi to scenkę ze Zmierzchu, ale nie, spokojnie, nie mówię, że dalej twoje opowiadanie jest podobne.
~'prędkość' akcji (5/5)
Prędkość akcji jest bardzo dobra. Wszystko rozwija się w stałym tempie. Teraz podoba mi się wątek tego, że ona ma go znaleźć. I wiem, że muszę dodać się do obserwatorów, aby wiedzieć co dalej.
~sposób zaciekawienia czytelnika (10/10)
Nie będę ukrywać. Zaciekawiłaś mnie stuprocentowo. Wiem, że chcę czytać to opowiadanie. Jest cudowne. Twoją tajną bronią są opisy i słownictwo. Bardzo dobrze. Rzadko kiedy mogę przeczytać coś tak świetnego.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (15/15)
Głupio mi trochę. Dawno nie stawiałam samych pełnych punktów, ale nie mam od czego ci ich odjąć. Wszystko robisz świetnie, dobrze, prawidłowo. Nie popełniasz karygodnych błędów. Widać, że rozwijałaś swoją pasję i znasz się na rzeczy. Aż chciałabym takiego korektora swojej książki…Ach. Możesz sobie uścisnąć rękę z Nersi. Obie umiecie mnie oczarować.
Przedstawiłaś świat bohaterki w bardzo tajemniczy sposób. Wyjawiłaś śmierć siostry, ale nie wiem czemu, czuję, że to będzie jakiś głębszy wątek. Może się mylę. No nie wiem. Po tych trzech rozdziałach pozostały mi same domysły.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (10/10)
Och, Boże, one są cudowne. Naucz mnie tak pięknie opisywać otoczenie, uczucia i rzeczy. Opis nieba i gwiazd – wygrał wszystko. By najlepszy. Przysięgam. Po prostu…to jest magiczne. Tyle. Dziękuję.
~zapis dialogów (4/5)
Po części prawidłowy, ale nie zawsze. Mylisz się i źle zapisujesz didaskalia. Poczytaj o poprawnym zapisie w internecie. Tam wszystko jest dobrze wyjaśnione.
~interpunkcja (10/10)
Tutaj także jest wszystko w porządku. Nie zauważyłam braków interpunkcyjnych. Z tym sama mam kłopot, więc zazdroszczę, że tobie wychodzi to bezbłędnie. W zasadzie nie wiem dlaczego dałaś nam blog do recenzji. Nie byłaś pewna, że piszesz tak dobrze?
~spójność tekstu (15/15)
Jak najbardziej tekst był spójny. Żadnych przeskoków, wątków nie wiadomo skąd. Wszystko było jasne, wyjaśnione, rozwinięte.
W sumie zdobyłaś 109 punktów. Jest to ocena celująca.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Tym razem moja recenzja jest krótka. Nie wytyczam błędów i nie mam nad czym się rozpisywać. Jednakże cieszę się, że wystawiam tak dobrą ocenę. Nie jestem zołzą, a ty piszesz doprawdy świetnie. Będę czytać twoje opowiadanie. Mam nadzieję, że inni również na nie zajrzą. Gratuluję!
~Skyfallgirl



3 komentarze

  1. Masz "literówkę", a może nawet "numerówkę", bo napisałaś: - Treść(0/90). ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wierzę. Po prostu nie wierzę. Nigdy bym nie pomyślała, że dostanę tak wysoką ocenę. Cieszę się niezmiernie. Gdy tylko przeczytałam recenzje, skakałam po łóżku, piszcząc przy tym. Nie zmyślam. Kocham opisy, dlatego jest u mnie ich tak dużo. W wolnych chwilach piszę też one shot'y i cytaty, jednak opowiadania pochłaniają mnie prawie w stu procentach. Co do fabuły...też mi ona zaczęła zalatywać Zmierzchem. Nie chciałam, żeby tak było, ale cóż...tak wyszło. Ogólnie miałam zamysł, by wpleść do opowiadania fantastykę. Nadal nie jestem przekonana, czy to dobry pomysł z uwagi na to, żeby faktycznie nie zaczęło to przypominać Zmierzchu, czy innej książki o istotach nadnaturalnych. Dlatego teraz główkuję nad jakąś sensowną alternatywą, lecz nic, jak na razie, nie przychodzi mi do głowy. Jednakże nie musisz się martwić, rozdziały będę dodawać. Co do Zafona...nie znam jego twórczości, ale z chęcią sięgnę po którąś z jego książek. Zatem nie zostaje mi nic innego, jak podziękować za recenzje. Życzę Ci miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpleć fantastykę! Koniecznie! Będzie ciekawie. Nie przejmuj się Zmierzchem. Aż tak podobne nie będzie.
      Wiem, bo masz inny styl pisania niż Stephanie Mayer. Pomysł na bloga również zupełnie inny. Oryginalny.
      Cieszę się, że ty się cieszysz ;)

      Usuń

© Agata | WioskaSzablonów.