Ariana dla WS | Blogger | X X X

17 lipca 2015

|67| Ten wróg nazywa się żal


♥ Hej, tu ja - Susan Kelley ♥
Dziś przychodzę do Was z recenzją bloga
Autor: Adminka Pomyluna 

     WYGLĄD (14/20)
      wielkość czcionki, wyjustowany tekst (5/10)
     Czcionka jest troszeczkę za mała, ale przynajmniej ma dobry kolor. Tekst nie jest wyjustowany, czasami wyśrodkowany, czasami nie. Czemu? Czemu połowa rozdziału jest "przyklejona" do prawej strony, a połowa wyśrodkowana? W dalszych rozdziałach jednak tego pilnujesz.
     Nie robisz akapitów! Radziłabym je robić, ponieważ łatwiej się czyta "wyakapitowane" opowiadanie.

     – odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (9/10)  
     Szablon cudowny, przecudowny, idealny! Bardzo mi się podoba. W moim stylu. Kolorystyka bardzo pasuje do charakteru i fabuły opowiadania. Nie podoba mi się jedynie, że napisy "Brak komentarzy" i "Autor" wchodzą na tytuł postu.

     TREŚĆ (67/90) 
     - styl pisania (9/10) 
 

     Masz piękny styl pisania. Świetnie opisujesz... No po prostu pełna profeska. Jednak jak w każdym opowiadaniu prześladują cię literówki!
     Nikomu to z nich nie przeszkadzało, zważywszy, że nie meli (<-- mieli) prawa się wtrącać. - Jeśli się nie mylę, ta miało być "mieli", prawda?
     — Nie uwierzysz — oparła ( <-- odparła), przewracając oczami. Wzięła jedną sukienkę i zręcznie ją złożyła. — Nie jestem stąd. - Literówki zdarzają się każdemu, jednak poleciłabym sprawdzić tekst przed wrzuceniem.

     – fabuła (8/10)
     Jest to fanfiction, więc nie mogę dać maksymalnej ilości punktów. Podoba mi się, że pomimo wykorzystania pomysłu Cassandry Clare, dodajesz do opowiadania swoje pomysły i historia twoich bohaterów różni się od historii z książek "Dary Anioła". Sama nie czytałam tej serii, ale jest pierwsza na mojej liście, więc już niebawem będę wiedziała więcej o bohaterach.

     – "prędkość" akcji (5/5) 
     Akcja toczy się dobrym tempem. Na początku dość szybkim, ale później odpowiednim do sytuacji i miejsca zdarzeń. Nie mam zastrzeżeń.

     – sposób zaciekawienia czytelnika (6/10) 
     Nie czytałam "Darów Anioła", więc nie bardzo znałam bohaterów i nie orientowałam się zbytnio w całej fabule, ale mimo to przyjemnie mi się czytało i byłam nawet zainteresowana.

     – umiejętność tworzenia świata przedstawionego i bohaterów (5/15) 
     Tak jak wspominałam wcześniej, nie czytałam "Darów Anioła", przez co nie orientowałam się w związkach emocjonalnych i rodzinnych bohaterów. Wiem, że to nie zależy wyłącznie od ciebie, ale radzę przyszłym czytelnikom przeczytać DA przed przeczytaniem twojego bloga. Powinnaś zrobić zakładkę "bohaterowie" by choć trochę ich przedstawić i zapoznać z czytelnikami takimi jak ja - czyli zielonymi, jeśli chodzi o "Dary Anioła".
      
     – opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (8/10) 
     Z opisami idzie ci bardzo dobrze. Jesteś na wysokim poziomie opisów. Najlepiej idą ci opisy przeżyć/uczuć, a najgorzej krajobrazu. Poćwicz opisywanie miejsca zdarzeń.

     – zapis dialogów (3/5) 
     Ogólny zapis dialogów jest dobry, ale znalazłam taki oto błędy:
     – Wiesz – ciągnęła niepewnie Clary, jakby obawiając się, że dostanie w twarz (tu powinna być kropka) – przykro mi z powodu Simona...   
     Po dopowiedzeniu narratora zawsze dajemy kropkę. Zapamiętaj!
     – Cześć (przecinek) Clary. – Uniósł jedną rękę ponad głowę, jakby błagał o przebaczenie lub pokój. - Po zwrocie grzecznościowym, a przed imieniem, dajemy przecinek.
     – Cześć – powiedziała nieco zbyt entuzjastycznie. (tu powinno być przejście do kolejnej linijki) Jace uniósł brwi w geście ironii i dla jej podkreślenia przeczesał blond włosy palcami. Serce Clary zabiło szybciej. - Nie możesz łączyć dialogu z normalnymi zdaniami. Musisz oddzielić je "enterem".
     "To nie miało sensu" powiedziała do siebie, kręcąc głową. - W takich przypadkach powinnaś użyć cudzysłowowa.

    – interpunkcja (9/10) 
     Stosujesz zasady interpunkcji i poprawnie rozdzielasz zdania złożone. Mam jednak jedno zastrzeżenie:
     — Ona. ( <-- Tu powinien być przecinek, a nie kropka!)Zawsze chciała być Nocnym Łowcą. Jest już po wszelkich szkoleniach. 
     
     – spójność tekstu (15/15)
     Tekst spójny, nie mam zastrzeżeń.

     PODSUMOWANIE     
     Łącznie zdobyłaś 81 punktów na 110 możliwych, co daje ocenę dobrą.

     Bardzo mało brakło ci do bardzo dobrzej - 5pkt. Jesteś na dobrej drodze do sukcesu. trzymam kciuki za ciebie i twojego bloga!

     ~ Susan Kelley 


     

2 komentarze

  1. Dzięki za recenzję, nie spodziewałam się jej tak szybko.
    Cóż, dałaś mi niezłego kopa w dupę, że tak powiem. Chociaż w sumie chyba nie zrozumiałaś sensu zdania w ostatniej "wytyczce" (kochane słowotwórstwo!).
    — Ona. Zawsze chciała być Nocnym Łowcą. Jest już po wszelkich szkoleniach.
    Barbara wcześniej pytała, czy Maxwell opuści Clave czy Isbell do niego dołączy. Magnus odpowiedział krótko, że ona. Jakoś ten przecinek mi nie pasuje. Nie żebym się kłóciła, ale naprawdę jakoś nie pasuje, chociaż interpunkcja to czarna magia (naprawdę, chyba wymysł Voldemorta, a propos Harry'ego Pottera na tvn).
    Czy tylko ja kocham momenty, których klawiatura odmawia posłuszeństwa i nie mogę pisać i, d, s? :')
    Możliwe, że spotkamy się raz jeszcze, kiedy zdążę ogarnąć te wszystkie kochane literówki. Za jakiś czas, jesienią, zimą... Jakbyś była chętna ocenić go jeszcze raz w poprawionej wersji, kiedy naprawię błąd przez który podstrona "bohaterowie" i inne pomagające zrozumieć świat "Darów Anioła" (bo takie podstrony zrobiłam, ale cóż, blogger mnie kocha i ich nie pokazuje).
    Idę zabić te chochliki z klawiatury, które zjadły litery, a potem ukryły te błędy przede mną, ale - wbrew temu, co mówią inni - ślepota boli :P
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe odebranie recenzji i faktycznie mas racje co do mojej złej interpretacji twojego zdania.

      Usuń