Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!

04.08.2017 r. — przewidywana data opublikowania oceny bloga Niania Louis Tomlinson.

|83| The Game.

Edytuj post

– Wygląd (18/20) 
W tym:
~ Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (8/10)
            Zastosowałaś jeden z moich ulubionych rodzajów czcionki – Georgię. Świetnie komponuje się z całym stylem szablonu. Jest czytelna, nie za duża, nie za mała. Kolor również jest odpowiedni i nie zlewa się z tłem.
            Tekst nie jest wyjustowany jedynie w prologu, ale chyba tak być miało. Za to nie odejmuję punktów i nie czepiam się. W kolejnych rozdziałach jest poprawnie.
            Niestety, zabrakło akapitów. Zadbaj o to. Po pierwsze jest to estetyczne, po drugie lepiej czytać taki tekst.

~ odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
            Szablon został wykonany w ciemnych kolorach, wręcz mrocznych. Oczywiście, dla mnie to duży plus, bo jak już mówiłam, uwielbiam takie klimaty. Pierwsze wrażenie jest bardzo dobre. Zaprasza do przeczytania, pozostania na blogu. Zresztą widząc Danielle na nagłówku, na pewno zajrzałabym w rozdziały. Ona przyciąga moją uwagę, hah.
            Zakładka Marionetki poprawnie stworzona. Już wyjaśniam o co chodzi. Nie ma tam niepotrzebnych opisów, miejsc urodzenia. Jest cytat i zdjęcie. Tyle wystarczy. Cieszę się, że pojawił się też zwiastun. Lubię wcześniejsze przedstawienie opowiadania. Myślę jednak, że zakładka Opis jest zbędna. Naprawdę. Wystarczy trailer.  

– Treść(58/90)
W tym:
~Styl pisania (6/10)
            Kolejne opowiadanie, mające świetny wstęp. Tak, dobrze widzisz. Prolog naprawdę pobudzający wyobraźnie do pracy. Definicja słowa „Kłamstwo” na twój sposób, bardzo udana.
To dało mi nadzieję, że opowiadanie będzie w porządku. No niestety… Nie jest, aż tak dobrze, jak myślałam. Interpunkcja jest u Ciebie bardzo marna. Zapominasz o przecinkach przed „gdyż”, a to już o czymś mówi.
Styl pisania jest przystępny, młodzieżowy, ale nie „czatowy”, jak ja to nazywam. Gdyby nie te błędy, byłoby o wiele lepiej. Nie umieszczasz samych suchych i nudnych dialogów, a to dobry postęp.
Kopnęłam jedno z wielu pudeł {przecinek} walających się po moim nowym pokoju pod łóżko. Rozejrzałam się dookoła ze wstrętem {przecinek} gdyż na ścianach widniał ohydny różowy kolor, a reszta dekoracji w tym pomieszczeniu wyglądała jakby puścił na nie pawia jednorożec. – Jakby jednorożec puścił na nie pawia.
Dobra, rozumiem jestem najmłodsza z nas wszystkich, ale dlaczego nie miałam prawa wyboru pokoju? – No i tutaj zaczyna się podstawowy błąd połowy ludzkości. Zaczęłaś w przeszłym, to co tu robi teraźniejszy czas? Właśnie. Nie powinien tu być. Jeśli już to „Dobra, rozumiem, byłam najmłodsza z nas wszystkich, ale dlaczego nie miałam prawa wybrać pokój?” lub „Dobra, rozumiem, byłam najmłodsza z nas wszystkich, ale dlaczego nie miałam prawa do wyboru pokoju?”.
Przysięgam, że jeśli, któryś z chłopaków nie przemaluje tego pokoju {przecinek} to osobiście go tu zamknę i będzie siedział w tym pomieszczeniu {przecinek} tak długo dopóki nie zdrapie tej zasranej farby.
Podniosłam jedno z większych pudeł i wysypałam jego zawartość na łóżko, po czym zaczęłam wrzucać całe te gówno {przecinek} co nastolatki potocznie zwą "dekoracjami"{przecinek} do środka.
- No nieźle {przecinek} Winslet. Nie jesteś tu nawet pięć minut, a już zrobiłaś burdel.{niepotrzebna kropka + zły zapis dialogów} - usłyszałam za sobą głos Iwo. Odwróciłam się przodem do bruneta {przecinek} by zobaczyć, że opiera się o framugę drzwi uważnie mi się przyglądając. W jego ustach jak zwykle znajduje się papieros marki Mallboro. – ZNAJDUJE? ZNAJDUJE TO CZAS TERAŹNIEJSZY, A PISZESZ W PRZESZŁYM. Uniosłam się, przepraszam, ale to przez bolące podbrzusze, z wiadomych przyczyn.
Słownictwo nie jest najgorsze. Pominę „gówniane” i „zasrane”, rozumiem, że ona jest zbuntowana i zdenerwowana. Mam nadzieję, że nie będzie tego tak dużo. Jeśli chodzi o logikę zdania, to jest w porządku. Niestety przecinki są twoją zmorą. Musisz nad tym popracować, bo piszesz dosyć dobrze.
- Zaraz.- przerwał mu Iwo {przecinek} przy okazji zwracając uwagę całej naszej czwórki na siebie.- Megan? Czyli mają jakąś laskę? Jest gorąca?
 - Iwo.- odpowiedział groźnie Aaron, ale jak widać na tym idiocie nie zrobiło to żadnego wrażenia. Zaraz się zacznie. – jeśli już to warknął, syknął, przerwał mu, ale nie odpowiedział. On mu wcale nie odpowiedział.
Mężczyzna- niejaki Billy Holly, 46 lat, wdowiec, córka Amanda, 17 lat. To było w raporcie, który otrzymaliśmy od Aarona. – liczby zapisujemy słownie.
Powstrzymam się od wypisywania wszystkich braków przecinków. Naprawdę musiałabym poprawiać Ci, co drugie zdanie.
Dużo pracy przed tobą. Później odeślę Cię do dobrych poradników, w których znajdziesz pomoc. Warto poprawiać błędy i uczyć się na nich, niż je powtarzać.

~fabuła (9/10)
5 Seconds Of Summer są mi obcy. Kojarzę ich imiona i kilka piosenek, ale nie znam ich tak dobrze, jak swoich idoli. Jednak nie musiałam czytać biografii zespołu, aby wiedzieć o co chodzi w opowiadaniu. Lubię klimaty gangów, zbrodni, przestępstw. Fabuła mi się podobała, nie powiem. Zwłaszcza główny wątek – czyli Grace, która ma uwieść i zabić. To znaczy, tak to odbieram. Chyba właśnie po to ma wstąpić do ich gangu, prawda? Ale nie będę wyprzedzać faktów. Miałaś pomysł na to opowiadanie i dobrze go zaczęłaś. Nie mówię o błędach, ale o całości. Jeśli fabuła jest ciekawa – czytelnicy i wena będzie.
Chciałabym dowiedzieć się więcej o grupie Grace. Tutaj nieco się pogubiłam, zabrakło mi informacji. Mogłabyś wspomnieć o ich przeszłości. Wyjaśnić czytelnikom nieco. Mam nadzieję, że pociągniesz to opowiadanie. Trzy rozdziały to nie dużo, a fabuła jest naprawdę dobra.

~'prędkość' akcji (3/5)
            Nie wiem jak mam ocenić ten podpunkt. Z jednej strony pierwszy rozdział jest dosyć konkretny, nie ma lania wody. Z drugiej strony dzieje się tam dużo rzeczy. Zbiórka, plan, impreza. W kolejnej notce od razu kogoś zabijają. Myślę, że mogłaś to rozciągnąć, tak jak chciałaś, ale zastąpić innymi wątkami. Nie przyśpieszaj niepotrzebnie akcji. Niech wszystko idzie własnym tempem i torem.

~sposób zaciekawienia czytelnika (8/10)
            Okej, mnie zaciekawiło. Przyznam, że tak. Rozdziały są długie, akcja może jednak za szybka, ale nie jest nudno. Tego akurat nie powiem. Tworzysz dosyć interesujący świat bohaterów. Intryguje mnie buntownicza Grace, która wcale na taką nie wygląda. Chciałabym ją poznać nieco lepiej. Mogłabyś więcej opisywać jej uczucia, charakter. To tyczy się również chłopaków. Cały gang jest dla mnie ciekawy.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (12/15)
            Nie miałaś z tym problemu, chociaż zabrakło kilku informacji. Wspomnij o tym w kolejnych rozdziałach. Rozbuduj przeszłość bohaterów. Opisz to, co ich otacza, to co się dzieje z nimi wewnątrz. Czytelnik lubi wczuwać się w to, co czyta. Większa części czytelników.
            Kreatywność pobudza wyobraźnię, więc musisz się postarać.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (5/10)
Więcej opisów poproszę. Tak, zdecydowanie. Nie mówię tutaj tylko o opisach pokoi, domu, czy wyglądu. Chodzi przede wszystkich o uczucia i myśli. Są ważne, wzbogacają cały tekst. Opis jest formą pisemną, która służy przekazywaniu informacji na temat swojego przedmiotu. Można opisywać ludzi, zwierzęta, miejsca, przedmioty, krajobrazy, uczucia, przeżycia itp. Chyba rozumiesz, prawda? No jasne, że tak. Tworzysz jakieś opisy, ale nie są one długie.
~zapis dialogów (0/5)
http://www.jezykowedylematy.pl/2011/09/jak-pisac-dialogi-praktyczne-porady/
Odsyłam tutaj. Dobry poradnik, który wyjaśni ci jak powinnaś zapisywać dialogi.
~interpunkcja (0/10)
No nie mogę Cię pochwalić. Nie mam za co, dobrze to wiesz. Błędów jest bardzo dużo. Praktycznie wszystkie zdania mają braki interpunkcyjne. Nie znasz podstawowych zasad albo jesteś dyslektykiem. Jeśli znasz struktury składniowe, na pewno dobrze zastosujesz znaki interpunkcyjne.


~spójność tekstu (15/15)
            Spójność tekstu była w jak najlepszym porządku. Nie pogubiłam się. Nie wiem, co mogłabym tu jeszcze napisać. Nie chcę powtarzać tego samego, o czym mówiłam wcześniej. Zwolnij akcję i popraw błędy – będzie lepiej.
W sumie zdobyłaś 76 punktów. Jest to ocena dobra.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
Widzisz? Nie jest najgorzej. Często czepiam się wszystkiego, dziś też powinnam przez okres, ale jednak nie byłam zdenerwowana. Błędy nie raziły mnie i nie irytowały. Poczytasz o zasadach interpunkcji i będzie lepiej. Naprawdę widzę nadzieję w Twoim opowiadaniu. Jest ciekawe, starasz się, a to ważne. Powodzenia.

Skyfallgirl

1 komentarz

  1. Bardzo Ci dziękuje za poświęcony czas nad oceną mojego opowiadania!
    Niestety wiem, że interpunkcja nie idzie mi najlepiej jak i zapis dialogów.
    Przecinki zawsze były moją zmorą haha.
    Niespodziewałam się aż tak pozywtywnej oceny dlatego jestem mile zaskoczona.
    Oczywiście dziękuje też za podlinkowanie poradników! Jestem amatorką i wciąż się uczę dlatego napewno mi się przydadzą.
    Chciałabym tylko jeszcze odnieść się do podpunktu w którym Poruszyłaś przeszłość bohaterów. Oczywiście wprowadzę ją w opowiadanie, ponieważ mam już nawet to rozpisane tylko na razie nie czułam jeszcze takiej potrzeby.
    A przeszłość Grace nawet będzie trochę przedstawiona już w następnym rozdziale :)
    Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WioskaSzablonów.