Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!

04.08.2017 r. — przewidywana data opublikowania oceny bloga Niania Louis Tomlinson.

|84| Trapped

Edytuj post
Autor: Scream Queen
Tytuł: Trapped
<klik>
— Wygląd (18/20)
W tym:
~ wielkość czcionki, wyjustowany tekst (8/10)
Tekst wyjustowany, czcionka można powiedzieć, że idealna. Nie podoba mi się to, że twoje adnotacje pod rozdziałami pisane są tak małą czcionką. Radzę ci ją niedużo powiększyć oraz nieco przyciemnić kolor całego tekstu. Przy dłuższym czytaniu oczy bolą od zbyt dużego kontrastu. Może jakiś jasny szary byłby lepszy? Stosujesz akapity, ale można je dostrzec, po głębszym wpatrzeniu się w tekst. Radziłabym troszeczkę go pogłębić.
~ odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Masz cudowny szablon. Wszystko jest w nim przejrzyste, łatwo można połapać się, co gdzie się znajduję. Osobiście bardzo lubię takie ciemne kolory, a czerwony dodatkowo bardzo fajnie podkreśla akcenty.
— Treść (89/90)
W tym:
~ styl pisania (10/10)
Tutaj nie mam nic do zarzucenia. Piszesz bardzo dobrze, czytelnie. Po prostu nie wiem, co jeszcze napisać. Nie popełniasz błędów gramatycznych, ani żadnych innych. Znalazłam tylko kilka literówek, ale były to może trzy, ewentualnie cztery błędy na czternaście rozdziałów, więc nie jest źle.
~ fabuła (10/10)
Tutaj też miło mnie zaskoczyłaś. Pierwszy raz zetknęłam się z takim pomysłem. Owszem czytałam, że dziewczyna uciekała od swoich rodziców, bo miała ich dość. Jednak tamte historie znacznie różnią się od twojej. Gratuluję pomysłu.
~ "prędkość" akcji  (5/5)
Nie jest za szybko, ani tez za wolno. Wszystko idzie swoim tempem. Według mnie Ana i Zayn jakoś zbyt szybko zaczęli ze sobą chodzić, ale może to być tylko moje odczucie.
~ sposób zaciekawienia czytelnika (10/10)
Już sam szablon krzyczy "zostań i przeczytaj tę historię!". Przejrzystość całego bloga również zachęca do poznania jego zawartości. Jak wspomniałam wyżej piszesz ciekawie, czytelnik już pierwszym zdanie zostaje "wciągnięty" w opowiadanie.
~ umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (15/15)
Wszystko opisujesz, nie ma ani jednej rzeczy, która umknęłaby twojej uwadze. Cieszę się, że pomimo zakładki "Bohaterowie" opisujesz postacie w rozdziałach. Dzięki temu nie trzeba skakać ze strony na stronę i niepotrzebnie tracić wątek. Równie porządnie opisujesz świat przedstawiony. Nie są to opisy ciągnące się przez kilkanaście linijek, tylko rzeczowe, schludne ukazanie otoczenia bohaterów.
~ opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (10/10)
Tutaj również nie mam do czego się przyczepić. Opisy przedmiotów są, jeśli ma problem z wyobrażeniem sobie, jako pomoc może skorzystać z linku schludnie ulokowanemu w tekście. Krajobraz jak pisałam wcześniej też zostaje przez ciebie wspomniany, a o przeżyciach, bądź uczuciach nie wspomnę, ponieważ o nich nie można zapomnieć. Cały czas przewijają się emocje, bohaterowie nie są "lalkami w ręku lalkarza", które tylko wykonują poszczególne czynności, tylko ludźmi, którzy mają uczucia.
~ zapis dialogów (4/5)
Zapisujesz je poprawnie, jednak muszę przyczepić się do dywiz. Zamiast nich powinno stosować się pauzy (myślniki) oraz półpauzy.
Pisałam o tym w poprzedniej ocenie, dlatego, żeby kolejny raz nie rozpisywać się na ten temat odsyłam tutaj: <klik>
~ interpunkcja (10/10)
Nie znalazłam ani jednego błędu. Przyznam szczerze, że zwracałam na nią szczególną uwagę, niekiedy nawet czytałam jakiś fragment po kilka razy. Nic.
~ spójność tekstu (15/15)
Tekst jest spójny. Nie ma chaosu, wszystko jest jasne, czytelne. Co prawda są dwa wątki niezrozumiałe (narracja nie wiadomo czyja i Lindsay), jednak już coś wiemy o kuzynce Any i myślę, że za niedługo druga tajemnica również zostanie sprytnie wytłumaczona.
— Podsumowanie:

Otrzymałaś 107 punktów i jest to ocena celująca.

~ uwagi/rady dla autora opowiadania
Piszesz bardzo dobrze. Trudno jest wychwycić błąd, czy choćby najmniejszą pomyłkę. Piszę to wszystko, bo taka jest prawda, ale nie chcę, abyś wpadła w zachwyt i siadła na laurach. Staraj się cały czas pisać tak dobrze, jak tylko potrafisz i nie zapominaj o pauzach i półpauzach! ;)

Nightingale

7 komentarzy

  1. Chyba powinno być 107 punktów, bo straciła 3 pkt. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie :) Mój błąd. Ale tak jest, jak zmęczony human chce coś policzyć bez pomocy kalkulatora ;)

      Usuń
  2. Jeju!
    Musze przyznać, że się lekko obawiałam, co do tej recenzji. Jednak teraz, gdy tu jestem, nie mogę uwierzyć, że mój blog został oceniony tak dobrze. Dziękuję ci za czas poświęcony na "Trapped". Dostosuję się do wszystkich uwag i będę się jeszcze bardziej starała, gdyż pisanie jest czymś, co kocham. Jeszcze raz dziękuję! ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozwoliłam sobie zajrzeć na bloga. Tam nie ma żadnych akapitów :). Serio, ona ich nie robi. W pierwszym podpunkcie masz powtórzenie. Czcionka, czcionką.
    Piszesz coraz lepsze oceny. Świetnie. Oby tak dalej. Ja też się uczę i popełniam błędy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zauważyłam, że są delikatne wcięcia w tekście i miałam wrażenie, że to są akapity, jednak mogłam się co do tego pomylić. :)
      A jeśli chodzi o powtórzenia, to pisałam tę recenzję wieczorem, byłam zmęczona i prawdopodobnie nie udało mi się wychwycić tego błędu. ;)

      Usuń
  4. Zły cudzysłów.
    Serio, zły.

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś dziwne że u ciebie są same oceny celujące bądź bdb :)

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WioskaSzablonów.