Ariana dla WS | Blogger | X X X

22 sierpnia 2015

|86|They will fall like roses.

They will fall like roses.
kiaudiax
http://theywillfalllikeroses.blogspot.com/
 – Wygląd (13/20) 
W tym:
~ Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (10/10)
            Czcionka odcina się od tła, a to oznacza, że jest czytelna. Ma odpowiednią wielkość i pasuje do całego szablonu. Tutaj nie mam żadnych zastrzeżeń. Wszystko jest w porządku.
            Jeśli chodzi o akapity i justowanie – nie zawiodłaś mnie. Tekst wygląda przez to estetycznie. Łatwiej jest czytać.  Brawo, przynajmniej u Ciebie nie musiałam wstawiać poprawek i tłumaczyć do czego służy akapit.

~ odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (3/10)
Szablon został wykonany w kolorach ciemnego fioletu. To coś dla mnie. Wręcz idealny styl, uwielbiam takie barwy. Niestety, nagłówek nie jest zbyt dobry. Kiedyś sama takie robiłam i wiem, że po prostu dużo mi brakowało. Rozumiem, że to twoja praca. Nie zamierzam cię dołować, ale ja bym zmieniła nagłówek lub cały szablon pobrany z jakiejś graficiarni. Wyglądałoby to lepiej, przyciągało uwagę. Postaraj się o nową wizytówkę bloga, jaką jest wygląd. Poza tym nie rozumiem, czemu na nagłówku jest zdjęcie innej dziewczyny niż tej, która występuje w opowiadaniu.
CSS nie jest zbyt rozbudowany. Strony nie mają żadnego efektu, sprawiają wrażenie jeszcze nie gotowych. Zresztą to się od nosi do całej kolumny lewej, jak i prawej. Jeśli to twój szablon – popracuj nad wszystkim. A jeśli nie chcesz, to po prostu go zmień.
– Treść(84/90)
W tym:
~Styl pisania (8/10)
            Po przeczytaniu prologu, byłam sama sobie wdzięczna za przyjęcie tego zamówienia. Dawno nie czytałam tak dobrego tekstu, który od razu by mnie zaciekawił. Hm, ostatnio to chyba była recenzja Księżyc i Blake. Wtedy zakochałam się w tym opowiadaniu. Tak właśnie było teraz, jeśli chodzi o prolog. Podobały mi się ich oddzielone myśli. Zauważyłam braki w stawianiu przecinków przed imiesłowami. Taki minusik, o którym wspomnę w Interpunkcji.   Masz duży zasób słów. Nie dostrzegłam jakiejś większej ilości powtórzeń, chociaż na początku pojawiły się w rozdziale. Zaskoczyłaś mnie ładnymi opisami, metaforami i przenośniami. Naprawdę… wow. Lubię czytać, to co jest dobrze napisane.  Wypiszę kilka błędów, przykładów na które powinnaś zwrócić uwagę i poprawić.
            Otworzyłem drzwi wejściowe szkoły i automatycznie zalała mnie fala typowego szkolnego hałasu. Okulary założyłem na głowę. Nie zatrzymując się po drodze, skierowałem się od razu do szkolnego sekretariatu, gdzie miałem sfinalizować kwestię dokumentów w sprawie mojego rzekomego przeniesienia z innej szkoły do tego liceum. – Tak jak mówiłam, pojawiły się powtórzenia, które lepiej zastąpić innymi słowami.
            - …so baby whether when you’re ree…! – wydzierałam się ruchami {przecinek} udając jedną z bollywoodzkich tancerek.
- Przepraszam,  bardzo przepraszam – rzuciłam {przecinek} schylając się po książki, które wypadły mi z rąk, gdy na niego wpadłam. Podniósł jedną z nich.
        "Oh, co za szarmancja, pomyślałam." – Och.
Zjechałam go od góry do dołu i skierowałam się pod klasę. – kolokwializm. Zlustrowałam go wzrokiem będzie brzmiało lepiej w opowiadaniu.
{…} że zauważyłam jak mnie lustruje – Lustruje czym?
A ja {przecinek} nie przystosowany już do świata w palecie szaro-burych barw{przecinek} ogłupiałem.
  - To niesamowite, - powtórzyłem, - jak sprytnie walczysz ze swoją drugą twarzą. Nigdy bym nie powiedział, że Ty teraz i Ty dziś rano - rozpromieniona, uśmiechnięta, radosna? – odwróciłem na moment głowę w bok i nabrałem powietrza, -  to te same osoby. Nigdy. – To nie jest jedyny przykład tego, że błędnie zapisujesz dialogi, ale tutaj ogłupiałam. Dlaczego zamiast kropek stawiasz przecinki w narracji?
     - Zresztą, Ciebie to nie powinno w ogóle obchodzić. – Nie „Ciebie” tylko „ciebie”. To nie jest list. Nie używamy zwrotów formalnych.
~fabuła (10/10)
Kompletnie nie wiem nic o Justinie. No dobra. Wiem, że na nazwisko mu Bieber i tyle. Przekonałam się, że czasem nie ważne o kim jest napisane opowiadanie, a ważne JAK. Ty tworzysz świat bohaterów w świetny sposób. Masz bardzo dobry pomysł na to FF. Justin to dla mnie, jak wspominałaś, Hannah Montana. Mimo że się nie ujawnia, musi skrywać prawdziwego siebie pod przykryciem. Coś nowego, coś oryginalnego i coś czego jeszcze nie czytałam. Zaciekawiłaś mnie i z przyjemnością dokończyłam czytać całe opowiadanie.
~'prędkość' akcji (5/5)
            Prędkość jest akcji jest odpowiadania. Nie śpieszysz się z niczym. Wszystko idzie własnym tempem.  Nie m przeskoków, a wątki są dobrze rozwinięte. Cieszę się, że czytając to opowiadanie, nie gubiłam się.
Chociaż trochę dziwię się tobie. Pisałaś to FF w bardzo długich odstępach czasu i pamiętałaś wszystkie fakty? Ja sama zapomniałabym, co się działo kilka rozdziałów wcześniej, po takiej przerwie.
~sposób zaciekawienia czytelnika (10/10)
            Wiele razy mówiłam, że ciekawe opowiadanie to dobre wykonanie i świetny pomysł. W twoim przypadku tak właśnie było. Masz komentarze, masz czytelników – nic dziwnego. Doceniają twoją pracę, a nie kolejne nudne FF z tą samą fabułą.
~umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (15/15)
            Myślałam, że będę mieć problem w odnalezieniu się w tym opowiadaniu. Naprawdę nie wiem za dużo na temat Justina. Nie chciałam się pogubić. Przecież niektóre fakty mogły być dla mnie nie zrozumiale, ale pilnowałaś się i wszystko wyjaśniałaś. Nie było niedomówień.
~opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (10/10)
Opisy były świetne! Naprawdę. Uwielbiam przemyślenia Justina/Dustina. Są mądre i poruszające. Wiele z nich mogłoby być dobrymi cytatami.
Nie zabrakło opisu wyglądu bohaterów. Nie polegałaś tylko na zakładce „Postacie”, gdzie widzieliśmy zdjęcia. Nie. Na całe szczęście wstawiłaś kilka zdań o tym jak wyglądają.
~zapis dialogów (2/5)
http://www.jezykowedylematy.pl/2011/09/jak-pisac-dialogi-praktyczne-porady/
Odsyłam tutaj. Dobry poradnik, który wyjaśni ci jak powinnaś zapisywać dialogi.
~interpunkcja (9/10)
U ciebie najgorzej z przecinkami przed imiesłowami. Tak naprawdę wszystko inne jest w porządku, nie mogę się doczepić. Sama się dziwię, że nie wstawiam tu rozpiski o poprawnych zasadach interpunkcji. Z drugiej strony cieszę się, że nie muszę J.
~spójność tekstu (15/15)
            Spójność tekstu była w jak najlepszym porządku. Żadnych niewyjaśnionych przeskoków, żadnych wątków z nie wiadomo skąd wziętych. Nie pogubiłam się, a to dla czytelnika jest bardzo ważne.
W sumie zdobyłaś 97 punktów. Jest to ocena bardzo dobra.
~uwagi/rady dla autora opowiadania
            Uwielbiam dawać dobre oceny za coś, co jest dobre. Wyjątkowo krótka ta moja ocena. Cóż, byłam pozytywnie zaskoczona. Polecam to opowiadanie. Ciekawe i wciągające. Oby tak dalej! Powodzenia.
Skyfallgirl

1 komentarz

  1. Nie miałam jeszcze okazji oficjalnie podziękować Ci za czas włożony w dokonanie recenzji mojego opowiadania, więc wreszcie to robię oraz cieszę się niezmiernie, że takie pozytywne wrażenie wywarło na Tobie to co publikuję na blogu. Jestem także wdzięczna za wszelkie rady, przydadzą mi się w samodoskonaleniu. :) x

    OdpowiedzUsuń