Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|91| Where The Rainbow End's.

Edytuj post

Where The Rainbow End's
Alexandra Anna
 - Wygląd (13/20)
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (7/10)
            Będę bić po łapach. Za co? Za czcionki. Powinien być jeden rodzaj w postach, a ja zauważam dwa, trzy. Nie jest to ładne, lepiej popraw ten błąd.
            Kolejny minus to brak akapitów. Bardzo byłyby przydatne. Stosuj wcięcia tekstu dlatego, że tak jest łatwiej czytać. Nic nie zlewa się w jedność. I pamiętaj, że w dialogach również używa się akapitów.
            Na szczęście zastosowałaś wyjustowanie. Chociaż, gdy wcześniej wchodziłam na bloga, przed zmianą wyglądu, nie zauważyłam tego. Wypisałam tę uwagę, ale jak widać skorygowałaś błąd. Cieszę się. Dbaj o to, bo estetyka w całokształcie również jest ważna.

~Odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (7/10)
            Na pierwszy rzut oka…
            Nowy szablon zdecydowanie przyciąga uwagę i zachęca do pozostania. Kolory są pastelowe, przyjemne i nie rażą po oczach. Jeśli o to chodzi, to zadbałaś o dobrą wizytówkę bloga. Nagłówek bardzo ładny. Mogę tylko pochwalić, nie mam tutaj żadnych uwag. Szok, prawda? Nie no, nie zamierzam się czepiać czegoś, co jest nieistotne.
            Po zajrzeniu w głąb
            Css szablonu jest na tyle dobrze wykonany, że tutaj również nie mam się do czego przyczepić. Zakładki są posegregowane na górze, nie ma ich za dużo, a to plus. Punkt za brak opisów na stronie Bohaterowie. Niektóre autorki bardzo się upierają, aby wstawiać tam od razu cały życiorys postaci. Błąd, błąd, błąd. Ty tego nie zrobiłaś, więc plusik ode mnie.
            Szablon wizytówką bloga
            Tak, dokładnie o tym wspominałam. Nie posiadam żadnych zastrzeżeń, prócz czcionki. Chciałabym, abyś korzystała z jednej. Ze swojej strony polecam Times’a, Georgię albo Verdanę. Utrzymują klasyczny styl, są czytelne i ładne. Arial nie jest ciekawą czcionką i nie za bardzo pasuje do szablonu.




- Treść (68/90)
W tym:
~Styl pisania (7/10)
Pierwsze wrażenie
Nie było najgorsze. Po przeczytaniu prologu nie poczułam się rozczarowana, wierzyłam, że zaglądając głębiej poznam coś ciekawszego. Tekst zachęcił mnie do przejścia dalej. Nie zauważyłam błędów, może je przeoczyłam, ale nic nie rzucało się w oczy. Przeważnie jestem na to wyczulona, jak można spostrzec w moich ostatnich recenzjach.
Zajrzałam do rozdziału pierwszego. Napomnę, że odstępy między fragmentami tekstu, to nie są akapity! I naprawdę, radzę poprawić ten błąd. Ułatwi on czytanie.
Cieszy mnie fakt, że starasz się używać ciekawych epitetów, porównań, a tekst nie jest suchy, bez emocji. Zaczęłaś opisywać bohaterkę, co również jest dużym plusem. Przeważnie autorzy zostawiają bohaterów na pastwę losów, bo podali przecież zdjęcia w zakładce. To wszystkiego nie rozwiązuje.
Szkoda, że rozdziały są bardzo krótkie. Z biegiem historii, one wręcz się skracały. To nie jest dobre. Rozdziały powinny być ciekawe, poprawnie napisane i rozwinięte. Jeden twój rozdział to niecała strona w Wordzie. Uważasz, że to dobrze? Przeczytanie takiego tekstu zajmuje mi minutę.
Konkretna pogawędka
Teraz nie będzie słodzenia. Zabieramy się za błędy. Oj, jeszcze się nie zdarzył cudownie poprawny tekst, każdy uczy się na własnych pomyłkach.
Zima stanowczo jej nie pasowała {…} – pasowało.
Przemierzała najgorsze zaułki, czasami odwiedzała kościół, ale najczęściej chodziła na cmentarz. Gdzie na samym końcu placu, nieopodal wiśni, spoczywała jej mama. – Przed gdzie przecinek, to powinno być jedno zdanie, bo inaczej nie ma ono sensu.
Niesamowitym można  było nazwać to, jak szybko wszystko w ich życiu się zmieniło - w jednej sekundzie byli szczęśliwi, w kolejnej natomiast powstał smutek i cisza, która dobijała Scay każdego dnia od nowa. W kółko i w kółko, nie dając minuty wytchnienia. – stosujemy półpauzy lub pauzy, nie dywizy.
Za pewne nie mogli wyjść ze zdumienia - w końcu ile 20-latek przychodzi do klubu w zwykłym sweterku i jeansach!? – dwudziestolatek. Po drugie co to jest za kolejność znaków interpunkcyjnych?
Zdawała sobie sprawę z tego, że Jamie po postu próbował uciekać przed bolesną rzeczywistością, ale musi zrozumieć, że przyjdzie pora, gdy będzie musiał się pozbierać, tak jak ona. Nic już nie zwróci życia ich mamie... – musiał, ponieważ to czas przeszły. Poza tym masz powtórzenie.
Pokręcił głową, a jego oczy pociemniały. – niczym Edward Cullen…
- Nie jesteś moją matką. Nie zachowuj się tak, z niczego nie będę Ci się spowiadał! - wysyczał, a w oczach Scarlett pojawiły się łzy. – To nie jest list. Zwroty grzecznościowe piszemy małą literą.
Scarlett weszła do pomieszczenia służbowego, wyciągnęła ze swojej szafki zapasowe, świeże  ubranie. – No nie, tutaj się załamałam. Nienawidzę tego błędu. Tak jak ładnie szły ci opisy, teraz mnie zawiodłaś. Słowo „ubranie” było podlinkowane zdjęciem. Świetnie, lubię sobie popatrzeć na stylizację. I co z tego? Chcę tekstu i opisu, a nie fotografii.
Liczby zapisujemy słownie.
Nic więcej nie rzuciło mi się w oczy, może jakieś podobne błędy, do tych które wymieniłam. Plus zapis dialogów. Robisz to źle, ale wytłumaczę Ci później.
Koniec końców
Podoba mi się to opowiadanie, może fabuła nie ścina z nóg, bo jest częsta, ale sposób wykonania nie jest zły. Opisy są jak najbardziej w porządku. Ciekawe, rozwinięte, pobudzające wyobraźnię. Nie ma błędów na błędach, co jest kolejnym plusem. Nie lubię źle oceniać autorów, ale takie jest moje zadanie. Tobie jak najbardziej idzie pisanie i myślę, że będzie coraz lepiej. Tylko pamiętaj, rozwijaj wątki! Nie możesz zostawiać nas po tak krótkim rozdziale, nie wypada.

~Fabuła (7/10)
            Słowem wstępu
Trafiłam nie raz na taką fabułę, więc nie jest to nic wyjątkowego. Gang, rodzeństwo, narkotyki, problemy w rodzinie. Naprawdę wiele blogów opowiadało o tym samym. Jednak bardzo ważne jest też wykonanie i pomysł na to. Jeśli dobrze poprowadzisz historię, jak najbardziej przyciągniesz czytelników.
Tobie się to udało. Mimo drobnych błędów, utrzymałaś przy sobie trochę fanów i mnie też, bo jak widzisz, oceniam Cię pozytywnie. Napisałaś dopiero osiem rozdziałów, zbyt krótkich, będę Ci to wypominać. Chcę rozwinięcia, chcę czegoś powalającego z nóg. Dasz radę mnie nie zawieść? Jasne, że dasz.

            Ciocia Dobra Rada
            Długość! Tutaj długość jest bardzo ważna. Historia powinna mieć oś czasu i rozbudowania. Wiesz co zrobić. Wziąć kartkę i napisać”
Rozdział 1
Opis bohaterki, opis domu, rodziny, wstęp i jakieś zdarzenie.
Rozdział 2
Problemy z bratem, rozmowa z mordercą.
Cokolwiek. Po prostu, to co ci przyjdzie na głowy i będziesz chciała umieścić. Lepiej to sobie zapisać, wtedy nie zapomnisz. Krótkie zdania i rozdziały daleko Cię nie zaprowadzą, więc błagam na kolanach, postaraj się.
~Prędkość akcji (3/5)
            Ja bym zwolniła prędkość akcji i wydłużyła rozdziały. Właśnie dlatego czas leciałby wolniej, bo coś innego działaby się między głównymi wątkami. Tobie też to radzę. Zwolnij i pozwól nam się zaciekawić fabułą, historią itd.

~Sposób zaciekawienia czytelnika (6/10)
            Przepis na sukces
Jak najbardziej udobruchałaś mnie swoimi opisami. Są bardzo ładne i czasami miałam wrażenie, że masz już za sobą lektury Zafona. On dobrze uczy wyobraźni. Jeśli nie czytałaś, to zapraszam. Wiem, że wiele razy już się do niego odwołuję, ale mam powody. Autor jest naprawdę świetny, dużo można się od niego nauczyć.
Jednakże, aby zaciekawić mnie w pełni, nie mogę się nudzić. Niestety czasami miałam takie wrażenie, że czytam te krótkie rozdziały i są one o niczym. Ale nie zawsze, nie zawsze. Nie jest najgorzej, tak jak mówię, wprowadź kilka zmian jeśli chodzi o wątki.
~Umiejętność tworzenia świata przedstawionego i bohaterów (15/15)
Cóż ja mam napisać? Postarałaś się. Bohaterowie zostali przedstawieni ciekawie, dobrze, nie musiałam zaglądać do zakładki Postacie. Dziękuję bardzo, tyle w temacie.
No nie mam się nad czym rozpisywać, przykro mi hejterzy, nie będzie długiej recenzji byleby sobie pogadać. Dziewczyno, masz pojęcie i oby tak dalej, dasz radę.
~Opisy (przedmiotów, krajobrazu, uczuć/przeżyć) (7/10)
Aby złapać kontakt z czytelnikiem, najlepiej zjednoczyć się z nim w bólu.
            Proszę, nie odpuszczaj. Twórz świat bohaterów tak samo, jak to robiłaś. Opisy ciekawe, ładne, ale czasem zbyt krótkie. Chcę, abyś to rozpisywała na dłuższe fragmenty. Bardziej wczuwaj się w postacie, w ich emocje. Pozwól nam je odczuć, bo my utożsamiamy się z bohaterką, bohaterem. Nie zabieraj nam obrazów, które sama masz w głowie. Przelewaj je do posta, do Worda, gdziekolwiek.

~Zapis dialogów (0/5)
Klęska
Nie będę od nowa pisać tego, co i tak ma jeden ogólny sens. Powtórzę słowa z ostatniej recenzji. Chodzi o to samo.
Nie masz pojęcia, w jaki sposób powinno zapisywać się dialogi. Brakuje pół pauz albo pauz. Zamiast tego stawiasz popularne dywizy, inaczej minusy. Jest to błąd. Nie wiesz również, kiedy postawić kropkę i napisać narrację dużą literą. Warto o tym poczytać i zacząć poprawiać błędy.
http://www.ekorekta24.pl/proza/130-interpunkcja-w-dialogach-czyli-jak-poprawnie-zapisywac-dialogi - zachęcam do lektury. Dobre wyjaśnienie, jak powinno zapisywać się dialogi.

~Interpunkcja (8/10)
Miłe zaskoczenie
Interpunkcja była jak najbardziej w porządku. Ja mam z tym problem i często to podkreślam. Dlatego moje bety mają ze mną koszmar… No nieważne. Gratuluję, bo masz pojęcie na ten temat i dobrze stosujesz się zasad. Nic dodać, nic ująć. Tylko czasami popełniasz literówki. Każdemu się zdarza, ale sprawdzaj rozdział przed dodaniem.
~Spójność tekstu (15/15)
Zbiór całej recenzji w pigułce
Wow, podoba mi się, jest dobrze. Tak, dzisiaj recenzja pozytywna i cieszę się z tego. Przepraszam, że trochę czekałaś na opinię.
Uważam, że tekst jest spójny, nie przeskakujesz z momentu do momentu. Nie pogubiłam się, nie było żadnych problemów z czytaniem rozdziałów. Tutaj wszystko jest w porządku.
W sumie zdobyłaś 81 punktów, co daje ocenę dobrą. 

~uwagi/rady dla autora opowiadania
            Gratulację! Myślę, że dasz sobie radę i dalej będziesz prowadzić ciekawe historie. Chciałabym je czytać, ale pod warunkiem, że będą dłuższe. Życzę powodzenia i weny.
Skyfallgirl
 Przypominam o konkursie! Wszystko w odpowiedniej zakładce!

6 komentarzy

  1. Dziękuję <3 naprawdę niespodziewałam się tak dobrej oceny końcowej :) Tak, nie umiem pisać długich rozdziałów, jednak postaram się to zmienić. A radę odnośnie dialogów wezmę sobie do srerca i będę studiować ich poprawny zapis :)
    Jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas i muszę przyznać, że po przeczytaniu całej recenzji chumor bardzo mi się poprawił <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ups, ortografia mój błąd ;) czyli jednak życie z młodszym rodzeństwem może namieszać w głowie :D

      Usuń
  2. Nazwa bloga ma błąd. Powinno być Where is the Rainbow's End.
    Zabrakło „jest”, a „'s” należy do słówka „tęcza”.

    Gdyby przetłumaczyć to na polski wychodzi takie coś: Gdzie tęczy [tu nie mogę sprecyzować, „s” jak już, to mogłoby być bez apostrofa. Szczerze, sprawdziłam w źródłach, ale nie znalazłam takiego słowa jak „end's”, no chyba że „koniec jest”, ale to by było niegramatyczne].

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele angielskich zdań po przetłumaczeniu na język polski wychodzi niegramatycznie, więc..
      Ważne, że ładnie brzmi :P
      "Gdzie tęczy koniec jest", a "gdzie jest koniec tęczy", czy "Gdzie jest tęczy koniec", sory, moim zdaniem to różnicy nie robi. W końcu w tym wszystkim nie chodzi o to, jak się blog/opowiadanie nazywa, ale o to, jak jest napisane. Jeśli opowiadanie jest dobre, to ludzie będą je czytać nawet, jak będzie nazywać się 'otwuż dżwi do sfojeko serdza' #YOLO

      Usuń
    2. Ja tam cenię sobie jakość tekstu. I nawet jeśli to będzie dzieło sztuki i te inne, to jeśli będą błędy, to dzieło wyląduje w koszu.

      I nie ma dobrze brzmieć, ma być napisane poprawnie. :)

      Usuń

© Agata | WioskaSzablonów.