Ariana dla WS | Blogger | X X X

16 października 2015

|96| Believe in yourself



Nazwa bloga: Believe in yourself
Autor bloga: Strom Hunter
Adres bloga: http://cassandra-le-fay-hp-fanfiction.blogspot.com/ 

- Wygląd (18/20)
W tym:

~wielkość czcionki, wyjustowany tekst (10/10)
Tekst jest wyjustowany, zatem nie mam się, do czego przyczepić. Czcionka ma odpowiedni rozmiar i kolor, dzięki czemu tekst miło się czyta, a oczy czytelnika nie męczą się przy tym. Stosujesz również akapity, kiedy jest to wskazane i potrzebne. Nie pozostaje mi nic innego, jak przyznać Ci maksymalną liczbę punktów. 

~odczucia do kolorystki bloga, jak i całego szablonu (8/10)
Szablon bardzo mi się podoba. Jest estetyczny i wyrazisty. Muszę przyznać, że mam okropną słabość do zdjęć dobrej jakości, więc pewnie w większości ten fakt uwiódł moje serce. Bardzo gustownie wybrana kolorystka, widać, że autorka dzieła zna się na rzeczy. 
Zakładki w Menu zawierają wszystko, co powinny zawierać. Jednak jak na mój gust, powinnaś wyrzucić etykietę Archiwum bloga, skoro posiadasz spis treści. Po prostu myślę, że niepotrzebne Ci są dwie takie same rzeczy. Poza tym, jeśli masz zakładkę z Butonami, czemu nie wrzuciłaś do niej linku do Szabloniarni, która wykonała Twój szablon? Na Twoim miejscu z etykiet, które swoją ilością psują estetykę bloga, wyrzuciłabym jeszcze O mnie, a obserwatorów umieściłabym gdzieś na dole. Wtedy wszystko byłoby idealnie. 


- Treść (84/90)
W tym: 

~styl pisania (8/10)
Piszesz bardzo ładnie i starannie. Budowane przez Ciebie zdania zawsze mają sens i są poprawnie konstruowane. Nie zapominasz przy tym o przymiotnikach, wzbogacających całokształt. Niezmiernie przyjemnie czytało mi się Twoje opowiadanie.
Wyłapałam kilka drobnych literówek.
Poza tym wyraz naprawdę piszemy razem, a na pewno osobno, spróbuj tak to zapamiętać, jeśli inaczej Ci nie wychodzi, chociaż nie wiem, czemu sporo osób ma z tym tak wielki problem.
Wykrzykniki typu:  och, ach, ech piszemy przez ch, to nie język angielski.
Raz zdarzyło Ci się użyć nieodpowiedniego przyimka w zdaniu, ale nie był to jakiś rażący błąd. Mam nadzieję, że po prostu przypadkiem przeoczyłaś go, gdy poprawiałaś rozdziały, ponieważ jak mniemam, robisz to bardzo rzetelnie, co widać po Twoich pracach,
Podsumowując, nie popełniasz błędów prawie w ogóle. Wiadomo jednak, każdy z nas jest tylko człowiekiem i każdemu z nas zdarzają się jakieś drobne pomyłki. 

~fabuła (8/10)
Pomysł sam w sobie bardzo mi się podoba. Czytałam wiele opowiadań i jak do tej pory jeszcze nie spotkałam się z czymś, co przypominałoby Twoje, choć w połowie. 
Poza tym, jeśli mam być szczera, jeszcze nigdy nie czytałam fanfiction potterowskiego, więc to być może, dlatego. 
Pokochałam postać Harry'ego, odkąd tylko pojawił się w prologu. Zaczęłam ubóstwiać jego charakter i postawę wobec uczniów, a zwłaszcza Cassandry i Alexa. Pozostali bohaterowie byli w porządku, nie miałam, do kogo się przyczepić. Głównie, dlatego że kiedy kreowałaś wszystkich, nie szłaś tropem typu: kiedy on jest niekulturalny, ona nie może być taka sama i musi zachowywać się dobrze i pozostać wychowaną. Nie przypisywałaś pewnych grup synonimicznych cech do jednego bohatera. 
Nie podobało mi się tylko to, że niby stworzyłaś jakąś tam swoją szkołę, która jest niby zupełnie inna niż Hogwart, a jednak poza nazwą i kilkoma szczegółami niczym się nie różnią. 

~prędkość akcji (5/5)
Prędkość akcji jest jak najbardziej odpowiednia. Nic nie dzieje się za szybko, a wszystkich istotnych informacji dowiadujemy się w swoim czasie. Wyjaśniasz pojęcia, które mogłyby być niezrozumiałe dla osób nigdy niemających styczności z książką Rowling. Nie zostawiasz niedokończonych wątków, jeśli nie jest to oczekiwane - mam tu na myśli sprawę z Tamarą. Akcja jest wyważona. Wydarzenia trzymają się ładu i składu. Widać, że wszystko zostało przez Ciebie starannie przemyślane. 

~sposób zaciekawienia czytelnika (10/10)
Pisane przez Ciebie rozdziały czytało mi się bardzo szybko i przyjemnie, mimo obfitych opisów. Jako skromny czytelnik, który trafił na Twojego bloga całkiem przypadkiem, stwierdzam, iż dobrze dopracowana fabuła, staranne wykonanie i nie spieszenie się akcją sprawiają, że aż chce się oddawać lekturze. Tekst jest bardzo przejrzysty, dzięki czemu łatwo zwracać uwagę na drobne szczególiki i swobodnie je zapamiętywać. Fabuła sama w sobie bardzo zaciekawia. Mnóstwo rzeczy wymyśliłaś sama - mówię tu o Łowcach i szkole, w której się kształcą przez dziesięć lat, mimo że jest wzorowana na Hogwarcie - i to mi się bardzo podoba. Z chęcią czytałabym dalsze części historii.

~umiejętność tworzenia świata przedstawionego i jego bohaterów (15/15)
Kolejny raz z uśmiechem na twarzy mogę przyznać Ci maksymalną liczbę punktów. Czytając, dokładnie wiemy, gdzie i kiedy rozgrywa się akcja, a także znamy odczucia głównych bohaterów względem wcześniej wymienionych aspektów. 
Bohaterowie są wielowymiarowi, jak wspominałam wyżej. Nie przypisałaś do jednej postaci w miarę synonimicznych cech. Wszyscy mają i wady i zalety, o czym nawet wspomina Harry podczas lotu do Anglii w trzecim rozdziale. Ale to nie znaczy, że żadna z postaci nie wyróżnia się w jakiś sposób. Każdy z nich ma jedną lub więcej cech, które pozwalają nam go odróżnić od pozostałych i powiedzieć: O, to jest Alex, a nie Jack czy Cath.  
Zatem i tu poszło Ci bardzo dobrze. Przejdźmy dalej. 

~opisy (przedmiotów, krajobrazów, uczuć/przeżyć) (10/10)
Praktycznie i teoretycznie masz wszystko. Wiem, jak wyglądają poszczególne postacie i nie odczuwam potrzeby, by zaglądać do zakładki Bohaterowie, gdzie są umieszczone zdjęcia osób, które ich grają. Wiem, jak wygląda otoczenie postaci, w którym żyją i wiem, co czują względem niego i nie tylko. Używasz dużo przymiotników, pięknie opisując poszczególne rzeczy. Świat, który stworzyłaś jest barwny i to mi się podoba!

~zapis dialogów (5/5)
Używasz półpauz i pauz zamiast minusów, bardzo dobrze. 
Stawiasz kropki na końcu wypowiedzi bohatera tam, gdzie powinny być, a także wielką literę tam, gdzie jest oczekiwana. 
Nie pozostaje mi nic innego, jak przyznanie Ci maksymalnej ilości punktów. 

~interpunkcja (8/10)
Ogólnie stawiasz przecinki tam, gdzie są potrzebne, ale zauważyłam, że masz problem, kiedy na przykład mamy takie zdanie:
Dzień dobry kochanie. 
Kiedy zwracamy się do kogoś, przed danym zwrotem stawiamy przecinek. Czyli powinno być: 
Dzień dobry, kochanie. 
Zalazłam kilka błędów tego typu, ale powtarzały się one sporadycznie i są do wypracowania. 

~spójność tekstu (15/15)
Świetnie opanowałaś umiejętność kończeniu tekstu w odpowiednim momencie. Każdy rozdział zaczynasz czymś innym, jakimś nowym opisem, nie skupiasz się tylko na jednym aspekcie, kiedy rozpoczynasz pisać. Rozdzielasz poszczególne sytuacje akapitami. Wszystko dopięte na ostatni guzik oraz bardzo solidnie dopracowane. Nie mam się, do czego przeczepić. 


W sumie zdobyłaś 102 punkty, co daje ocenę celującą.


~uwagi/rady dla autora opowiadania
Nie mogę nie przyznać, że w pełni zasługujesz na ocenę, którą Ci wystawiłam. Pracujesz nad tym, co piszesz bardzo solidnie i to widać, kiedy czyta się Twoje twory. Musisz się starać, by pociągnąć opowiadanie do końca, dalej pisząc w sposób, w jaki robisz to teraz, a nawet lepiej!
Życzę Ci mnóstwa weny i sukcesów w blogowaniu!
Pozdrawiam x. 

P.S. Recenzja nie zawiera akapitów z względu na fakt, że nie można ich chwilowo dodać. Zostanie to poprawione, kiedy tylko nadarzy się okazja. 

1 komentarz

  1. Nie wiem, co powiedzieć. :') Cieszę się niezmiernie z tak wysokiej oceny i dziękuję, że poświęciłaś czas na czytanie moich wypocin. ;)
    Wszystkie rady wprowadzam w życie.

    OdpowiedzUsuń