Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!

04.08.2017 r. — przewidywana data opublikowania oceny bloga Niania Louis Tomlinson.

|98| List

Edytuj post

List
Ola B.
list-na-zawsze.blogspot.com
 - Wygląd (20/20)
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (10/10)
            Pierwsze wrażenie
            Jestem bardzo zadowolona z tego, co zobaczyłam. Pierwsze rozdziały są wyśrodkowane, ale bohaterka pisze pamiętnik i takie odznaczenie jest całkowicie odpowiednie. Ładnie zgrywa się ze wszystkim w szablonie. Duży plus za czytelną czcionkę.
            Tekst jest wyjustowany, jeśli kończysz notatkę i przechodzisz do fabuły opowiadania. Nawet są akapity! Brawo, naprawdę. Bardzo dużo zapomina, że jest to ważne, gdy prowadzi się bloga. Ty pamiętałaś i za to maksimum punktów. Pierwsze wrażenie czasem bywa najważniejsze.
~Odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
            Na pierwszy rzut oka…
            Ogólnie szablon bardzo mi się podoba. Ma jesienne kolory, pasujące do tego miesiąca. Wygląd zachęca do pozostania na dłużej i przejrzenia rozdziałów. Nagłowek starannie zrobiony, chyba przez jakąś szabloniarkę.
            Po zajrzeniu w głąb
            Zauważyłam karty, a w nich nie było bohaterów. Miła odmiana, chociaż to mi nie przeszkadza, ale przeważnie autorki umieszczają tę stronę. Układ zakładek jest estetyczny, nie ma wygórowanego CSS. Podoba mi się całokształt i nie będę narzekać. Tutaj również się spisałaś i zadbałaś o wszystko.
            Stawiam dwadzieścia punktów z czystym sumieniem. Oby tak dalej.
           
- Treść (78/90)
W tym:
~Styl pisania (6/10)
Na dzień dobry
Zacznę od prologu. Piękny, wzruszający, dobrze napisany początek opowiadania. Jestem zachwycona, ponieważ przypomina mi to nieco wiersz i na pewno zachęca do zagłębienia się w historię. Poprawność językowa, nie zauważyłam błędów, które mogłabym wypisać. Myślę, że trafiłam na dobrego bloga i moja gadanina będzie tutaj zbędna. Nie będę mogła ponarzekać… Ech.



Konkretna pogawędka
Chciałabym trochę pomarudzić i popoprawiać, ale za bardzo nie ma co. Nie będzie tutaj kazania. Może wypiszę kilka błędów, dosłownie kosmetycznych – nic wielkiego. Cieszę się, że piszesz, mając o tym jakiekolwiek pojęcie.
Mam 16 lat... – szesnaście.
I to byłoby na tyle, jeśli chodzi o błędy. Nic konkretnego nie zauważyłam. Naprawdę starasz się, sprawdzasz rozdziały przed dodaniem. Nawet głupiej literówki nie było.
Koniec końców
Podoba mi się twój styl pisania. Chociaż przy niektórych wpisach, aż się wzruszyłam… to wciąż twierdzę, że opowiadanie jest piękne. Kontynuuj, pisz, miej wenę. Umiesz, naprawdę umiesz. Oczywiście, każdy musi pracować nad stylem pisania, ale jak dla mnie było to sto razy lepsze niż After, który został wydany w tylu nakładach, a język w tej książce załamuje. Równie dobrze mogłabyś wydać List. Uwierz, większość nastolatek zapłakałaby się już w połowie.

~Fabuła (8/10)
            Słowem wstępu
Dziewczyna chora, leżącą w szpitalu i pisząca pamiętnik… Niby zwykły pomysł, przetrawiony przez wiele osób. Niby tak, ale ty trzymasz w napięciu. Podoba mi się twój sposób na ujęcie tej historii. Nie ma wielu rozdziałów i nie mogę się za bardzo wypowiedzieć. Jednakże Jacka polubiłam, choć było o nim bardzo mało. Będę wpadać na twojego bloga i czytać dalsze części. Więcej opisów poza pamiętnikiem i będzie cudownie.
           
           
~Prędkość akcji (5/5)
            Boże, pierwszy raz nie wiem czym wypełniać wszystkie kategorię. Co mam pisać? Prędkość poprawna. Tyle. Więcej nie potrzeba.

~Sposób zaciekawienia czytelnika (8/10)
            Przepis na sukces
            Sposób na czytelnika to oczywiście opisy. One poruszają wyobraźnie i pozwalają wczuć się w losy bohaterów. Dzięki temu możemy ich lepiej poznać. Musisz bardziej przedstawiać nam dzieje innych poza pamiętnikiem. Wiem, to on jest tu najważniejszy, ale chciałabym wiedzieć, jacy są pozostali.
 „10 kroków projektu
Zanim zaczniesz pisać, musisz się zorganizować. Musisz przełożyć wszystkie swoje wspaniałe pomysły na papier.
Dlaczego? Ponieważ pamięć jest zawodna. Twój pomysł ma jeszcze wiele luk, nieścisłości, które będziesz musiał zapełnić
Potrzebujesz projektu, który pozwoli ci ogarnąć całość powieści a jednocześnie pomoże usystematyzować szczegóły.” ~Pasja Pisania
„Pierwszy krok
Napisz zdanie, które będzie streszczeniem twojej powieści. Na przykład: fizyk, człowiek bez skrupułów, przeniósł się w czasie, żeby zabić Pawła Apostoła. (Tak brzmiało streszczenie pierwszej powieści R. Ingermansona )
To jest ogólny obraz, analogiczny do dużego trójkąta , który jest początkiem płatka śniegu.
Kilka sugestii, jak napisać dobre zdanie:
Im krótsze tym lepsze. Spróbuj zmieścić się w 15 słowach.
Nie nadawaj imion bohaterom. Lepiej napisać akrobata, niż Maurycy Kowalski.
Naszkicuj ogólny plan fabuły. Pokaż kim jest bohater i co chce osiągnąć.
Poszukiwanie zmieni naszego bohatera (zazwyczaj na lepsze); jednakże niespełnienie, nie dotarcie do celu poszukiwań może się skończyć dla bohatera tragedią.
Postaraj się zrobić to w ciągu jednej godziny.” ~Pasja Pisania\
Odsyłam: pasjapisania.pl

~Umiejętność tworzenia świata przedstawionego i bohaterów (13/15)
Otwórz umysł dla czytelnika
Wspominałam o tym przed chwilą. Nie będę kopiować i wklejać, bo to nie ma sensu. Jak dla mnie te dwa podpunkty są podobne i prawie się nie różnią.

~Opisy (przedmiotów, krajobrazu, uczuć/przeżyć) (8/10)
Aby złapać kontakt z czytelnikiem, najlepiej zjednoczyć się z nim w bólu.
Tak powinien wyglądać opis „Wiał lodowaty grudniowy wiatr. Teresa Osborne skrzyżowała ramiona i zapatrzyła się w wodę. Wcześniej kilka osób spacerowało wzdłuż brzegu, ale spostrzegłszy chmury, czym prędzej się oddaliło. Zauważyła, że jest sama na plaży, i rozejrzała się wokół siebie. Ocean odbijał kolor nieba, wyglądał jak płynne żelazo, fale bez ustanku toczyły się do brzegu. Ciężkie chmury opuszczały się powoli, mgła gęstniała, sprawiając, że horyzont zaczął znikać. W innym miejscu, o innej porze, poczułaby majestat otaczającego ją piękna, ale gdy tak stała na plaży, zdała sobie sprawę, że w ogóle nic nie czuje. W pewnym sensie czuła się tak, jakby jej tam wcale nie było, jakby tylko śniła.”
Ten fragment jest klasycznym przykładem zastosowania modelu bodziec-reakcja.  Przypomnę, że bodziec to wszystko, co pochodzi ze świata zewnętrznego, zaś reakcja jest emocjonalną odpowiedzią bohatera na ów bodziec. Model ten przydaje się szczególnie wtedy, gdy chcemy przekazać rozmyślania lub wspomnienia bohatera, nie zanudzając przy tym czytelnika. ~ poradnikpisania.pl
Oprócz pamiętnika, niewiele rozdziałów dzieje się poza kartkami papieru, a szkoda. Myślę jednak, że teraz skupisz się na bohaterach i ich historiach, a wtedy będziesz przykładać się do porządnych opisów. Sądzę, że dasz radę.
             
~Zapis dialogów (5/5)
Idealnie

~Interpunkcja (10/10)
Miłe zaskoczenie
Gratulację. Tutaj także się nie zawiodłam. Nie widziałam błędów interpunkcyjnych, co bardzo mnie cieszy. Oby tak dalej.

~Spójność tekstu (15/15)
Zbiór całej recenzji w pigułce
Opowiadanie jest bardzo spójne. Dzięki metodzie pamiętnika, wszystko dzieje się po kolei. Praktycznie z dnia na dzień, więc nie ma żadnych przeskoków.
W sumie zdobyłaś 98 punktów, co daje ocenę bardzo dobrą. 

~uwagi/rady dla autora opowiadania
            Nie pamiętam, kiedy dałam tak krótką ocenę. Nie dziw się, nie miałam co pisać. Ciągle chwalić? Nuda. Po prostu nie dałaś mi powodu do kazania i wypisywania masy błędów.
Uważam, że piszesz bardzo dobrze i widzę w tym przyszłość. Kolejne rozdziały, opowiadania będą tylko coraz lepsze. Tego Ci życzę.
Skyfallgirl


1 komentarz

  1. Nie spodziewałam się takiej recenzji. Myślałam, że będzie pełno błędów, których nie zauważyłam...
    Niestety zdaję sobie sprawę, że jest mało opisów, ale postaram się to zmienić.
    Bardzo dziękuję za ocenę. Przyjemnie czytało się tak miłe słowa. Cenne rady, to coś z czego zawsze lubię skorzystać :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WioskaSzablonów.