Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|106| Latający Łoś z NYC

Edytuj post
Autorka bloga: Luna Fin
Adres bloga: http://latajacylos.blogspot.com/



Wygląd:


~ Czcionka

    Czy ja jestem w niebie? Chyba tak, czcionka nie jest mała, robisz akapity, tekst wyjustowany, jedyne moje zastrzeżenie, używasz Ariala... spróbuj zmienić np. na Verdana i będzie idealnie. Pochwalę Cię także za to, że zdecydowałaś się na ciemne litery na jasnym tle, zwiększa to komfort czytania.

~ Kolorystyka, szablon i zakładki

    Nie jest źle, podoba mi się. Zakładki są ciekawe, wszystko jest na swoim miejscu. Zaintrygowała mnie zakładka O mnie, ponieważ nie spotkałam się z tym, by była ona aż tak rozbudowana, ale tym razem zaliczę to na plus, ponieważ informacje, które w niej zawarłaś są ciekawe i miło się to czyta.


Treść:
    Ciężko mi ocenić Twojego bloga tak, jak wszystkie inne... Może zrobię tak, omówię błędy z każdego opowiadania, a później biorąc pod uwagę całokształt, wystawię oceny pojedynczych elementów...
 "Dedal i Ikar Marzenie Syna"
*Jak można przekręcać fakty mitu? Moja droga, w normalnym świecie jest to nie tyle nieuczciwe, co karalne... Zastanawiasz się, który fragment mam na myśli? Proszę bardzo:
"A może lepiej było zostać? Przecież na wyspie mieliśmy wszystko dom, znajomych, dobrą pracę. Po co to wszystko tracić? Po co narażać życie swoje i syna tylko dlatego, że mnie się nagle zachciało powrotu do domu.". Sytuacja wygląda tak, nie policzę tego jako błąd, ponieważ jest to Twoje opowiadanie, ale wiedz, że decydując się na zmianę takiego elementu, musisz być konsekwentna i zamienić jeszcze jakiś fragment. Tym bardziej, że ogólnie to opowiadanie bardzo przyjemnie się czyta, ponieważ rozbudowałaś mit o opis uczuć i przeżyć bohaterów.
*"(...) szybować z prądami wiatru." Jestem na sto procent pewna, że nie jest to poprawne sformułowanie, bardziej na miejscu byłoby prądami powietrza, bo nie ma czegoś takiego jak prądy wiatru. Musisz sprawdzać, czy to co piszesz, jest zgodne z powszechnie znanymi prawami i zasadami.
 
* Nie podoba, nie podoba mi się ten fragment:
"Jednak jedno spojrzenie na twarz Ikara gdy zakładaliśmy skrzydła wygoniło z mojej głowy wszystkie złe myśli. Chłopak uśmiechając się szeroko i pogwizdując cichutko przyczepiał pióra nie zwracając uwagi na gorący wosk czy pogoń. Wtedy zrozumiałe, że nie tylko ratuję mnie i jemu życie, ale także spełniam marzenia mojego jedynego potomka. Zdecydowanie poprawiło mi to humor."  
Zaczęłaś dobrze, ogólnie ten akapit jest bardzo poprawnie napisany, ale czar pryska po przeczytaniu ostatniego zdania, które w odróżnieniu od pozostałych, nie jest... nie tyle podniosłe, co... mogłaś użyć jakiegoś synonimu słowa humor, bo myślę, że to tutaj nie pasuje, prędzej widziałabym określenie samopoczucie.
*"Jeśli którykolwiek z nas podleci za blisko wody lub słońca pióra zaczną odpadać i spadniemy w odmęty wód by już nigdy się z nich nie wynurzyć."
Nie sądzisz, że określenie którykolwiek jest lekką przesadą? Ich było dwóch, więc uznam, że jest to niezręczność językowa...
* Robisz błędy interpunkcyjne, jestem skłonna stwierdzić, że nie sprawdzasz rozdziałów, ponieważ w jednym miejscu jest poprawnie, za chwilę nie ma przecinków w najoczywistszych miejscach...
" Przez tyle lat tworzyłem różne urządzenia na potrzebę króla Minosa coraz bardziej zbliżając się do kręgu jego najbardziej zaufany ludzi tracąc poczucie wolności, że teraz kiedy w końcu mogłem je odzyskać ogarniał mnie strach. Lękałem się na myśl o ludziach władcy Krety którzy jak tylko zorientują się, że zniknąłem ruszą w pogoń."
"Przez tyle lat tworzyłem różne urządzenia na potrzebę króla Minosa, coraz bardziej zbliżając się do kręgu jego najbardziej zaufanych ludzi, tracąc poczucie wolności, że teraz, kiedy w końcu mogłem je odzyskać, ogarniał mnie strach. Lękałem się na myśl o ludziach władcy Krety, którzy gdy tylko zorientują się, ze zniknąłem, ruszą w pogoń."



B 631

* "Gdy Mały Książe postawił na niej pierwszy krok, pierwsze co zobaczył były sztalugi z obrazami."
Po pierwsze, książę pisze się z ę na końcu, po drugie - nie pasuje mi to zdanie, jest niestylistyczne, a poza tym zawiera powtórzenie...
Gdy Mały Książę postawił na niej pierwszy krok, ujrzał sztalugi z obrazami.
* Masz problemy z końcówkami: okrywał Róże ( okrywał Różę); Mały Książe (Mały Książę) itp.
* Po raz kolejny muszę zwrócić uwagę na interpunkcję...
*Martwi mnie to, że ogólnie dobrze napisane opowiadanie, jest niedopracowane i zawiera błędy, które nie zachęcają do lektury...


Zawładnąć Światem
* "(...) po przeczytaniu planów."
Nie podoba mi się to sformułowanie, czy można przeczytać plany? Bardziej pasowałoby:
"(...) po przejrzeniu planów."
* Po raz kolejny zwracam uwagę na literówki!
"Kobieta skończyła rozdawać zadania i z podniesioną [głową], stukając obcasami, wyszła z głównej sali."
* Interpunkcja chyba Cię nie lubi... nie będę wymieniała przykładów, bo to bez sensu, gdyż jest ich zatrzęsienie.
* "Nikt by nie przypuszczał, że osoba o tak normalnym imieniu i nazwisku będzie wstanie zawładnąć."
Czym będzie w stanie zawładnąć? Musisz zwracać uwagę na takie szczegóły...


Jestem Julią oraz Miniaturki
Nie mam zastrzeżeń, jedyny błąd to notoryczne braki przecinków.

~ Opisy przedmiotów, krajobrazów, przeżyć/uczuć   
Jak wspomniałam na wstępie, ta recenzja będzie troszkę inna. Myślę, że nie masz problemów z tworzeniem opisów, gdyż na nich głównie opiera się większość treści.

~ Zapis dialogów
Pierwszy raz chwalę za dialogi, wszystko wygląda tak, jak powinno, robisz akapity itd.

~ Interpunkcja
Nie będę komentowała interpunkcji, ponieważ to jest porażka... Wymienię Ci kilka zasad.
* Przecinki stawiamy przed:
kiedy, gdzie, że, gdyż, ponieważ, jak, który, jeśli, aby, więc, a, ale, żeby, gdy, więc, mimo że (...)
* Imiesłowy w zdaniach także pełnią funkcje orzeczenia, co oznacza, że przed imiesłowami także stawiamy przecinek. Przykładem może być to zdanie:
"Timmy grzebie widelcem w swoim obiedzie nie zwracając uwagi na to co się dzieje wokół niego."
" Timmy grzebie widelcem w swoim obiedzie, nie zwracając wagi na to, co się dzieje wokół niego."
* Przed: albo, lub, i, oraz itd.  nie stawiamy przecinka.

~ Muszę Cię przestrzec przed błędami merytorycznymi, ponieważ jak wcześniej pisałam, zdarzyło Ci się zmienić fakt, który biorąc pod uwagę ogół pracy, nie miał prawa się pojawić. Jeśli decydujesz się na pisanie opowiadań, które są oparte na spisanych już dziełach, musisz wybrać albo trzymasz się faktów, albo zmieniasz więcej niż jedną rzecz.


Podsumowanie
    Mam problem z wystawieniem Ci oceny, ale chyba zdecyduję się na dobrą. Czemu? Chciałabym, abyś otrzymała piątkę, lecz błędy interpunkcyjne oraz rażący (w moim odczuciu) błąd merytoryczny nie pozwalają mi na to. Mimo wszystko mam nadzieję, że się poprawisz, bo faktem jest, że umiesz pisać i masz pomysły, ale powinnaś poprosić kogoś, by przypomniał Ci składnię, głównie zdania podrzędne. W ten sposób najłatwiej opanować zasady stawiania przecinków.
Nie myślałaś o tym, żeby pisać własne opowiadanie? Po co dublować coś, co już powstało?

Pozdrawiam, May

3 komentarze

  1. Bardzo dziękuję za ocenę mojego bloga, nie myślałam, że pojawi się ona tak szybko. Szczególnie, że dopiero niedawno zmieniła się osoba, która ma tego bloga ocenić. ( O czym bym się nie dowiedziała, gdybym nie sprawdzała kolejki. Na przyszłość informujcie o takich zmianach.)
    Jeśli chodzi o interpunkcje, to wiem, że mam z nią problem i staram się jednak sprawdzać teksty przed dodaniem. Jestem na etapie szukania bety, więc pewnie ta część moich tekstów poprawi się z czasem.
    Trochę przeszkadza mi to, że mało odniosłaś się do samej treści miniaturek. Wytknęłaś błąd merytoryczny w pierwsze, interpunkcje i inne błędy, ale nie napisałaś nic na temat samej treści.
    Na blogu będą się pojawiać także teksty nie będące fanfiction, ale to właśnie od opowiadań fanowskich zaczęła się moja przygoda z pisaniem i piszę mi się je najlepiej. W przyszłości mam zamiar nawet założyć bloga z własnym dłuższym opowiadaniem, ale na razie muszę ogarnąć jeszcze drugiego bloga.
    Jeszcze raz bardzo dziękuję za recenzje.
    Pozdrawiam Luna

    OdpowiedzUsuń
  2. Przykro mi, jeśli nie spełniłam Twoich oczekiwań...

    OdpowiedzUsuń
  3. Przykro mi, jeśli nie spełniłam Twoich oczekiwań...

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WioskaSzablonów.