Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|112| Griffin Projekt

Edytuj post



nazwa: Griffin Projekt
autor: Griffin
adres: griffinowy-projekt.blogspot.com


– Wygląd (18/20) 
W tym:
~ wielkość czcionki, wyjustowany tekst (8/10) 
Czcionka ma odpowiedni rozmiar, dzięki czemu czyta się wygodnie i komfortowo. Kolor tekstu jest kontrastowy do tła, co wiążę się z tym, że czytanie jest przyjemne.  
Tekst jest w całości wyjustowany, a akapity są prawidłowe niestety tylko do czwartego rozdziału, bo w piątym ich nie ma. 

~ odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (10/10)
Nie jestem fanką niesamowitych opraw graficznych bloga. Uważam, że to jest tylko tło i ma dopełniać treść opowiadania, a nie je przysłaniać. Dlatego też spodobał mi się Twój szablon. Jest bardzo poukładany i czytelny, czyli jednym słowem praktyczny. Kolorystyka jest neutralna, nie bije po oczach jasnością ani nie zamula ciemnością. Zakładki są odpowiednio podpisane oraz są w dobrze widocznym miejscu. 
Nagłówek jest intrygujący. Jest prosty, lekki oraz delikatny. Nie dekoncentruje przede wszystkim. Nawiązuje do opowiadania, ale jak wspominałam nie przytłacza bloga.

– Treść(86/90) 
W tym:
~ styl pisania (9/10)
Z pewnością jest dojrzały. Używasz zdań złożonych, ale nie są one pogmatwane i niezrozumiałe. Zauważyłam, że w Twoim opowiadaniu jest kilka literówek, które czasami burzą sens wypowiedzi. Musisz przeczytać  rozdziały raz jeszcze i poprawić  te przewinienia. 

~ fabuła (10/10)
To jest dość ciekawa sprawa… 
Poznajemy główną bohaterkę, a mianowicie Christelle, której ojciec jest komendantem. Jest adoptowana, ponieważ jej biologiczni rodzice zginęli, gdy miała 3 lata. Studiuje kryminologie - co jest dość rzadkie w opowiadaniach (przynajmniej ja się nie spotkałam).
Pierwszy rozdział to opis teraźniejszości. Bardzo ogólnie i tajemniczo przedstawiona jest sytuacja dziewczyny. Jedyne czego się dowiadujemy to tego, że jest w jakichś tarapatach. Przy okazji poznajemy dwóch bohaterów, którzy pojawia się później. 
Kolejne rozdziały są opisane jako wspomnienie wcześniejszych dni, a konkretnie wspomnienie roku. Chodzi o to, by w szczegółowy sposób pokazać  jak bohaterka znalazła się w takiej sytuacji. 
W szkole został zabity uczeń, więc Chris wraz z grupa przyjaciół postanawiają rozpocząć własne śledztwo. Jak zazwyczaj nie uchodzi im to na sucho... 
Fabułę uważam za ciekawą, ponieważ jest bardzo dużo wątków pobocznych, które mnie niesamowicie fascynują! No i jest oczywiście motyw fantasy, który odczuwamy delikatnie, ale jeszcze nie mamy pojęcia o co może chodzić . Zostaje nam domyślanie się i czekanie na ciąg dalszy. 

~ „prędkość”akcji (5/5)
Jak najbardziej prawidłowa. Jest pięć  rozdziałów, a ja mam wrażenie, że dalej nic nie wiem, co jest niesamowite. Akcja się rozwija powoli, ale sytuacje i tempo nie są nienaturalne. Kryminały maja to do siebie, że musza mieć dużo wątków pobocznych, by czytelnik chociaż mógł się domyślać kto popełnił zbrodnie. U Ciebie to wszystko jest.

~ sposób zaciekawienia czytelnika (10/10)
Mnie jest ciężko zaciekawić, ale powiem Ci, że Tobie się to udało. "Połknęłam" te pięć rozdziałów w jeden dzień i to bez większego wysiłku. Trochę mnie denerwuje to, że nic nie wiem, ale takie już są kryminały. Najbardziej intryguje mnie ten motyw fantasy, którego oddech czuje na plecach, ale jak się odwracam to go nie ma. Chciałabym już wiedzieć, ale niestety muszę znieść jeszcze te przyjemne tortury. 

~ umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (15/15)
Tutaj również nie mam żadnych zastrzeżeń. Bohaterowie są nietuzinkowi, ale tez nie są przerysowani. 
Świat przedstawiony jest realny oraz rzeczywisty, a sposób w jaki go przedstawiasz jest w porządku. Używasz wielu przymiotników i często opisujesz małe, dla niektórych nic nie znaczące, rzeczy czy czynności, które wzbogacają i pomagają wyobrazić sobie całość. 
Zresztą to widać w poniższym fragmencie, który mnie osobiście urzekł. 

"Dzień zapowiadał się zwyczajnie. Kolejny nudny, wypełniony rutyną poranek. Stygnąca kawa, stojąca na pliku papierów, wydzwaniający bez przerwy telefon, cotygodniowe spotkanie w pokoju konferencyjnym. Plama po kawie na ważnym dokumencie, ktoś składający skargę na kiepski serwis, menadżer niezadowolony z tego miesięcznych statystyk. Jeszcze przed lunchem większość pracowników była nerwowa, a zaraz po, nerwy zamieniły się w czystą panikę."


~ opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (10/10)
No to chyba wszystko co chciałam powiedzieć na ten temat umieściłam w poprzednim punkcie. 
Przymiotniki 
Szczegółowe opisy .
Uczucia, pisanie w trzeciej osobie je ogranicza, ale tutaj  w dość wysokim stopniu. 

~ zapis dialogów (2/5)
Tutaj jak zawsze pojawia się pewien problem, ale kompletnie mnie to nie dziwi, bo ja również wcześniej nie zwracałam na to uwagi. 
Dialog zaczynamy od pauzy, a wypowiedzi kończymy półpauza. Niby to nie jest takie istotne i tak naprawdę nie rzuca się to bardzo w oczy, ale jest to błąd.

Pauza ALT+CTRL+-
Półpauza CTRL+-

~ interpunkcja (10/10)
Nie znalazłam ani jednego błędu.

~ spójność tekstu (15/15)
Jak to się mówi, wszystko ma ręce i nogi. Wątki poboczne stanowią podpowiedzi, a główny wątek rozwija się we własnym, prawidłowym, tempie. Nie zauważyłam żadnej niezgodności.

Otrzymałaś 104 punkty, co daje ocenę celującą.  

– Podsumowanie:
~ uwagi/rady dla autora opowiadania

Jest to moja druga recenzja i znów trafił mi się świetny blog, do którego z pewnością jeszcze wrócę! 
Jak już pisałam wcześniej musisz przeglądnąć cale opowiadanie, bo gdzieniegdzie występują literówki. Po za tym uważam, że masz świetny pomysł i predyspozycje, by uchwycić go w słowa i przelać na kartki. 

Pozdrawiam, Zaczarowana 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Agata | WioskaSzablonów.