Witamy na Recenzowisku.

Zanim się zgłosisz, przeczytaj regulamin, ponieważ niepoprawne zgłoszenia nie będą brane pod uwagę. Zapraszamy wszystkich!

NABÓR OTWARTY! PROSIMY PRZESYŁAĆ ZGŁOSZENIA ZGODNIE ZE WZOREM I NA MAILA PODANEGO W ZAKŁADCE! CZEKAMY NA NOWE DUSZYCZKI!


ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE ORGANIZOWANYM PRZEZ KATALOG OPOWIADAŃ O WAMPIRACH. SZCZEGÓŁY NA PODSTRONIE.

|108|Klątwa Bliźniaków

Edytuj post

nazwa bloga: Klątwa Bliźniaków
autor bloga: Egocentryczne
adres bloga: http://klatwa-blizniakow.blogspot.com/
  
- Wygląd (11/20)
W tym:
~Wielkość czcionki, wyjustowany tekst (8/10)
Pierwsze wrażenie
Od razu powiem, że masz plus za akapity i wyjustowanie. Tego często brakuje na blogach, a ja się czepiam. (i będę!) Jak łatwo zauważyć, to ułatwia czytanie. Myślę, że nie piszesz Wordzie, dlatego akapity robisz samodzielnie, nie ma również półpauz albo pauz. O tym później, będzie kazanie.
Niestety minusik za wielkość czcionki. Times New Roman – w porządku, ale jest za duża. O jeden można ją zmniejszyć – zrób to.
~Odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (3/10)

Na pierwszy rzut oka…
Nie będę owijać w bawełnę – nic mi się nie spodobało. Do tej pory, a rozdziałów masz już bardzo dużo, twój szablon to marny wygląd Bloggera. Jeden z kilku. Nic specjalnego i nie zwalającego z nóg. Zgłosiłaś się tutaj i trochę czekałaś na recenzję, więc miałaś okazję poczytać, na co zwracamy uwagę. Mimo wszystko wygląd również jest bardzo ważny. Szablon ma przyciągać uwagę, bo człowiek jest wzrokowcem. To co widzi musi mu się podobać. Takie zasady, tak działa nasza podświadomość. Kiedy ja widzę taki szablon, krzywię się i niechętnie zaglądam do tekstu. Oczywiście, to już jest co innego. Styl pisania nie ma wpływu na wygląd, to wiadome.
Po zajrzeniu w głąb
Chciałabym, abyś zadbała o to. Zamówiła szablon, zmieniła czcionkę na estetyczniejszą, pasującą do całokształtu. Nie radzimy tutaj źle. Nasze opinie mają wam pomagać. Skupiamy się najbardziej na tekście, ale to również punktujemy. Za to muszę odjąć trochę ocenie.
- Treść (77/90)
W tym:
~Styl pisania (6/10)



Na dzień dobry
Prolog naprawdę mnie zaskoczył, a pod koniec sama poczułam łzy w oczach i na policzkach. Zrobiło się przykro, ale taki początek miał jakiś cel. Szczerze zaciekawiło mnie to, dlatego od razu przeszłam do rozdziałów, a nie ociągałam się. Nie widziałam rzucających się w oczy błędów, co umiliło czytanie i nie musiałam siedzieć, wypisując każdą pomyłkę. Naprawdę tego nie lubię.
Konkretna pogawędka
Pierwszy rozdział i pojawienie się nowego Patricka. Myślę, że dla Perrie to szok. Już wiadomo, że chłopak będzie odgrywał większą rolę w tym opowiadaniu. Ach tak, Ala geniusz. Tutaj również nie wyłapałam błędów, więc zaskakujesz mnie. Może obejdzie się bez litanii.
Koniec końców
Jeśli chodzi o poprawność języków – zaskoczyłaś mnie. Jestem zadowolona z tego, że nie musiałam wymieniać błędów i dawać kazań. Nie lubię kogoś negować, dołować. Cieszę się, że masz pojęcie o pisaniu.
~Fabuła (8/10)
Dobra, przyznam się bez bicia, że nie lubuję się w kryminałach. Chyba, że Zafon… Tak, tak, tak. On zdecydowanie tak.
Niechętnie zaczęłam czytać to opowiadanie, a czekała na mnie niespodzianka. Cała ta klątwa, śmierć, nowy Patric… Powiem ci, że to dobry punkt zaczepienia. Mogłaś to rozwinąć w ciekawy sposób i udało ci się. Oj tak, każdemu polecam to opowiadanie. Przeczytajcie i sami oceńcie – taka reklama, oops.

~ „prędkość”akcji (5/5)

Na początku strasznie mi się nudziło, jednak z kolejnymi rozdziałami akcja coraz bardziej się rozwijała i wciągała. Przyznam szczerze, że tylko kilka razy spotkałam się z takim płynnym przejściem. Gratulację!

~ sposób zaciekawienia czytelnika (9/10)
Tak jak wspominałam wcześniej, prolog wzruszał i zaciekawiał, jednak pierwsze trzy rozdziały były dla mnie nudą. Dopiero potem, gdy akcja zaczęła się rozwijać, zaczęłam zadawać sobie pytania: Co będzie dalej?
Udaje ci się utrzymać czytelnika na granicy, co jest dość niespotykane. Dobra robota.
~ umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (15/15)
W większości blogów bohaterzy są cudownie przedstawieni, a trochę gorzej już z światem przedstawionym. U ciebie jest całkiem inaczej. Nie dość, że świat przedstawiony jest bardzo rozbudowany, to dokładnie to samo robisz w stosunku do bohaterów. Każdy charakter jest tak nakreślony, że aż zapiera dech w piersiach. Nie każdy potrafi tak pisać, by utrzymać obie rzeczy w rysach. Tobie się to udało :).

~ opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (10/10)
Mój ulubiony punkt.
Opisy, opisy, opisy. Nie są ci one obce, starasz się przekazać czytelnikowi wszystko, co bohater w danym momencie czuje, widzi myśli. Nakreślasz wyraźną granicę, pomiędzy tym jak każdy bohater opisuje swoje doświadczenia, jest to bardzo piękne jak i poprawne.
Czasem zdarza ci się, że masz więcej dialogów niż opisów lub na odwrót. Spokojnie to zdarza się każdemu, po prostu zwracaj na to uwagę i tyle.
~ Zapis dialogów (0/5)
Ech, zastanawiam się czy ludzie nie umieją czytać, czy czasem nie chcą zajrzeć do książek.
Nie będę się owijać w bawełnę, zapis jest krytyczny, fatalny. Brakuje pauz i półpauz, zamiast tego wstawiasz dywiz czyli zwykły minus. Już kiedyś było tłumaczone jak go zrobić, więc nie będę tego powtarzać. Radzę zapoznać się z poprawną pisownią dialogów.

~ interpunkcja (9/10)
Pilnujesz przecinków i dbasz oto, aby nie popełniać błędów. Oby tak dalej. Nie będę ci tu słodzić, mydlić oczu – dobrze jest, tyle w temacie.

~ spójność tekstu (15/15)
Teks jest spójny. Na początku miałaś małe przeskoki, ale nie są one tak strasznie widoczne. Trzymaj tak dalej.

– Podsumowanie:
W sumie zdobyłaś 88 punktów, a to daje nam ocenę bardzo dobrą.

~ uwagi/rady dla autora opowiadania


Co mogę napisać? Pisz dalej tak jak piszesz, pilnuj tego o czym wspomniałam jeśli chodzi o treść. Co do szablonu nie wiem czy mam błagać cię byś go zmieniła czy nie. W każdym razie zmień go, tak jak już wcześniej wspomniałam szablon to wizytówka bloga, dlatego zadbaj o niego.
Cóż życzę powodzenia w dalszym pisaniu i pozdrawiam. 
Dziękuję za pomoc Vove Diana.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Agata | WioskaSzablonów.