Ariana dla WS | Blogger | X X X

10 stycznia 2016

|127| Turkusowa twórczość

nazwa bloga : Turkusowa twórczość
autor bloga:  sherLock

– Wygląd (16/20), w tym:

~ wielkość czcionki, wyjustowany tekst (7/10)
Czcionka jest odpowiedniej wielkości, dobrze kontrastuje z tłem. Jest czytelna. 
Jeżeli chodzi o całość tekstu to brakuje justowania, bo te ząbkowane zakończenia linijek wyglądają niechlujnie. 

~ odczucia do kolorystyki bloga, jak i całego szablonu (9/10)
Co do wyglądu bloga nie jestem do niego przekonana. Wydaje mi się, że zbyt wiele się na nim dzieje. Ja na Twoim miejscu zmieniłabym szablon. Tekst czyta się super, bo jak wspomniałam wcześniej kolor tła kontrastuje z kolorem czcionki, natomiast ten obrazek strasznie mnie rozprasza, może dlatego, że jest zbyt kolorowy. Gdy włączyłam Twojego bloga na komputerze to wszystko było okej, ale jak postanowiłam przeglądnąć go na telefonie to tekst się porozjeżdżał i kompletnie nie wiedziałam jak mam się za to zabrać. Dlatego proszę Cię, abyś sobie wszystko posprawdzała, bo to jest najgorsze, co może być dla osób, które czytają właśnie na komórkach.
W zakładkach jest porządek i za to duży plus. Wszystko ma swoje miejsce.
Kolory też do siebie pasują, po prostu się nie gryzą.

– Treść (63/65), w tym:

~ styl pisania (10/10)
Absolutnie jestem na tak!
Czytając Twoje prace czułam się jak w jakimś transie. Mają w sobie tyle tajemniczości! Są napisane językiem wyszukanym, aczkolwiek zrozumiałym. Używasz masę epitetów, które dosłownie kolorują te historię.
Piszesz niezwykle opisowo, a każde słowo pobudza wyobraźnię.

~ fabuła (10/10)
To nie jest opowiadanie.
             Blog to zbiór opowieści, historyjek opartych na piosenkach vocaloidów. Autorka słucha utworu muzycznego i na podstawie jego treści tworzy tekst.
Najbardziej podobała mi się historia o lalce. Włączyłam sobie nawet odpowiednią piosenkę i przesłuchałam ją oraz przeczytałam jej tłumaczenie i powiem Ci, że o wiele bardziej podoba mi się napisane przez Ciebie rozwinięcie.
No, ale odwołam się do wspomnianego tekstu. Jest to opowieść o lalce, która siedziała na zakurzonej półce, czekając na to aż ktoś się nią zainteresuje. W końcu znalazł się prawdopodobnie mężczyzna, który co wieczór słuchał tego, jak pięknie śpiewa. Pokochała go, ludzką miłością, pełną oddania. Błagała Boga o to, by mogła go dotknąć, a gdy w końcu jej prośby zostały spełnione jej pan się wystraszył.
To jest tylko jedna z wielu, ale jakoś tak wyjątkowo zapadła mi w pamięć.
Tematyka jest rozległa, ale bardzo ciekawa. Dość interesująca jest nowa seria, która jest w trakcie tworzenia, a mianowicie „7 grzechów głównych”.

~ sposób zaciekawienia czytelnika (10/10)
Ja poczułam się zaciekawiona ogólnie pomysłem na bloga. Nie spotkałam się z taką tematyką nigdy. Tematy kolejnych wątków również są nietuzinkowe i uważam, że warto do nich zajrzeć. 

~ umiejętność tworzenia świata przedstawionego oraz jego bohaterów (15/15)
Piszesz konkretnie i na temat, ponieważ opisujesz historię z grubsza i nie lejesz bezsensownie wody. To nie jest opowiadanie, więc czytelnik nie potrzebuje zagłębiać się w psychikę bohatera i jego przemyślenia, tylko ma ją delikatnie musnąć, lekko się zaznajomić z osobowością. Każdą historia pokazuję coś zupełnie nowego, co wiąże się z tym, że pojawiają się nowe postacie.
Świat przedstawiony jest budowany prawidłowo, aczkolwiek nie jest opisywane dokładnie, powód jest ten sam co powyżej.
Podawane są informację, które są czytelnikowi potrzebne w danej chwili, by skupił się na tym,  co miała na myśli autorka i nie odbiegał myślami w inne miejsca.
Wierze, że każda z tych historyjek ma ukryty w sobie morał.

~ opisy (przedmiotów, krajobrazu, przeżyć/uczuć) (10/10)
Wszystkie opisy są na tyle szczegółowe, na ile wymaga tego sytuacja. Uważam, że są idealnie zbalansowane i wymierzone.

~ interpunkcja (8/10)
Tutaj wygląda to trochę inaczej, bo mam wrażenie, że czasem zamiast przecinka wstawiasz kropkę, ale wydaje mi się, że to właśnie taki styl.
Jeżeli chodzi o resztę to nie zauważyłam żadnych rażących błędów. Kilka literówek, który nie burzyły sensu zdania. Jeśli jednak chcesz, żeby Twoje teksty były idealne na tip-top, to przeczytaj sobie całość raz jeszcze i je popraw.

Uzyskałaś 79 punktów na 85 możliwych! 
Daję to ocenę bardzo dobrą!

~ podsumowanie:
W Twoim wypadku ocena wyglądała nieco inaczej i musiałam ominąć kilka punktów, takich jak na przykład prędkość akcji, bo w tym wypadku ocenienie tego jest niemożliwe. 
Jakie mogę mieć dla Ciebie rady? Pozbądź się literówek i zastanów się nad wyglądem bloga, jak wspomniałam to moja obiektywna ocena. No i twórz dalej, bo to co robisz jest warte wszelkiej uwagi! 

Pozdrawiam, Zaczarowana 

3 komentarze

  1. Ślicznie dziękuję za ocenę! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurwełe, ale kwituś.

    nazwa bloga : Turkusowa twórczość
    O jedną spację za dużo.

    Jeżeli chodzi o całość tekstu to brakuje justowania
    Przecinek przed to.

    bo jak wspomniałam wcześniej kolor tła kontrastuje z kolorem czcionki
    Przecinek przed jak i kolor.

    Gdy włączyłam Twojego bloga na komputerze to wszystko było okej
    Przecinek przed to.

    ale jak postanowiłam przeglądnąć go na telefonie to tekst się porozjeżdżał i kompletnie nie wiedziałam jak mam się za to zabrać.
    Przejrzeć. // Przecinek przed to i przed drugim jak.

    Czytając Twoje prace czułam się jak w jakimś transie.
    Przecinek przed czułam.

    Używasz masę epitetów
    Masy epitetów.

    które dosłownie kolorują te historię.
    Te historie, bo wcześniej pisałaś o pracach.

    czekając na to aż ktoś się nią zainteresuje
    Przecinek przed aż.

    Pokochała go, ludzką miłością
    Zbędny przecinek.

    a gdy w końcu jej prośby zostały spełnione jej pan się wystraszył.
    Przecinek przed jej.

    Ja poczułam się zaciekawiona ogólnie pomysłem na bloga.
    Szyk do poprawki.

    Każdą historia pokazuję coś zupełnie nowego
    Każda. // Pokazuje.

    Świat przedstawiony jest budowany prawidłowo, aczkolwiek nie jest opisywane dokładnie
    Ten świat przedstawiony nie jest opisywane. Aha.

    Podawane są informację
    Informacje.

    co miała na myśli autorka i nie odbiegał myślami w inne miejsca.
    No ja myślę.

    Wierze, że każda z tych historyjek ma ukryty w sobie morał.
    Wierzę. // Lol, bierzesz to na wiarę, czyli ty tych morałów nie odkryłaś.

    Tutaj wygląda to trochę inaczej, bo mam wrażenie, że czasem zamiast przecinka wstawiasz kropkę, ale wydaje mi się, że to właśnie taki styl.
    Kwiiii!

    Jeżeli chodzi o resztę to nie zauważyłam żadnych rażących błędów.
    Trudno, żebyś zauważyła, jak sama sadzisz takie buraki. // Przecinek przed to.

    Jeśli jednak chcesz, żeby Twoje teksty były idealne na tip-top, to przeczytaj sobie całość raz jeszcze i je popraw.
    Albo idealne, albo na tip-top. // To dlaczego ty tak nie zrobiłaś? Odpowiem za ciebie – bo to tak nie działa (no chyba że jedynie o wyłapanie literówek chodzi). Jak ktoś ma braki w wiedzy, ja ty na przykład, to choćby i czytał swoje teksty pierdyliard razy, błędów, o których nie wie, że są błędami, nie zauważy. Pomyśl, zanim zaczniesz udzielać takich głupich rad. I poducz się, zanim zaczniesz oceniać cudze teksty. ;)

    Daję to ocenę bardzo dobrą!
    Daje.

    W Twoim wypadku ocena wyglądała nieco inaczej i musiałam ominąć kilka punktów, takich jak na przykład prędkość akcji, bo w tym wypadku ocenienie tego jest niemożliwe.
    Powtórz to jeszcze kilka razy.

    jak wspomniałam to moja obiektywna ocena.
    Lol, znasz w ogóle znaczenie tego słowa? // Przecinek przed to.

    bo to co robisz jest warte wszelkiej uwagi!
    Przecinek przed co i jest.

    OdpowiedzUsuń
  3. Informuję, że w ocenie jest napisane „bardzo dobra”, a znajduje się pod etykietą celująca.

    Przy okazji trochę bezsensu to streszczenie. Autorka chyba wie, co pisze.

    OdpowiedzUsuń